Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1427 ggr
Bettan1975
0

Fredag 16 april

Soligt här på förmiddagen, så Alicia och jag har nyss varit ute och tränat på att cykla utan stödhjul, det tar tid för hon är ganska rädd. Jag är dock säker på att jag i slutet av cykelsäsongen kommer att förbanna hennes våghalsighet på cykeln.

Känner mig väldigt kluven idag som alltid när A ska ha barnen. Jag vet att barnen inte så gärna vill åka dit och de klagar alltid kvällen innan på magont och det är ett rent helvete att lämna Alicia på dagis sådana här dagar.

Samtidigt så är det lite skönt att ha några dagar för sig själv, det är ju den enda avlastningen jag har och det är skönt att kunna göra vad jag vill, men bara att jag känner så gör att jag har fruktansvärt dåligt samvete.

Ska gå igenom papper jag fått gällande vårdnadutredningen för att kolla så att de inte missuppfattat mig eller gjort några fel innan de ska lämnas in till Tingsrätten. Egentligen orkar jag inte ens öppna kuvertet känner jag, det har varit så mycket möten och fjanr hit och dit och det fattar ju en trähäst att familjerätten ALDRIG kommer att säga att A och jag inte bör ha gemensam vårdnad. Jag har inte en chans att skydda barnen om han inte missbrukar mitt framför ögonen på familjrätten eller bryter armarna av barnen. Dessa möten har bara varit tidskrävande och onödiga.

Nej, dags att sträcka på sig och mota bort alla tunga tankar, det är ju helg, TJOHO!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Nordann
0

Skönt med fredag.Jag har planterat penséer idag och satt ut på balkongen,det är tidigt för att vara i Luleå men det har gått bra förut.Jag chansar för just de första blommorna är roligast att se på,man ser fram emot sommar och värme.

Mirjami-78
0

Ja nu är det fredag igen. Jag har jobbat och jobbat idag men ja är ju hemma sedan ett antal timmar tillbaka. Lite seg i kroppen, men ja det är ju fredagTungan ute

Bettan stå på dig!! Du ska se att det till slut ordnar sig…

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Fredagskväll…  Dagen har gått åt till att plocka undan och varit borta på fika..

Nu sitter jag och slöar framför datorn samtidigt som jag kollar fotbollen på 4an:)

Ha en bra kväll!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Däcken blev bytta idag i alla fall och jag märkte att jag måste skaffa nya på stubinen eftersom de är lite väl olagliga att köra med. Lite väl slitna. Fy vilken sjuk tur jag har…  Skönt att man har gott om pengar i alla fall och inte har en massa annat att tänka på. Eller hur det nu va…. Tungan ute

Får citera farsan från innan idag: "man måste kunna skratta åt eländet."

Mirjami-78
0

Ja det är ju bara så typiskt att allt kommer just då när man tillräckligt nog!! Får bara hoppas att det vänder.

Barnen sover här nu…Underbart. Bablade med mamma i telefonen en stund. Nu unnar jag mig lite gott…Är ju fredagTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool