Semester planer
Även om vi nu är bara i april så har ni några semester planer?
Är det billigare att boka nu eller till hör ni dem som gärna tar en sista minuten resa?
Vart skulle du vilja resa?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Visst kan man boka nu om man vill.
Vi ska åka ner till Halmstads äventyrsland i sommar hade jag tänkt.
Men vi bokar inget innan utan vi tar och åker någon dag när jag vet att det är fint väder. Ska försöka få med mig barnens pappa så att de kan umgås lite.
Om jag fick välja ett ställe jag vill åka till så är det någon liten ö utan barnen och bara få vila upp mig och bli bortskämd.
Jag har inte bestämt mig än vart vi ska åka. Väntar och ser nu lite pga. jobbet om jag får heltid eller inte. Får jag det så kan jag boka sedan en liten resa. Men allt är dyrt nu till sommaren
Liwa: Vet hur det är. Ibland önskar man inget annat än att få vila sig lite.
Tyvärr blir det nog att stanna hemma i år 
Den här månaden kommer jag vara tvungen att låna en hel del pengar av min mamma så det blir att betala tillbacka under de närmaste månaderna framåt.
Kims fotboll har höjt årsavgiften med 200 kr till 1000 kr, nya träningskläder blir det nu med för ca 500 kr då de bytt namn och ändrat färger till samma som A-lagets, serien börjar nu med massor av bortamatcher… Jag har slut på medicin och det är dags att betala nytt högkostnadsskydd (jag betalar alla 1800 vid första uttaget) och honkatten måste kastreras…
Efter det så har vi ca 4-500 kr kvar och frysen är tom 
Så semestern är nog att glömma i år…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Här blir det nog till att sola/bada på hemmaorten eftersom jag blev arbetslös i januari. Barnen har äntligen köpt sin efterlängtade studsmatta som de gnetat och sparat till alldeles själva, så de är nog nöjda bara vädret är bra att studsa i.
Mina föräldrar vill bjuda oss en vecka till Kanada, där min lillasyster med sambo jobbar fram till juli, men det går inte eftersom barnens pappa VÄGRAR att skriva på papper så att jag får ut pass på barnen.
Min dröm var annars att åka till Kolmården, men det gick ju åt h-vete med tanke på jobbet som rök
Usch, pengar är inte allt, men nog f-n underlättar det!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#4 Jag var till Kolmården förra sommaren och sååå bra var det tyvärr inte. Så känn dig inte för ledsen över det.
Man kan oftast få det trevligare på hemmaplan. Tror det blir som en slags hets om vart man ska åka men egentligen har man det sååå mycket bättre hemma. Tälta på gräsmattan och som ni nu har köpt en fin studsmatta.
Man blir inte lycklig av pengar men man blir inte heller ledsen om man har så man klarar sig för en gångs skull.

#4 varför missunnar han sina barn det?
vi har heller aldrig råd med semester, men i år ska jag åka till en här på forumet som ahr en gäststuga så vi ska ha det trevligt, finns barnaktiviteter där, så det får jag lägga undan lite till men det blir hyffsat billigt o skoj, Men jag trivs hemma, så det är ok,dottern är iväg varge år med sin pappa nånstanns så hon får kommma i väg lite alltid, jag kan gott va hemma, bara hon får lite roligt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#4 Inte trevligt alls när han vill förstöra för barnen genom att inte skriva på så att du kan få passen för dem.
Sitter själv lite i samma sits. Vet inte hur jag ska lösa det hela den dagen jag behöver ha passet för min lille son. Just nu pratar jag inte ens med hans pappa.
#4 hade han inte avsagt sig vårdnaden? Tyckte det stod det i en annan tråd… Isf har han inget att säja till om utan du ringer bara skatteverket och får ut intyg om enskild vårdnad, födelsebevis på barnen för passen och beställer dem…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

# 6,7 och 8 KONTROLL är vad det handlar om. Vill jag något så vägrar han, på så sätt styr han fortfarande mitt och barnens liv och vi får dansa efter hans pipa.
Han tog tillbaka sin del av vårdnaden i samband med prövotidens utgång. Jag har ju enskild vårdnad interimistiskt, men eftersom det inte varit huvudförhandling ännu så måste jag nog ändå be om lov för pass och flytt mm…… annars kan jag ju passa på att genomföra massa saker innan vårdnadstvisten är helt klar.
Jag törs inte äventyra mina chanser att få behålla vårdnaden enskilt, de är små nog ändå när man bor i Sverige. Hur många gånger sedan 20 november 2008 har jag in önskat att detta var USA.
Äh, vi bor ju ganska bra till med både sjö och havsbad i kommunen med vackra sandstränder, så semester hemmavid blir bra det också. Dessutom kan vi ju både rida och köra barnens ponny.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Ev får jag ett vikariat som assistent och kommer att jobba hela sommaren. Annars har jag valt att vara ledig i juli annars. Hoppas att vikariatet förlängs så det blir ett " riktigt " jobb. Är lite trött på att vara egen företagare.
Sommaren blir nog bara lugn. Blir inte lika mycket måsten när barnen börjar bli stora.
Inga semesterplaner bokade. Det beror helt på inkomsterna…eller snarare frånvaron av inkomster… Men häromdagen så frågade Mathilda om inte vi kunde åka till High Chaparral i år igen. Och eftersom att även pappa skulle gilla att ta på cowboyhatten igen så jo, kanske…