OT Påsk
Hur kommer ni fira påsken? Är det något speciellt som ni gör varje år som ni brukar göra?
Vad betyder påsken för dig/din familj?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
GLAD PÅSK på er allesammans! ;)
Här blir det påskeld i Bohus på Jennylund, i vanlig ordning. Har firat påskafton där varenda år sen 2003, förutom förra året, då jag valde att testa på Nol's påskeld. Den var bra med, men Bohus är så mycket roligare, för dit går alla man känner (eftersom vi bodde i Bohus från början). :)
Förresten… Det är väl en märklig tradition att sätta fjädrar i ris, va? (se bild)
bfee: Nu blir jag avis här….Har ni påskeld? Här finns ju inga kvar och skulle sååå gärna vilja att mina barn skulle se det som jag fick se när jag var liten…..
Pia:
Ja, vi har påskeld lite överallt. 3 st som jag vet här i Ale, 2 st i Kungälv (kanske fler). Ni får ta o pallra er ut hit till civilisationen nästa påsk, vettja. Så ni får er ett redigt påskfirande!!! ;) Först tänds påskelden, o direkt efter skjuts dom stooooora fyrverkerierna upp!!! ;)
jaaa….för det är fusk att ni har det och inte vi…..

Så hade vi med alltid när jag var liten. Vet inte varför det har blivit så ovanligt med påskeld nu. Allt liksom försvinner käns det som.
Pia:
Men… Logiskt sett… Om det finns i Ale kommun så MÅSTE det ju bara finnas i Göteborg med. Vi kan ju inte vara ensamma om att ha påskeldar, o då flera stycken, o sen inte en enda i Göteborg.
Har du letat efter info om det?
Pia:
Kolla här, det finns massor med påskeldar i Göteborg ju!

Här körde vi en ny stil i år, ska verkligen INTE bli någon tradition, nämligen magsjukan från helvetet!!!!
Vi bytte ut påskgodis och god mat, mot spyhinkar och tvätt av sängkläder mitt i nätterna eftersom tvättstugan var fullbokad dagtid.
Jag har klarat mig hittills, men känner mig inte helt 100 och magsjuka är min stora skräck när man är ensam med barnen. Feber kan man pressa tillbaka med febernedsättande och klara vardagsgöromålen hyfsat ändå, men det går bara inte med magsjuka!!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
bfee: Tack för infot!! Hade verkligen ingen aning om detta. Trodde att påskelden inte fans längre alls då där min mamma bor har de tydligen slutat med det vad vi vet.
Bettan1975: Vilken påsk ni har haft!! Lider med er verkligen….Hoppas det vänder så att ni kan få bli friska igen!!