Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1151 ggr
Mirjami-78
0

Lördagen 20/2

Ja då har klockan blivit så mycket att vi är inne på ett nytt dygn och vi har en ny dag framför oss nämligen lördag.

Mycket snö har vi i hela landet antar jag och lite kalt med. Får se om vi här i Gbg får mara snö i natt och imorgon.

Ja jag önskar er en underbar lördagSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
0

Här kommer jag Pia och önskar en glad lördag och här har vi mycket snö och kallt..brrr!

Mirjami-78
0

Hej Jeremina och trevligt att du tittar in här!!Glad Hoppas du får en bra lördag med. Vi har också snö och kalt.

[Jeremina]
0

Jag ska kolla runt i morgon och se vad ni skriver och kanske jag har några tips ang barn för jag är ju både mamma och farmor Glad

ingann
0

Nu börjar det bli sent så sängen känns mer och mer lockande:) Om jag bara kunde sluta nysa!

Snön har åter börjat ösa ner utanför så om jag drar täcket över huvudet kanske det är borta när jag vaknar? Jag vill ha VÅR nu så det kan bli sommar nån gång!

Ha en bra lördag alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jeremina…..Gör det gärna!!Glad

Mirjami-78
0

Tid att sova nu natti natti.

Mammzing
0

Godmorron!
Snö. som vanligt.
Börjar bli less på eländet.
Ska ställa ut hästen i nån timme.
Sen år vi se.
Tänker dock inte ta mej till jobbet.
Så viktigt är det inte.

Ha en bra dag alla!

Mickan78
0

God morgon!

Idag blir det till att överleva på kaffeGlad

Lillan har haft en hemsk hosta hela natten så det har inte blivit så mycket sömn för min del… Men hon sov sig igenom sina hostattacker verkade det som! Så hon är glad och pigg och sitt vanliga soliga jag, trots slemhosta och genomförkyld! Och själv klagar man så fort näsan rinner lite… Barn är tydligen så mycket tåligare än oss vuxna! Jag får väl lära av henneFlört

Hoppas alla får en bra dag, trots att alla är mer eller mindre insnöade;)

[mia-38]
0

Hej på er alla.Skrattande

Mickan…Hoppas hon snart slipper hostan.

Här snöar det. Inte så mycket men det blir nog värre framåt dagen. Det har redan kommit en del.
Stannar nog hemma ikväll. De vägarna jag skulle ut på annars är inte kul när vädret är så här.

Blir själv ikväll då ungarna ska vara hos henne efter att de vart på middag hos min sons pappa.

Kram till alla. Kyss

[Jeremina]
0

Här är det snö, kallt -20 och det blåser..brrr! Ha det gott i snöovädret Glad

Mirjami-78
0

Ja och nu har jag vaknat till liv igen. Jösses vad trött jag var i natt när jag skulle läsa.

Mickna hoppas din lille där hemma kryar på sig snart.

Här är det snö överallt och mera kommer det hela tiden. Undrar hur mycket de högre makterna har tänkt att vi ska ha.Obestämd Tänk er sedan när allt ska smälta. Vad vatten vi kommer att ha i detta land.

Mia….du kan behöva att få vara själv i mellan med och få bara tänka på dig själv. Ge dig inte ut på vägarna idag. Vi vill behålla dig vid liv!!

Nästa vecka får jag reda på om jag får heltid på jobbet och då blir det de som jag har lovat barnen….Spara och ta körkort. Men jag tror jag kommer klara det bra har jag en känsla ut av. Har ju kört för ca 10 år sedan och skulle in på halkbanan när jag sluta. Sedan hade jag min mercedes ute på mina föräldrars sommarstuga som jag tränade med att köra och backa m.m Backade man fel där så kunde man hamna lång ner i diket så man fick vara väldig försiktig för jag ville inte hamna där.

Hoppas ni alla får en bra dag.Tungan ute

Nordann
0

Vara för sig själv kan vara skönt.Det ska jag vara några timmar idag faktiskt och då kommer jag lägga mig på sängen och läsa.Har upptäckt att jag uppskattar att vara ensam mer och mer.

[mia-38]
0

Nu har jag vart ute och handlat.
Fy bövelen säger jag bara vilka vägar!!
Och mer snö ska det komma ikväll…just nu är det uppehåll..men himlen är precis mörk i horisonten.

Ja det ska bli skönt att vara själv en kväll. Det räcker.
Jag ska käka lite revben och potatissallad.

Mirjami-78
0

Här kommer det mera snö hela tiden. Ingen ide att gå utanför dörren. Barnen bråkar mellan varven här, så jag får säga till dem hundra gånger idag om att sköta sig.

Ja senare måste jag laga mat igen. Idag vill de pizza på kvällen så jag får fixa det då om de nu sköter sig.

3barnspappa
0

Jag har tre krassliga barn hos mig i helgen och vi alla börjar gå varandra på nerverna lite. Sitter här och önskar att klockan vore sovdags för dom så man fick lite tid för sig själv en stund. Men lägenheten blir fint städad iallafall :)

Blev väldigt orolig igår natt när grabben kommer upp och vet inte vart han ska ta vägen, han kan knappt andas verkade det som. Jag lyckades lugna ner honom efter en stund och sen kunde han andas bättre. Sen när han somnade blev jag ett nervvrak istället och ringde 1177 för lite råd. Dom lugnade mig och sen kunde jag sova.

Det är förkylningen som gör att han hade svårt att andas.

Mirjami-78
0

#15 Han har inte fals krupp?? Då får man svårt att andas. Vädra gärna sovrummet i så fall ikväll innan de går och lägger sig. Se till att det inte blir för varmt för han och om han vaknar med det igen att öppna tex. fönstret så att han får friskt luft för då brukar det bli lättare att andas.

3barnspappa
0

Pia: nej, det tror jag inte. han är mycket hes och har kilovis med slem i halsen. Får slemlösande och dricker mycket. Men jag har höjt kudden i hans säng iallfall. Tyvärr går inte fönstret att öppna där inne men det ordnar sig förhoppningsvis.

Mirjami-78
0

Jag kan förstå att det kan vara obehagligt. När jag hade sådär mycket slem så sa läkaren till mig att jag måste dricka flera liter vatten om dagen för att bli bra igen. Men blir du orolig i natt och han blir mycket sämre så sök för det.