Söndagen den 12 april
Nu var de då söndag igen. Idag ska vi vara ute hela dagen om vädret är ok.
Ska se vad vi kommer att hitta på. Ska snart lägga mig och krama om min kudde för att imorgon kunna vakna upp pigg.
Jag önskar er alla en underbar söndag och hoppas ni får en bra dag med bra väder och kan vara ute lite i det härliga våren.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Inga stora planer annat än att jag och Mathilda ska festa till det lite med lite våfflor ikväll. Och så måste jag ju säga att medan jag och Mathilda åt frukost så tittade vi ut på hennes nyuppsatta fågelholk. Och gissa vad? Jo, en liten talgoxe hade flyttat in och höll på att vårstäda där inne. Och vad sa Mathilda om det?
"Han hade tur. Dom andra fåglarna är nog avundsjuka nu när han har fått ett så fint hus."
Klart att dom är… 
Sponny: Vad roligt att hon redan fick en fågel i fågelholken.
Nu ska vi ut där vi ska vara resten ut av dagen…Vi ska åka lite runt här i stan. först ska vi köpa sandleksaker och sedan ska vi till Slotskogen.
Vilket underbart väder det är idag! Jag tog ut Tut i koppel idag eftersom jag inte vågar låta honom vara ensam på balkongen längre.. Igår lyckades han ta sig igenom nätet på nåt sätt och hoppa ut… Hade han inte hoppat upp igen och dundrat i räcket så hade jag inte saknat honom förrän vid matdags
Inte hittar jag nåt hål där han kan ha tagit sig ut heller så nu måste jag få tag på virke och bygga riktiga sektioner med nät istället. Annars kommer jag inte våga ha öppet på hela sommaren..
Sponny: Självklart är de andra fåglarna avundsjuka på den rosa fina holken! Vem skulle inte vilja bo i den?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Vi har haft en underbar dag. Vilket väder vi har….
Vi var ute i den och det var så skönt.
Nu ska vi snart äta och sedan blir det att sova. Imorgon är det att jobba och vet ni….Jag ser framemot det hela då jag vet att jag kommer och går lite som jag själv vill

Drömmer om att ha en liten hundvalp, gärna en blandis med Yorkshireterrier i. Dilemmat är givet, jag är arbetslös och har all tid i världen med en valp och allt vad det innebär, men inte ekonomi för att skaffa en. Skulle så gärna ha en liten tik som är lagom i storleken för alla familjemedlemmar att ta ut i koppel. Finns möjligen inte någon här som har en valp som ligger och skräpar någonstans till övers????
Får jag jobb har jag chansen att klara det ekonomiskt, men då har man ju inte tid istället
Moment 22!!!!!!! Vi hade ju en Alaska husky, men den tog A med sig när han stack och sedan gav han bort henne, saknaden är stor.
Vi bor så himla bra för hund, alldeles bredvid skogen och bara 100m från mamma och pappas stall. Jaja, drömma går ju!!!!
Suttit i solen och läst, ganska skönt i lä för vinden var kall. Barnen kom hem från A kl 14.00 så sedan har de varit ute och lekt häst och blåst såpbubblor.
Det blev en bok om kvinno/barnmisshandel idag, känner igen sig gör man också. Fastnade för en mening: "Han ljuger bättre än hon talar sanning" och kände att där hade man mitt liv i ett nötskal.
Korvstroganoff och ris blev det till middag och lite tandgnisslan eftersom påsklovet är över.
Nej, nu blir det till att zappa lite bland kanalerna, annars blir det väl en bok istället som vanligt.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#5 Hade jag haft en hundvalp över så hade ni fått den….Men jag har inte ens en hund. Har många gånger tänkt på det där med hund/katt men här räcker inte tiden till. Men jag håller tummarna att ni ska hitta en hund tids nog som kan passa er…..
Men alltså kunde inte A ha låtit er behålla hunden?? Fattar inte varför man ska ta något ifrån sina barn BARA för att sedan ge bort den till någon annan ändå i slutändan!!
Nu ska jag krypa under täcket här igen… Somnade tidigare och vaknade och barnen sover nu. Till morgonen ska jag jobba igen….Men det är helt annorlunda nu än vad det var tidigare. Ja jag kommer och går som jag vill och jag verkar ha fått en kanon chef.
Bettan: Blandisvalpar brukar man kunna hitta till överkomliga priser. Är det nån som råkat ut för en tjuvparning så är oftast hemmet viktigare än priset:)
Jag köpte min lille goding för 4500 kr för 2,5 år sen. Det bästa jag nånsin lagt ut pengar på tror jag! Kolla blocket så hittar du nog snart någon till ett bra pris;)
Här är min Åskar som är papillon/yorkshire terrier/dvärgpudel… (nybadad efter klippningen så det fick jämnas till lite sen)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner