Svårt att sova
Antar att det flesta ut av oss drapas någon gång i livet då vi har bara för mycket runt oss och svårt att sova.
Vad gör du då?? Har du någon bra metod för att kunna få ordnig på sömnen igen??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Usch ja Pia,
Ibland är livet svårt och då grubblar man mycket och JUST när man ska sova.
Jag brukar säga till mej själv när jag går in i sovrummet för att sova att nu släpper jag alla negativa tankar och tar dessa imorgon.
Det brukar funka.
Kram till dej Pia och hoppas du fått sova lite iallafall.
Joo nuförtiden så kan jag sova fast jag somnar sent. Värre var det för ca 6 mån sedan. Igår kväll/inatt var jag helt slut i hela kroppen och när jag la mig i sängen somnade jag väldigt fort.
Jag har i princip alltid svårt att sova men det beror på min värk… De nätter jag verkligen kan sova så sover jag massor istället.
Jag har frågat om insomningstabletter men tyvärr finns det inget som passar ihop med mina övriga mediciner så det är bara att stå ut.. Kroppen vänjer sig ju också med mindre sömn efter ett tag:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann: vad jobbigt det där måste vara och att du inte kan få något som kan hjälpa dig att kunna sova.
Jag märker med att min kropp vänjer sig vid rätt så få timmar. Ett tag var det ca 4 timmar om natten. Fick inte bli mindre för då var det jobbigt helt enkelt.
Pia: Ja, det är ganska jobbigt emellanåt. Det går hyfsat bra när jag får 2-3 timmar per natt men där emellan kan det komma dagar då jag inte kan sova alls.. Det längsta jag har varit vaken utan sömn är ca 4 dagar men då somnade jag på soffan av att krppen var helt utmattad och sov ca 9 timmar.. När jag vaknade hade jag ryggskott istället för det var självklart lilla 2-sitssoffan jag sovit i 
Men nu har jag kommit på ett eget knep att iaf få mina 2-3 timmar.. Jag river ca 1 tsk färsk ingefära, blandar med 1 tsk kanel och 1 tsk cayennepeppar som jag sköljer ner med ett glas vatten:) Det smakar ve och fasa men kroppen slappnar av så jag lyckas somna iaf även om det inte blir nån djup sömn;)
/Ingalill
Ingann: Tur att du har hittat dina konster till att kunna sova för det där måste vara allt annat än lätt att ha det så!!
Bara att ligga i ett mörkt rum och lyssna på radion på låg volym ger en viss avslappning så det funkar:) Fast hade jag inte haft sjukpension utan haft ett jobb så hade det nog varit värre…
/Ingalill
Ja då hade det nog varit väldigt jobbigt!!!

Jag brukar räkna får i olika färger, det gör att jag fokuserar på dessa söta får ist för de jobbiga tankarna, som annars brukar hålla mig vaken :) det brukar fungera och så står john blund bakom fårstängslet och tar emot mig in i drömmarnas härliga land.
prova Pia, du kanske blir förvånad 
kram.kram
#9 Kan ju hända att det fungera….Även på mig!!