Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1545 ggr
Bettan1975
0

Onsdag 5 maj

Solen skiner, men det blåser riktigt kallt. Idag ska jag fixa lite i landet och gräva ner kryddväxterna jag köpte igår.

Jag ska dessutom "så" tomater, vilket jag gör genom att skiva upp tomater som blivit dåliga att äta och lägger ner skivirna i jorden och lägger ett tunnt lager jord över. Funkar kanon, de gror jättesnabbt, man får gallra i början och spara det skott som ser kraftigast ut.

Fått mail från klassföäldrarna också, det är marknad nästa vecka på skolan och nu ska man baka 3 olika bakverk i var samt lämna in diverse böcker för försäljning. Hmmm…..böcker, ja kioskromaner har jag nog minst 5 kartonger på vinden som de kan få, undrar om de räknas för jag gör mig inte av med böckerna i bokhyllan, jag älskar böcker!

Nej, dags att slänga sig i duschen och sedan skjutsa Alicia till dagis.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Är på jobbet nu och ska nart iväg till nästa arbetställe. Tiden går och jag jobbar på….Ja det är redan onsdagFörvånad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Har sågat upp lite ved så man kan hålla huset varmt tills Himmelfärdshelgen. Då ska nämligen all veden som höggs nu i vinter sågas och klyvas. Ska bli så skönt att få det klart.

Sedan får jag inte glömma att göra matsäck åt Mathilda kväll. Hon ska börja senare på dagis imorgon och de ska på utflykt. Hela klassen ska till en av hennes klasskamrater och titta på lamm och lite andra djur.

Annars blir man nog mest inomhus idag. Regnet hänger i luften och det är allmänt rått och kallt ute.

Bettan1975
0

# Sponny, vad roligt för barnen att kolla på djur på utflykten. Och fixa ved, ja det är ett himla jobb, men billig värme, mina föräldrar håller också på.

Vi har varit i stallet på eftermiddagen och motionerat ponnyn, Jennifer red och det gick superbra. Alicia hoppade på studsmattan och sedan gick hon upp till mormor istället för hon ville inte rida idag.

Arbetsförmedlingen ringt, men inte varit tjatiga alls utan bara frågat lite om hur det går och därmed skjutit upp personligt möte till sept-okt eftersom de vet att jag har jobbigt med vårdnadstvisten. Jag är uppriktigt sagt förvånad över tt det finns någon som faktiskt är mänsklig på AF.

Haft en riktigt bra dag idag.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Jag har jobbat och sedan har jag varit och lämnat in minstingens vagn på lagning. Ett ut av hjulen sitter inte fast som den ska, fast jag är nästan säker på att jag hade kunnat fixa den själv. Får pris info imorgon om den går att fixa vilket jag tror. Men kände att det var lika bra att lämna in den istället för att börja mixtra med den själv.

Sedan var både jag och store sonen till frisören så nu är vi "fina" i håren igen. Ska bara färga mitt till rött när jag hinner. Köpte en färg som jag vill ha….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Idag har jag mest varit ute i det fina vädret:)

Jag har äntligen tagit tag i lösgåendeträningen med Åskar och det går över förväntan Skrattande Han har inte haft koppel på sig en enda gång idag utan hållit sig i närheten av mig, han brydde sig inte ens om barnen som spelade boll alldeles brevid oss… Kan nog bero på att jag hade massa tärnad kassler i fickan haha När grannen kom ut med sin rotweiler och korthåriga collie så de fick leka så hade jag 3 stycken som försökte köra ner nosarna i min ficka Tungan ute

Sen har jag limmat upp skyltar på soptunnorna härute eftersom pizzerian fyller bägge tunnorna med sina säckar Skrikandes De har en tunna och vi som bor i huset har en.. Men det är visst svårt att förstå… De fyller upp dem tills det inte går att stänga dem och sen har vi invasion av kråkor som river upp och sprider ut skräpet på hela gården….  Hur fräscht som helstObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner