Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2897 ggr
Mirjami-78
0

Söndagen den 21/2

Ja då var det söndag igen då.

Ska ev. en sväng till jobbet.

Hoppas ni får en bra söndag i snökaossetGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
0

Är så förbaskat trött på vintern. Vi är insnöade (mer än vanligt Glad).
Min lilla bil har fått flytta till grannen (ställde den där innan snöovädret).

Dottern surar lite, skulle ha varit på skyttetävling  i Mönsterås igår men med tanke på vädret bestämde jag att vi skulle vara hemma.

Pia; du är ju på jobbet jämt. Kan inte vara roligt att behöva åka dit när du är ledig.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mammzing
0

Gullan402, jag hade två insnöade ungdommar hemma igårkväll. Det var liksom inte läge för att ta sej ut. Det har nog kommit ront 3 dec i natt.
Men vi hade skoj!
Visst var det surt i börjag men vi lagade lite god mat och bakade paj till efterätt.
Sen krönte vi det hela med rödvin.

Idag ska jag baka nåt gott och vänta på dottern, mågen och barnbarnet.
Solen skiner och visst, det är sagolikt vackert men nu får det vara nog!

Mirjami-78
0

Ja här är det snö och mera kommer hela tiden. Ska ta mig ute lite senare och till jobbet. Barnen får gå till barnvakten under tiden.

Ja det är nog detta jag ska hinna med under dagen.

ingann
0

Här skiner solen idag så vi får hoppas att den kan smälta ner lite av all snö som finns! Jag är innerligt trött på det här vädret nu…

Här blir det lugnt idag.. Ska försöka hitta på nån god mat till kvällen men vet inte riktigt vad… Är lite småsugen på kycklinggryta med färskpasta faktiskt…

Sen blir det väl OS som vanligt hela kvällen:)

Ha en bra dag alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

PillanN
0

Tittar ut och vill bara ge mig ut o leka med ungarna i snön…men orkar inte.En del dagar har varit lite bättre sen jag fick penecillin och fick en tand utdragen.Inte underligt jag varit och ff är så sjuk med tanke på den infektion jag dragits med..usch.

Fick inte komma till någon tandläkare förrän jag återigen besökte akuten och Vägrade gå därifrån innan jag fick hjälp!!! När dom i sin tur ringde tandis…Då fick jag komma samma dag!  Det besöket visade sig bli det värsta tandläkarbesök jag någonsin varit med om…och jag har tandläkarskräck!!!!  Efter 5 bedövningsprutor var det bara inse att den inte tog …så dom fick borra sönder tanden o dra ut den i bitar……

………UTAN BEDÖVNING!!!!!

Inte mkt mer har hänt under helgen mer än att ex.sambon kom hem och bråkade.

Barnen har varit så full i energi att dom näst intill klättrat på väggarna..för snön som äntligen kommit vill de Inte vara ute i.

Ett väldans klagande….men hoppas på en lugn kväll och att jag orkar hålla mig uppe ett tag.

Nordann
0

Men usch vilket tandläkarbesök :( hoppas verkligen du piggnar till snart (jag har också tandläkarskräck).

Idag har jag ägnat mig åt en av mina mer udda sysslor,jag har klippt papper!Dottern med autism behöver saker att göra,hon gillar färgade kartongkort men det är rätt dyrt så jag brukar beställa storpack från Slöjddetaljer och så delar jag pappren till vykortsstorlek.Inte nog med det,jag sorterar så hon har buntar med olika färger annars tar hon de bästa färgerna först och inga fina är kvar på slutet.

Andra söndagar sorterar jag pärlor,haha.Har blivit van med dessa underliga sysslor,till personer med autism behövs färdiga lådor med saker att göra i.När dottern flyttat hemifrån får jag lägga upp en plan så alla assistenter kan göra sånt här vid tillfälle och då kanske jag hellre sitter hemma och virkar eller läser.

Till middag år vi höns med ris och currysås,det gillar vi faktiskt allihopa.Frukt till dessert,lättlagat hehe.

På eftermiddagen fick dottern ett ep-anfall och ramlade mitt på golvet,det är lika hemskt varje gång för man vet ju inte om hon gör sig illa.Nå,hon vilade en stund och fick ta det lugnt sedan vid middagen fick hon ett anfall vid bordet.Så nu väntar jag på att vi ska sova och hoppas på en natt utan anfall (hon har oftast anfall på nätterna och det är bra för hon ramlar inte men däremot blir sömnen störd förstås).

Mirjami-78
0

PillanN: Hoppas det går bra nu med den där tanden/ hålet som är antgaligen bara kvar och att du inte får mera ont i den. Vilken maddröms besök…..Gråter Ja hoppas du får bli frisk nu!!

Nordann:  Jag hoppas du fick en lung natt. Vet hur det är det där med Ep-anfallen. Inget roligt alls.

Nordann
0

Det blev tyvärr ingen lugn natt,hon fick flera anfall fram till 02-tiden men efter det sov vi.Trött på morgonen blir även jag om jag inte får sova hela natten.

Mirjami-78
0

#8 Kan förstå dig!! Jag vet hur det är. Sedan är man orolig med som förälder. Även om man vet att anfallen ger sig sedan så håller man sig vaken för i fall att det kommer mera.