Måndagen den 1 mars
Ja då var det måndag igen då och en ny månad. Idag är det första mars. Jag hoppas att vi nu slipper snön och att våren kommer.
Jag blir hemma med ett sjukt barn idag. Minstingen som är dunder förkyld och har 38,3 i temp. Får ringa runt till morgonen och tala om att vi blir hemma. Nu ska jag lägga mig och sova.
Önskar er alla en härlig måndag och kram på er!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Här är det omöjligt att sova
Börjar få tandvärk så jag knaprar alvedon för fulla muggar… Det måste gå över för jag har inte råd att gå till tandläkaren..
Annars så är det ganska hyfsat faktiskt
Ska iväg till lasarettet om 3,5 timme så nu ska jag nog ta mig en kopp kaffe…
Ha en underbar dag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann: Hoppas tandvärken ger sig!!
Här hemma har jag en liten som har 39,5 i temp just nu. Han kunde knappt stå på benen när han kom hit ut till vardagsrummet, så vi blir hemma idag och tar det lugnt helt enkelt. Sedan så hoppas jag att febern går ner snart, för han fick alvedon. Väntar och ser här nu.

Ingann; hoppas tandvärken lättat.
Pia; lider med er, känns som ni alltid/väldigt ofta är sjuka. Hoppas lillkillen kryar på sig snabbt och att du och stora pojken slipper smittas.
Själv har jag precis skickat ut barnen till skolbussen, det känns skönt att sportlovet är slut. Det sliter på en att ha dem hemma hela tiden, de bråkar mycket.
Ute ösregnar det, men t o m blir jag glad över, snön smälter juh…
.
Vill ha VÅÅÅR nu, är så förbaskat trött på all snö som skottats i vinter.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan. Vi är ofta sjuka, eller ja barnen är det. Men stora sonen har ju ett medfödd funktionshinder m.m så våran vardag är tuff i mellan men det kommer nog vända när barnen växer till sig lite.
Jaaa vi ska VÅR!!!
Nu ska jag lägga mig bredvid lille sonen och snarka en stund. Telefonerna har ringt här….Ja mycket som händer. 
Ja,det blir mindre sjukdomar när barnen blir äldre som tur är.
Tandvärken hoppas jag går över,det är nästan det värsta som finns.
Tonåringarna här har sportlov och jag är ledig,ska åka och hämta bokpaket jag beställt på bokrean och köpa virknålar som var slut förra veckan på grund av att ovanligt många virkade OS-mössan.
Jag är hemma och sjukanmäld.
Har haft en ganska jobbig helg och känner inte för att träffa folk alls.
Känns som att vara tillbaka på ruta ett efter att jag blev lämnad vid årsskiftet. Vill inte må så här.
#6 Låt det hela ta den tiden det behöver. Ha den tiden till dig själv. Du ska se att det vänder sedan. Jag vet att det är tufft, men sedan ljusnar det.
Tack pia
Jag skulle kunna skriva ner lite här, men jag har skrivit allt redan i en tråd på familjeliv.se. För den som skulle vilja läsa kan göra det här:
http://www.familjeliv.se/Forum-4-51/m49972903.html
Inlägg #317
Men jag ska ta den tiden till mig själv. Och försöka plugga lite, det kanske skingrar tankarna lite.
#8 Ja jag tycker du gör rätt i att tänka på dig själv just nu. Ta en dag i taget och bara få tänka på dig själv och dina barn så klart när du har dem hos dig. Jag vet hur tufft det kan vara.
Jag brukar lyssna på musik och läsa en god bok då jag inte är på topp. Ta en promenad kan vara ett bra sätt med. Men det viktigaste är att man gör saker som man känner att man vill göra och orkar göra.
Var rädd om dig!!
Tack Pia
Tack alla för tankarna på min tand
Tandvärken försvann i morse på lasarettet
Frysbehandlingen kanske gick upp genom ryggen till käken med ;)
Nordann: Jag vill också ha tag på virknålar och stickor! Här i samhället har jag inte lyckats hitta några
Jag skulle vilja ta upp virkning och stickning igen så jag ser vad min arm klarar av. Lampsömnad kan jag glömma för där behöver man armstyrka;)
3barnspappa: Bakslag i den mentala delen efter ett uppbrott kan komma flera gånger… Tänk på dig själv och skäm bort dig lite när det händer så kommer det nog bli bra. Den övriga världen finns kvar när du orkar möta den igen 
Gullan: Visst är det skönt när lovet är över
Visst är det mysigt att ha barnen hemma hela dagarna men ack så skönt det är att få rå sig själv några timmar under dagen 
Pia: Hoppas Ibbe kryar på sig! Bara det inte är kräksjukan som är på väg till er…
/Ingalill
Det är lustigt hur saker kan bli. Har nu haft ett 4-timmars samtal med mitt ex och det framgår att jag betyder visst mer för henne än jag trott hittills. Och det finns en liten chans att hon kan vara öppen för ett nytt försök. Vi har lagt korten på bordet ikväll och har barättat om vad som hänt sedan hon lämnade mig och vi har pratat mycket om vad vi vill och så vidare. Allt är ju inte toppen för det, men vi har kommit överens om att inte träffa andra tills vi bestämt oss för hur vi vill ha det i framtiden.
