Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1217 ggr
ingann
0

Torsdag 25/3

Näst sista dagen på arbetsveckan för många…

Här i värmland är det grått och mulet och inte det minsta vårlikt Obestämd Jag hoppas det ändras under dagen och att solen kan titta fram. Man blir så mycket pggare och gladare när solen skiner Glad

Nu sitter jag och väntar på att min VC ska riga så jag kan få nytt recept. Min ena medicin räcker bara till på måndag upptäckte jag så hoppas hoppas att de ger mig ett recept per telefonen den här gången!

Hoppas ni får en jättebra torsdag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Söker vidare. Men hittar intet. Det är väl en sammanfattning av läget. Ska hur som helst bli lite våfflor här senare ikväll. Alltid något att se fram emot och att man får börja njuta lite av det fina vädret.

Ha en bra dag på er.

Mirjami-78
0

Idag har jag varit och handlat lite med lille sonen. Hans öron rinner.

Stora sonen berättade idag att jag har tydligen blivit nerslagen pga. min tvättmaskin. Det hade kusinen till våran granne som bor under oss sagt till han för några dagar sedan. Ja trevligt att man får reda på sådant….. Tydligen stör det dem att jag har tvättmaskin, men jag själv hör inte ens den när jag stänger för dörren till badrummet och inga klagomål har jag fått ang. detta heller. Såå jag vet inte var skon klämmer…..Tycker att de kan säga till om det stör dem så mycket helt enkelt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Hej på er,

Dagen har varit bra. Våren är verkligen på G här.

Idag har jag anmält min granne ovanför för störande ljud. Igår spelade han musik på hög nivå ända till halv tolv på natten..Och jag skulle upp innan 5….:-(
Jag fick slå i väggarna här för att få honom att fatta att det finns folk som ska upp tidigt och försöker sova.

Kram till er alla.

Nordann
0

Ojdå,problem med grannar är inte kul.Jag slipper sådana sedan några år men så är det mycket äldre som bor här..det är en fördel i de flesta fall oräknat grinollar fast jag bryr mig inte om dem även om jag vet att de finns.

Väntar på en nougatkaka som är i ugnen,har aldrig provat förr men fick tipset då jag fick en massa nougat över i julas.Ja,nougaten har legat i frysen sen jul.Spännande ska det bli att smaka!

Mirjami-78
0

Mia….Jag kanske borde göra som din granne gör ja så de under mig skulle verkligen få något att klaga på.

Jag ser inte mig själv som störande på något sätt. Vi spelar inte musik på nätterna m.m Har jag tvättmaskinen i gång så hör jag inte den själv ens när dörren in i badrummet är stängt och deras badrum ligger under min så ja detta borde inte vara någon störande moment, utan jag tror att de vill helt enkelt bara bråka men samtidigt de har inte varit bakom min dörr och klagat så jag kommer vara som inget har hänt då ingen har något sagt till mig. Om jag stör så är de välkomna att komma upp och tala om det….Inte är de tysta själv heller. De är ofta sent på natten i trappan och högljuda men jag bryr mig inte om det.

ingann
0

Pia: Så länge du inte kör tvättmaskinen efter kl 22 så kan de inte klaga…

Annars så måste jag faktiskt säja att tvättmaskiner hörs jättetydligt uppåt och nedåt till skillnad mot i sidled… motorljudet stiger medan vattentappningen hörs nedåt..  Men det är när det är helt tyst runt om som det kan låta för mycket. Men fram till kl 22 har man rätt att köra tvättmaskiner, diskmaskiner och ha rinnande vatten:)

/Ingalill

Mirjami-78
0

Oftast har jag inte haft igång den senare till 22.00 Någon gång har det kunnat hända men ska tänka på det mera i fort. Sedan var det någon som duschade hemma hos dem i morse vid 04.00 då jag var på toa men inget som stör mig. Sedan verkar det som de har en tvättmaskin själva med. Men ja nu är det ju inte dem som har klagat utan ett barn på ca 9 år. Han har ju kunnat hitta på det hela med. Jag blev bara så fundersam ang. att jag skulle ha blivit nerslagen tidigare i veckan pga. min tvättmaskin. Jag har inte ens tvättat här hemma utan hade tvätttid på tvättstugan i lördas, vad jag kommer ihåg.

