Barnfilmer
I helgen så köpte jag filmen Upp för mina barn. Den är kanon rolig. Ja barnen satt och skrattade så även jag den tiden jag tittade på den.
Brukar du köpa filmer för dina barn? Vilka filmer är ok att ditt barn ser? Tittar du på ålders gränsen på filmerna?? och är det ok att barnen kan få se en film som inte är för deras ålder men i vuxen sällskap?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Mina barn har ju playhousedisney och cartoon network hemma men jag har koll på vad som visas. tycker det är helt onödigt med karate/slagsmålsfilmer även om det är tecknat. det får dom nog av på dagis m.m.
Jag köper någon film ibland men inte ofta.
Tycker det är helt ok att titta på barnförbjuden film OM barnet förstår innebörden med den och att vuxen är med. Dock inte krigsfilmer. Tycker inte det borde finnas över huvudtaget.
Jag brukar sitta med min store son om det är någon film han egentligen är för liten att se. Sedan pratar vi mycket om just detta att film är film och inte verklighet. Har förklarat detta för han många gånger och han verkar förstå det, men ändå finns det en gräns vad han får se.
Den lille här hemma tittar ofta på barnkanalen. Jag tittar på dem med han. Så vi har roligt tillsammans. 
Mina barn får oftast se Astrid Lindgren filmer. De äldre vill ha lite mer action däremot men det blir inte mycket filmtitta när de två är hos mig. Den minsta är så söt, hon tycker att vasstanden är läskig i "Landet för länge sedan"-filmerna :) Så jag brukar sitta i soffan med henne i knät och mysa till de filmerna så hon ska känna sig trygg.
Jag tycker att de lite äldre barnfilmerna är de bästa för barn att se, de är så äkta och inte lika politiskt korrekta som dagens filmer. Ta tex Ronja rövardotter när de badar nakna i nån scen, det skulle ju aldrig få ske i dagens filmer. Det finns ju andra saker i just den filmen som är bra också, tex att rövarklanerna är bittra fiender under nästan hela filmen och blir sen vänner till slut. Tror inte jag har sett något sånt i dagens filmer.
Barnkanalen är populär också. Minstingen älskar en del av programmen. Brukar bli en del tv-tittande på kvällen när hon varit på dagis hela dagen. Jag brukar sitta och prata med henne när hon tittar på något, det är jättemysigt 
Mina barn har nog ett par hundra filmer..hmm jo jag köper en del. Vi ser dom oftast tillsammans. Då det skiljer en del i ålder på barnen har dom en del som är "deras egna"dvs,10-åringen ser en del lite mer spännande filmer.
Jag tittar inte på åldersgränsen på filmerna utan vet vad mina barn kan se och inte.Dock inga våldsfilmer så klart utan Barnfilmer=)
Min dotter(4år) tycker också att Landet för länge sedan har läskiga delar men hon är i en känslig period.
Annars så rullar Astrid Lindgen filmerna fortfarande.
Ja det roliga med barnen är att de kan oftast titta samma film många gånger och det kan vara skönt ibland att kunna sätta på en film då man själv behöver göra något annat och inte kan sitta med barnen hela tiden.
Samma film många gånger,hihi.Min dotter som har autism har tittat på samma filmer många ÅR,ungefär 15 rättare sagt och fler lär det bli.Så här har ni en till som kan Robin Hood,Aristocats,Djungelboken m fl filmer utan och innan.
Till den dottern köper jag samma filmer innan de blivit utslitna och även nya ibland,till barnbarnet som är 6 blir det Astrid Lindgrens mysfilmer.