Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1631 ggr
Mirjami-78
0

Onsdagen den 28/4

Då var det redan onsdag och vi är mitt i veckan. Dagarna går fort känns det som och vi är inne i sista vecka ut av april.

Jag ska jobba idag som vanligt. Ska snart lägga mig så att jag vaknar till morgonen och kommer iväg i tid pigg och glad till jobbet.

Jag hoppas ni får en bra dag, och att vi ska ha bra väder i hela landet.Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Usch miljoner saker att göra idag, ska åka hit och dit md olika tider att passa, blir en väldigt hackad och malen dag och jag kommer knappt hinna med något jag borde göra här hemma.

Dagen har varit usel hittills, jag har haft världens bråk med Jennifer och denna gång kände jag att jag inte kunde ge mig. Alltså fick hon cykla ill skolan och kommer att bli en halvtimme för sen bara för att hon inte kan lära sig att hon inte bestämmer över mig.

Jag försöker ta tillbaka mitt föräldramandat här hemma, familjebehandlaren vi pratar med tror att barnen är så vana av att deras pappa styrt och ställt över mig alla år att de nu kan ta över hans beteende och göra detsamma. Dessa konflikter är aldrig roliga och jag är nu helt slut och när jag borde belöna mig själv för att jag inte gav med mig och klarade av att vara konsekvent, mår jag istället uselt och har så dåligt samvete att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.

Nej, det är bara att rycka upp sig och ta nya tag, det är jag som är vuxen här hemma och det måste barnen acceptera, så är det bara.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

En sak att göra idag bortsett från det vanliga jobbsökandet. Så jag ska ut en runda till min farmor och hjälpa henne att ställa i ordning i förrådet. Ska bli skönt att komma ut och faktiskt "göra" något. Jämfört med att sitta och söka arbete.

Och så är det ju alltid lika kul att träffa henne.

Gullan402
0

Bettan Kör hårt och ge dig inte! Det ska var vi föräldrar som bestämmer och inte barnen! Även om det är jobbigt att bråka med barnen så är det ju faktiskt för deras eget bästa egentligen, lr hur?

Själva försov vi oss i morse, så jag fick köra barnen men de hann i tid. Tack och strulade de inte alls denna morgon.

Nu ska jag strax hämta lillan i skolan och sen ska vi åka över till ett par vänner och hjälpa dem att tömma lastbilen som kommer med hela sitt bohag. De har bott i Tyskland ett år men valt att flytta tillbaka hit igen.

Hoppas alla får en fin dag!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

ingann
0

Idag är det grått och kyligt här så vi har suttit inne hela förmiddagen och fikat idag..  Men vad hade jag förväntat mig… Flört När jag har fått tag på en bra solkräm och kan sitta ut etan en ful solskärm så finns det ingaen sol;p

i eftermiddag ska vi på utvecklingssamtal med kim:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nordann
0

Solen kommer nångång även om sommaren känns väldigt långt borta här i Luleå.Snön ligger kvar på alla norrsidor av husen i mitt område precis som varje år.Är hemma och förbereder ett möte imorgon så jag kan ta en paus och surfa runt lite,det är kul som omväxling.

Mirjami-78
0

Jag har jobbat som vanligt. Väntar på utbetalning från FK men ja de drar ut på det så länge de kan helt enkelt. Nu har en månad gått och pengarna har jag inte fått och alla lappar är med så vet inte vart skon klämmer men det är ju så vanligt när de gäller dem.

ingann
0

Pia: Du kan nog räkna med att få vänta ett tag till…  Tack vare regeringen så har de alldeles för lite personal i kombination med för mycket arbete så handläggningstiden brukar ligga på 8-10 veckor Obestämd

Fk gör nog allt de kan med de resurser de har för att försöka få ner väntetiderna för alla…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ok, för de uppgifterna som jag har fått tidigare ska det tas tag i senast efter en månad. Ska ringa dem bara jag hinner. Just nu drar man sig för det då man vet vilka köer de har.

ingann
0

#8 du har rätt:) de verkar ha kommit ifatt sedan sist jag hörde om det..  nu står det på deras sida "högst 30 dagar" men med tillägget "Observera!
Många ansöker om tillfällig föräldrapenning just nu, därför kan handläggningstiden bli något längre än 30 dagar.";)

Så de kommer nog snart till dig…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Nu vet jag inte hur det är men har för mig att det är lite olika runt om i landet. Här har det alltid legat på ca 30 dagar när jag har frågat dem om det osv. Även utbetalningarna har kommit ca efter 30 dagar om inte tidigare.

ingann
0

Okej… jag har ju inte haft vab eller sjp på flera år utan bara hört kompisar som pratat om det.. och läst på fk´s hemsida (som gäller över hela landet) när ena kompisen ber mig kolla tiderna eftersom hon varken har hemtelefon eller internet (hur man nu står ut utan ens telefon;P)…

/Ingalill