Måndagen den 3/5
Då var det måndag igen då. Jag är på jobbet och har ring lite olika samtal. Felanmälan på lägenhet på två olika saker och sedan har jag ring fastighetskontoret och felanmäld en sak som de har hand om.
Nu sitter jag i kön till FK. Ja får se vilken tid detta tar. Just nu har jag plats 235 i kön och det är 86 handläggare som tar emot samtal….
Hoppas ni alla får en härlig måndag. Jag har huvudvärk vilket jag hoppas ska ge sig lite senare idag.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Solen lyser idag,härligt (det har mest varit mulet ett tag)!Strax dags för lunch och det blir soppa idag,sen hinner jag göra några ärenden under lunchrasten.

Sol idag. Har skruvat ihop mitt köksbord, så idag kan vi äntligen äta middag i köket som vanligt.
Ridskola på em för Jennifer och Alicia sitter just nu och äter mellis.
Varit till soc idag, de ville ha möte gällande den anmälan jag gjort emot dem hos socialstyrelsen. Jag hade minkontakt på Nätverkshuset med mig och hon sa efteråt att hon aldrig under alla år hon jobbat i samarbete med soc, har hört dem be någon enskild individ om ursäkt på det sättet de gjorde till mig. Jag är nöjd med den ursäkten och löftet att de ska se över sina rutiner så att inte andra blir behandlade som jag blivit. Resten är nu upp till Socialstyrelsen och vad de anser ska göras i ärendet.
A överklagar ökat underhåll, brev kom från min jurist idag och nu har även A skaffat sig ett ombud, vi får väl se vad som händer, jag skiter i vilket gällande pengarna, är mest intresserad av vad som händer i Tingsrätten gällande vårdnaden. Fast visst funderar jag hur A tänker när han inte anser att barnens ridning är något som är nödvändigt för dem att fortsätta med, det är den enda aktivitet de har.
Jaja, det är som det är. Skön måndag iaf, för jag får ju hem tjejerna idag, jippie!!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Är fort. på jobbet. Snart färdig jobbat för idag. Mår inte helt ok och tiden har inte gått fort. Men ja snart tid för att ge sig iväg mot dagis/fritis.
Nu är Mathilda här igen och snart ska vi dela på oss igen. Frågade om hon ville följa med mig till Ronneby och bygga lite eller om hon ville sova över hos farmor och farfar. Jag hann knappt ställa frågan innan jag var bortvald.
Kan i och för sig förstå det. Hur kul är det för en 6-åring att umgås med ett gäng plastnördar som luktar lim…
Hi hi hi Sponny…..Plastnördar som luktar lim
Men det är ju så i den åldern att åka till mor eller far föräldrar och desutom kunna sova över är nog väldigt roligt.
Vi har varit ute på stan och fixat precent till min storebror som fyller år på onsdag. Ska bara skcika iväg den imorgon på väg till jobbet. Nu sover minstingen och snart jag med för är väldigt trött….
Imorgon är det att jobba igen…..