Måndagen 26/4
God morgon alla.
Idag börjar jag inte jobba förräns 7….började halv sju innan.
Och jag hoppas jag får byta tillbaka till min gamla arbetsuppgift.
Ska jobba hela dan med M idag..heheheh..Hade en sån konstig dröm…det hände grejer i den. Hmmm?
Vädret ser lovande ut men det kan vända.
Ikväll blir det lungt.
Önskar alla en bra dag. 
Kramar!!
God morgon!
Vilket underbart väder det ser ut att bli idag
Det blir nog att dra ett varv med snabelgrodan, diska undan lite och sen ta en långpromenad i solskenet 
Hoppas alla får en bra dag!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Soligt väder men en aning kyligt.
Idag ska jag besikta bilen - håll tummarna att den går igenom utan några större fel. Tycker alltid att det känns nervöst med besiktningen trots att jag aldrig "lyckats" få mer än ombesiktning.
Pratade med en del av mina grannar ("gamla vanliga" grannar vill säga) och insåg att fler än jag har problem med dem. Efter som vi bor i hus på landet så har vi ingen värd att klaga hos. Alla vi andra utom nya grannarna har betalat för våra hus, nykomligen hyr av någon släkting till honom. Så nu mobiliserar jag mina trupper:), det här är vår gemensamma ansvar att få det lugnt i byn igen.
Skrev ett sakligt brev som jag lade i nya grannarnas brevlåda, där jag klargjorde att jag inte vill ha minsta kontakt med dem och jag talade även om att det finns en lag om tillsyn av hundar.
Mina barn blev livrädda en morgon när deras rottweiler rymt (jag misstänker att de bara släpper ut den!) och reste ragg och sprang emot mina barn som väntade på skolbussen. Tur nog kom bussen precis och barnen hoppade på.
Från att ha haft det lugnt och skönt i byn (det är över 10 år sen jag och barnens pappa köpte huset) till att det blivit en mardröm. Mina barn brukar normalt sett vara hemma själva emellanåt, nu vågar man inte det heller. Tänk om idioten kommer på fyllan eller påtänd och bråkar med mina barn.
Rädslan över att deras hundar ska komma och bita mina barn. Den stora rottweilern har gjort flertalet utfall mot mig på min egen tomt!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Gullan, håller tummarna för bilen. Vilka j-a grannar du har, så otäckt med hunden! De verkar ju uppenbart ha allvarliga problem, var rädd om dig och barnen, det låter sm om de skulle kunna vara kapabla till vad som helst.
Själv sitter jag i telefonkö till FK, för att ifrågasätta deras miss till min a-kassa som gjort att jag inte fick några pengar i torsdags och nu inte kan betala min hyra. Tänk att det ALLTID ska vara något, inget flyter på normalt för mig.
Satt till kl 3 inatt och fixade vårdnadsutrednings korrigeringar och är ganska trött nu. Hade tänkt vila, men istället måste jag lösa detta med FK och A-kassan.
Jag var tom i kontakt med a-kassan när jag fick brev ifrån dem och de LOVADE mig att inte betalningarna skulle sluta komma och jag förklarade tydligt att jag är ensam med 2 barn och helt beroende av att a-kassan betalas ut i tid. Nu står jag trots allt här utan några pengar och jag tror knappast FK lånar ut dem till mig trots att de är de som gjort ett misstag.
På em blir det ridskolan för Jennifer och jag & Alicia sitter på läktaren och kollar och fikar. Hon har ponnyn från helvetet idag, det är bara hon som vågar rida den utan att gråta och jag sitter som på nålar hela lektionen.
Tjoho, tro det eller ej, men jag har nu plats 348 i kön och "bara" 18 minuters väntan
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Vaknade vid 6 imorse och drack mitt kaffe innan jag gled iväg för att ta itu med dagen. Har precis kommit hem från ett möte och ska sitta och lyssna på två cd-skivor som kom i posten idag och njuta av lite fika. Sedan får det bli ett litet ryck ute i trädgården.

Bettan, hoppas du har lyckats lösa det med FK, samt att din A-kassa kommer igång snarast! Lider med dig, vet hur jobbigt det är att försöka få något vettigt från dessa 2 instanser.
Min bil fick ombesiktning, men det var inte så allvarligt. Handbromsen var för trög (hm, jag använder den jämt ju, men visst tar den långt upp.) samt fel på positionsljus.
Fortsatt arbete med att mobilisera trupperna och det har hitintills gått över förväntan. Alla jag varit i kontakt är rörande överens om att vi måste ha extra koll på varann och våra saker. Det är GRANNSAMVERKAN det på hög nivå!!! Pratat länge och väl i telefon med en av mina grannar idag. Han har inte haft något direkt obehag av dem men ändå irriterat sig på att de vill låna allt och inget hela tiden. Han har inte öppnat då de bankat på dörren, fast det varit dagtid eftersom han jobbar natt och behöver sova på dagen. Han har berättat om att han har nattskift men det har inte gått in i skallen på dem.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan….Vilka grannar du har. Tyvär har jag inga bättre själv, men har klagat hos bolaget nu och de kommer att ta tag i det hela. Det är några vissa som bråkar och stör här….
Jag har vaknat i dag runt 05.00 tiden. Var på jobbet vid 6.30 tiden. Lämnade den lille sonen på dagis på vägen imorse och sedan var det bara att springa mot jobbet. Sen efter fösrat stället var fixat så åkte jag till ställe nummer 2.
Nu ska jag laga mat och sedan blir det sängen för alla här hemma för är seg som spagetti just nu och behöver lägga mig i tid idag….Ja det brukar vara så på måndagar
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!