Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1158 ggr
Mirjami-78
0

När något är galet

Brukar ni eller brukade ni märka på era barn när de  inte mådde bra ut av någon anledning?

Brukar/brukade era barn berätta det då själva eller fick ni fråga dem oftast för att få reda på vad det var?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Svea-
0

När dom var små så tog jag ju hela det ansvaret.Nu när dom är tonåringar är det mycket svårare på så många olika sätt å vis.Jag försöker SE dom varje dag hela tiden men ibland missar jag deras mående.Jag brukar ha lite tålamos / is i magen men om det ej går över så frågar jag och ger ej upp.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

ingann
0

när de var mindre kom de och berättade hur de mådde men nu när de är tonåringar så märker jag det mest på att de håller sig på rummen, vill inte ha mat osv.. då går jag alltid in och pratar med dem och försöker reda ut vad som hänt od…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag brukar märka på min store son nästan direkt när något inte är ok. Ja han är då sur nästan hela tiden osv. Pratar med han om det hela då och försöker få reda på vad som är galet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Min son är svårläst. Ibland kan jag läsa av han men lika ofta inte.
Frågar jag hur han mår så säger han "bra".
Tjatar jag på han så blir han bara arg..så jag låter han komma till mej om han vill prata ut om något.