Torsdagen den 6 maj
Då var det torsdag igen och vi närmar oss helgen. Bara fredag kvar….
Ska till jobbet snart så önskar er alla en bra torsdag
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Buller och bång här utanför, takarbetet fortskrider sakta men säkert. Jag har tvättid nu på morgonen så det blir mycket spring upp och ner till källaren. Vi har bara en tvättmaskin, en tumlare och ett litet torkskåp i vårt hyreshus, det är hopplöst faktiskt. Som tur är var det inte ett jätteberg med tvätt idag.
Alicia är ledig från dagis så vi ska greja lite ute tillsamans, men nu ska vi först skjutsa Jennifer till skolan, hon är väldigt snorig och känner av sin förkylningsastma litegrann, så hon får inte cykla idag.
Blir till att genomföra den delikata uppgiften att gå in på internetbanken och se hur illa ställt det är på kontot också, suck, kan förstöra vilken vacker dag som helst.
Nej dags att sätta fart på både mig själv och tjejerna
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-

Barnen iväg skickade med bussen, kaffebryggaren puttrar, inga direkta krav idag mer än den vanliga tvätten och plocka undan.
Vi har varit hemma och sjuka i 2 dagar. Lillan med hög feber till och från och stora flickan med huvudvärk och jag med migrän och kräkningar. Så man känner sig allt lite sliten.
Idag ska jobbcoachen ringa igen på fm, få se vad hon hittat på för omöjligt jobb denna gång…
Hittintills har det varit pizzabagare i stan om nätterna (jag har 6,5 mil enkel resa samt att jag inte kan ha barnen på kvälls/nattdagis VARJE kväll till ca kl 02.30…
Eller säljare med endast provisionslön, jag kan inte pracka på folk mobilabonnemang i deras rusning i galleriorna!!!! (DEt var oxå i stan, dvs 13 mil tur och retur /dag samt upphämtning av barnen på kvällsdagiset = 4 mil extra. Sen tror jag inte kommunen ställer upp med taxiresa för barnen varje dag för att de ska vara på kvällsdagiset 1 timme….
Ha det gott, hoppas på att det kan bli lite värme ute idag och inte den förbaskade blåsten.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#2 Visst är de roliga jobbcoacherna och AF också för den delen. Hur i h-vete ska man kunna jobba kvällar, nätter och helger när man är ensam med barn. Och det är INTE BARA att rycka upp barnen från skola, kompisar, släkt och hem för att flytta dit jobben finns. De har verkligen ingen verklighetsuppfattning på de där instanserna. Och inte f-n har jag någonsin fått jobb genom AF och har ingen jag känner sm fått det heller.
Nej fy sjutton för att vara arbetslös och ensam och dessutom i dagens läge på arbetsmarknaden.
Min korkade jobbcoach tyckte jag skulle sälja fisk i fiskbilen (ungefär som glassbilen) och tyckte att jag kunde väl låta barnen åka med på kvällspassen. Vilket PIIIIIP förslag. Han hade tydligen inte hört talas om varken lagar, regler eller försäkringar. Dessutom kan det ju vara en fördel om man ser skillnad på en mört och lax om man ska sälja fisk
Nej dags att fixa katternas kisslåda, blä!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Go'middag!
#3 Jobb via AF? Nej, den chansen är ganska liten. Alla jobb jag fått tag på har varit via kontakter, inget annat. Eller ren tur som idag… 
Jag kan nämligen ha snubblat över ett jobb under sommaren nu i förmiddags. Var på biblioteket och hämtade en bok och på vägen hem tänkte jag att jag stannar vid järnhandeln för att köpa ett litet borr. Men när jag stod där inne hörde jag chefen prata med en annan kund och säga att han behövde en praktikant eller något under sommaren men att han inte visste vem på AF han skulle prata med.
Så när han var klar så stegade jag fram och sa att jag hoppas att jag inte var för fräck men behövde han personal så ställer jag upp. Så nu har han namn och nummer till mig och min AF-handledare. Så nu är det bara att vänta och se. Hoppas att det går vägen eftersom all ledighet börjar gå mig på huvudet.
Vilket sommarväder vi haft idag! Jag har precis kommit hem efter en heldag ute med en kompis, hennes 4-åriga tvillingar och våra hundar:) Vi tog med fika och matsäck och gick till ett jättemysigt ställe där barnen kunde leka och hundarna kunde springa lösa i en inhängnad där några får ska gå senare i sommar..
Hoppas det blir fler såna här dagar:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner