Dyrt
Läste i vecka i tidningen att bensinen ökar i pris igen.
Hur gör ni som har bil? Jag tänker på att man måste ju ta sig fram och är det billigare att åka kollektivt?
Det är ofta vi som bara har en inkomst som drapas svårast när ex. bensinen blir dyrare.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ja det är jättejobbigt. Jag behöver min bil till jobbet då det bara tar 10 minuter då. Annars måste jag ta bussen och då tar det ca 45 minuter och på det sättet måste ju barnen vara väldigt länge på dagis eftersom jag jobbar heltid.
Men det är väll det politikerna vill. Att man inte ska kunna träffa sina barn tillräckligt mycket. Jag kan iofs cykla till/från jobbet men… eftersom jag cyklar hela dagarna påjobbet så är man ganska mör i kroppen och då skulle jag knappt orka laga mat när jag kom hem.
Svårt det där med bensinpriserna och allt annat som höjs när man inte får varken höjt barnbidrag eller underhåll.
Ja det är tufft. Jag själv får åka kollektivt då jag inte har körkort, och ibland får jag åka hemifrån några timmer tidigare bara för att kunna hinna och lämna barnen på dagis/fritis innan jag ska till jobbet.
Nu funderar jag på att ta körkort då även stora sonen har svårt att gå och kan ha väldigt ont i perioder. Vi har svårt att ta oss fram pga detta många gånger.

tanka o se glad ut, här finns inga bussar alls på sommaren så finns inget att välja på,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#3 Det måste vara jobbigt att ha det så med kollektivtrafiken.
Med tanke på bilar och bensin - Nu när det är vår är det dags att polera upp andrabilen en aning. 
#3 Känner igen det. Har samma problem häromkring. Ska man lite längre så är det bara att ta bilen om man nu inte känner för att sitta i busskuren och vänta en halv dag på bussen tillbaka.

Bläääää, och där har vi anledningen till att jag inte läser tidningen längre!!!!
Fasen, jag är väldigt bilberoende, så det är bara att göra så gott man kan på a-kasseersättningen.
Tur att årstiden går åt rätt håll, så kan man cykla lite mer.
Nej de fortsätter att sparka på de som redan ligger, jag blir så matt!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-

#5 här går bussen onsdagar o fredagar på sommartabellen, haha, 2,5 mil te stan, 1, 7 te byn,,
träffade en stackare när jag åkte buss för bilen var paj och han har nyss köpt hus här,,, hm , men ,, han har inget körkort fick jag ur han när jag frågade hur han sk ata sig te jobbet i sommar, han hadde inte fattat att sommaren har andra busstider, på vintern går det ju skoltidsbussar i allfalll, kul för honom,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Sponny: Den var bra….
Ja om polera….
Jag bor ju alla fal i en storstad så här går ju spårvagnarna nästan dygnet runt. I den staden jag växte upp slutar bussarna gå ca 23 tiden på kvällen. Jag har aldrig tänkt på det då jag bodde där men nu skulle det aldrig fungera för min del. Men som tur är är det gå avstånd till det mesta där. Ja det är inte lätt om det inte finns en "fungerande" kollektivtrafik utan man är väldigt beroende ut av bilen.