Jag har kommit fram till att vill hon försöka igen så vill jag samma. Så det är upp till henne. Nu får vi se vad framtiden kan bära med sig.
#12 Har man riktiga känslor och verkligen vill leva med någon så vet man det direkt… Då är det bara att köra på.
Måste man fundera så så tror jag att det är mer "jag vet vad jag har men inte vad jag får" och misstar trygghet för kärlek…
Det behöver inte alls vara så, men det är känslan jag får när någon vill fundera på om den vill leva med mig eller inte… Hoppas verkligen det inte är så för er!
Men det låter som du mår lite bättre nu och det är ju positivt
Ta vara på alla glädjestunder!
/Ingalill
#13 Ja, jag mår lite bättre faktiskt. Det beror nog mest på att jag har fått en förhoppning om att mitt livs kärlek kanske vill ha mig tillbaka.
Hon säger att hon lämnade mig för att hon inte har de rätta känslorna för mig, men ändå blir hon totalt förkrossad när jag nu har fått ett intresse för någon annan. Och efter att ha pratat som sagt så ser det kanske lovande ut. Tror att vi båda fått lite insikter av att ha varit ifrån varandra längre än någonsin. Kanske ordnar det sig. Eller så gör det det inte och då är det bara att försöka gå vidare.
Vår familjerådgivare sa förresten att det tycks finnas ett mycket starkt band mellan mig och mitt ex och det verkar vara något ovanligt så det känns lite lovande bara av det. 
#14 Ta en dag i taget nu och vänta och se. Jag kan förstå att du känner din glad nu och ja eftersom hon reagerade på att du hade pratat med någon annan så måste det finnas känslor kvar hos henne, men varför talar hon då inte om det då?? Hon måste ju ändå ha vetat hur du kände/känner för du har inte dold det precis….Utan du har ju velat ha tillbaka henne hela tiden om jag har förståt det hela rätt.
Om ni ska kunna gå vidare får ni nog dra ett sträck över allt det gamla och börja om på nytt om det bara går. Jag förstår din glädje, men ge det hela tid nu och vänta och se vad det blir av det hela. Jag håller tummarna att det blir bra i slutändan. Bra att ni ändå har kunnat prata om det hela!!
Ifall jag skulle skriva ner allt som hänt och alla bakgrundsfakta om situationen så skulle jag få skriva ner en mindre uppsats här :)
Men hon har sagt att hon älskar mig och vill leva med mig. Men att hon inte har de rätta känslorna. Men hon är också medveten om att det kan vara hennes egen osäkerhet som spökar. Så vi kommer att ge "oss" lite tid då vi inte kommer att träffa andra för att komma underfund med ifall hon vill göra ett nytt försök med mig. Jag är helt säker nu på att jag vill försöka igen.
Jag har avslutat kontakten med "den andra" och det känns faktiskt bra att kunna blicka framåt igen.
Det är nog viktigt som du skriver att man ska kunna dra ett streck över det som hänt, hon har gjort saker själv som jag försöker lägga bakom mig.
Just nu känner man sig riktigt glad men jag vet också att det nog är en lång väg innan det kan bli något igen. Vi ska tillbaka till fam rådgivaren nästa fredag för ett inplanerat besök. Det samtalet blir nog lite annorlunda än planerat :)
Jag tycker att det är bra att ni går till fam.rådgivningen. Jag hoppas att det kommer att ordna upp sig för er, för vill ni leva tillsammans så ska ni göra det, för har en känsla här att utan varandra klarar ni er inte heller.
"för har en känsla här att utan varandra klarar ni er inte heller."
Nej jag tror faktiskt inte det. Verkar inte så. Vi har tillbringat ganska mycket tid tillsammans idag och det känns bra även om jag märker på henne att hon inte mår så bra. Tror att det tog hårt att få reda på ett lite osnyggt sätt (tyvärr) att jag hade ett intresse för någon annan. Tyvärr skrev jag speciell person och det stämmer egentligen inte helt men det tror ju inte hon på nu. Hon har inte lovat nånting eller sagt vad hon vill för det vet hon inte. Det enda vi har lovat är att inte göra något med någon annan helt enkelt. Men att komma dit känns ändå bra eftersom det ju kan leda till något i framtiden.
#18 Ja ni får kämpa för att bygga upp något nytt och försöka glömma det gamla för att kunna gå vidare tillsammans.