Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1349 ggr
Mirjami-78
0

Kunna säga nej

Kan du säga nej till den andre föräldern ang. gemensamma saker när det gäller era barn om du inte håller med eller inte har råd att bidra osv??

Hur löser ni det hela? Kan ni prata igenom det hela med varsin argument eller blir ni osams?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
0

Jag har så länge försökt att kompromissa med barnens pappa men nu har jag fått nog.

Jag har tom gett honom halva barnbid. + halva underh. flera ggr för att han ska komma igång och köpa hem saker till sig som barnen behöver men det blir ingan förändring.

Nu har jag fått nog och jäklar vilket liv det är. Nu ska han göra allt för att förstöra för mig.

Han ska minsan börja ha barnen 50% m.m bla bla bla.

Och det bara för att jag sagt ifrån nu att det räcker för våran del att bli utnyttjade. MEN… nu tänker jag inte ge med mig mer.

Har fått nog nu och står fast i mina NEJ.

Han kommer ibland och tror att han kan uppfostra barnen och säger hur jag ska göra m.m sen drar han och det blir ett helvete här hemma för ungarna fattar ju noll.

Fick precis ett sms där han frågar hur vi ska göra med barnen i veckan. För nu ska han ju ha dom 50%.

Gärna för mig men jag tänker på barnen för jag VET att han bara orkar ha dom max 1 natt sen kommer han med bortförklaringar igen.

Usch nu är jag så arg. grrrr

Hahaha förlåt det blev mer ett utlägg om hur arg jag är på barnens pappa.

Mirjami-78
0

#1 Helt ok. Det hjälper att få ur sig det hela, jag vet!!

Jag försöker säga nej. Länge hjälpte jag min ex när han hade gjort av sig med alla sina pengar men inte längre numera.

Stora sonens pappa och jag kan prata ibland men inte alltid. Han vill gärna att jag ska betala och han så lite som möjligt men det går till en gräns sedan säger jag stop!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
0

Den frågan ställde jag till en anhörig som separerat från sin man och de hade 2 barn. Hon hade råd att betala hälften av saker ofta medans hennes exman inte hade råd att betala den andra halvan.

Då blev hon sur och kallade honom snål och att han inte brydde sig om barnen.

KimE
0

Mitt x har både bra lön och barnbidraget, hon tycker om att handla nackdelen är att jag inte får vara med och bestämma vad dotra ska ha för kläder. Det enda vi skickar i mellan är ytterkläder allt annat köper vi separat.