ingann
0

haha du om nån borde väl veta om du blir nedslagen Flört Men om de skulle klaga så kan du ju hänvisa dem till att regler gäller även dem.. spola vatten (duscha/bada) ska man inte heller göra mellan 22-06… börjar man jobba tidigt så får man väl duscha på kvällen istället:)

men tänker du bara på att inte tvätta efter 22 så finns det inget att klaga på hos dig;)

jag bor ju ovanpå tvättstugan och jag hör den aldrig förutom när en kille hade som vana att tvätta på nätterna… enligt honom så kunde han bara tvätta då för han var pizzabagare och jobbar sent (kommer hem runt 23.00)… men han är ju hemma fram till 12 på dagarna! Nu har han äntligen slutat med sitt tvättande.. tror han tröttnade på att aldrig få den klar Tungan ute varje natt jag vaknade av maskinen så gick jag ner och bröt strömmen till maskinen och lämnade en lapp om att jag ville sova utan vibrator (när den centrifugerar så vibrerar min säng) Flört

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja det kan jag förstå Ingann att du gjorde. Här har de ändå sitt badrum under mitt så hörs det ner till dem så hörs det i deras badrum och det tycker jag då inte borde vara störande. En annan sak om det skulle vara över ett sovrum eller liknande. Sedan hör jag en himla massa ljud från dem oftast på natten. På helgerna och även andra kvällar är det himla trafik i trappan som även hörs in i mitt vardagsrum och jag vet att de är deras barn som är ute i trappan. Så jag tänker inte bråka med dem men kommer de och säger något vilket jag ändå hoppas på om jag är en störande moment så kommer jag även tala om för dem att de bör tänka lite själva med och inte bara klaga på andra. Jag tvättar absolut inte mitt i natten….Då sover jag oftast. Men kommer inte bry mig om detta tills de säger till för den där 9 åringen som var på stora sonen är inte helt ok har jag märkt. Han älskar våld…..Osv. Föräldrarna har inget intresse för han utan bara han inte är i vägen för dem. Sedan mamman sa bara när jag hade fått min lille att ja ja du hade inte så stor mage, men jag fattade inte alls vad hon menade….Obestämd

Nordann
0

Knepiga grannar du har Pia.Här hos mig kan jag faktiskt höra närmaste grannens tvättmaskin eller rättare sagt centrifugen.Ett par tidigare grannar kunde ibland tvätta sent men de nya sover om nätterna och förresten är de jämt borta flera månader under vintern,på Cypern (japp,de är pensionärer) liite avis är man ju på det.

Nerslagen?Har jag missat nåt?

Mirjami-78
0

#10 Hi hi hi….Ja denna 9 åringen sa till min son att skulle ha blivit nerslagen utav hans kusin som tydligen bor under mig för några dagar sedan och att han skulle ha bankar som bara den på våran dörr, men här har det inte varit någon och jag har inga slag känt/fått så jag blev väldigt fundersam och allt detta skulle ha varit tack vare min tvättmaskin……Obestämd

[mia-38]
0

Herregud vilka grannar du har Pia…

Men här blev det tyst igårkväll…hahahah..Jag tror min hyresvärd ringde omgående till han…hahahahah…

Nordann
0

#11 Konstig prick den där 9-åringen.Han kanske fantiserar eller blandar ihop saker.

#12 Skönt att det blev tyst.

Mirjami-78
0

Mia…att du har fått klaga kan jag förstå då du verkligen har haft ett störande moment där, men dessa som bor under mig verkar vara lite underliga helt klart. De kan låta en 9 årig pojke springa runt och sprida en massa saker men de kan inte själva komma och säga till man nu stör…..Och vad jag vet så är inte jag och mina barn speciellt högljuda ut av oss. Värre är det när de är i farten och i trappan ja de under mig sent på natten. Jag hör de in i vardagsrummet men har inget sagt så ja jag vet inte…..

Nordann: Ja antingen det eller så nappar han upp allt de vuxna säger som de inte vågar komma och säga själv. Men sa nu till min son vad han skulle svara med om han säger något mera ang. detta. Jag betalar min hyra men tex. gården kan vi inte använda här då vi blir tyvärr påhoppade direkt. Har vi med oss något som ex. dricka dyker andra barnen efter det om man inte har ögonen på det hela tiden. De har noll respekt till att det är andras saker eller till att vi har också rätten att vara här ute. Det enda jag har begärt från dem har varit att vi ska får vara ifred och kunna vara ute men tydligen är det bara för mycket begärt.