Hur tar du dig fram?
Hur tar du dig till jobbet eller till affären eller liknande? har du bil eller är det att åka kollektivt? Hur fungerar det i så fall??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har bil.
Men vi bor så nära innerstan så det tar ca 10 minuter att gå till en affär.
Cykla kan vi oxå göra om vi känner för det.

Bil, en nödvändighet då vi har långt till affär etc. Bussarna går inte speciellt ofta heller (i princip skolbuss bara).
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vi får ju åka kollektivt men skulle vara i stort behov ut av bil.
Jag har bil, skönt att ha.
Här på bygden går bussarna dåligt och de blir inte så glada när man vill ha med såväl vagn som vovve på bussen. . .
Mest går jag-vi , men nu kommer våren och då ska cykeln fram.
Cykla gillar jag att göra och har gjort det en hel del då vädret tillåter.
Vi går överallt inom samhället, annars blir det buss eller tåg.. Ibland önskar jag att jag hade bil o körkort men det har funkat i över 40 år utan så det gör det nog i 40 år till:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag går,cyklar och åker buss och ibland taxi om det är nödvändigt.Maten e-handlar jag så jag har sällan tungt att bära och bor i stan med gångavstånd till affärer och liknande.
Jag har en gammal skruttig volvo som jag tar mig till/från jobbet med. Har inte råd med bensinen så jag tankar och hoppas att det ska räcka till/från jobbet hela månaden. Om inte så får jag lov att ta bussen men då kommer jag ca 45 min försent. Jag kan ju cykla det tar bara 30 min MEN vi har ett stort gärde som det alltid är motvind på och det kan jag lova är det värsta som finns att ta sig genom.
Jag köper alltid månadskort då jag måste använda den för att kunna ta mig till jobbet.
jag ska försöka ta körkort om jag får heltid nu nästa månad. Sedan så kommer jag nog ansöka om bilstöd från FK pga. stora sonens funktionshinder. Han börjar ha så mycket värk i mellan att han inte ens kan gå.