Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1349 ggr
Mirjami-78
0

Kvällsrutiner

Vad har ni för kvällsrutiner hemma hos er? Brukar ni läsa en bok för barnen, eller är det att ni stoppar om dem och sedan ska de sova. Får de kanske titta på en film eller något annat innan de ska sova?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
0

Ofta saga för lillan (ibland lyssnar stora flickan oxå). Efter att lillan somnat en liten stund att prata med stora flickan på "vuxet sätt" som hon själv uttrycker det. Ofta prat om skolan som är ganska strulig och sen om planering på vad vi ska göra, typ nästa helg etc.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mickan78
0

Min dotter är ju så liten ännu (6 månader) så för oss är det amning i sängen och vaggvisor. Sen är det natti natti - förhoppningsvis!

Fast nu har precis 2 tänder tittat fram  så hon sover bara nån timme innan hon vill äta eller snutta på mamma igen. Så sen får hon ligga kvar i min säng och så fortsätter ätandet varannan timme resten av natten… Bara att stå utGlad

ingann
0

Mina är så stora så jag säjer bara åt dem "klockan" så vet de att de ska avsluta det de håller på med… sen fixar de resten själva Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Här kan det vara väldigt tufft ibland med att få mina barn att lägga sig. Jag måste vara med hela tiden nästan. Se till att tänderna blir borstade m.m och sedan helst lägga mig hos den en stund för att de ska somna. Ändå är min stor 11 år och den lille 3 1/2 är gammal.

Den store har alltid haft svårt att sova ensam och så är det fortvarande.

KimE
0

I kväll gick dotra och borstade tänderna den fick hon se film tills hon sa att hon var trött och ville gå och sova. Andra kvällar brukar vi läsa en stund.

Mirjami-78
0

Ikväll hade jag tur för mina somnade efter ca 5 min. Tänk om det var såhär varje kväll, fast skulle sakna dem med.

sponny
0

Den vanliga kvällen så brukar det bli tandborstningoch pyjamas-påtagning vid halv 8 på kvällen. Sedan när det är klart brukar vi leta efter snuttefilten en kvart ungenfär innan allt är klart och vi kan sätta oss i sängen och läsa en bok. Sedan när den är läst brukar hon sitta i sänge och leka en stund innan hon somnar.

Och nu har hon börjat sova hela nätterna i sin egen säng också vilket känns bra.