Fredagen den 7 maj
Då var det fredag och veckans sista arbetsdag.
Jag blir hemma idag med en sjuk son. Jag hoppas att det inte är öronen igen men han har 39 gradens feber. Han ville lägga sig och sova på golvet inne i affären igår och det är inte alls likt han.
Nu sover han alla fal och jag hoppas febern ska vara borta tills på måndag.
Hoppas ni får en bra fredag…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Oj då Pia det låter inget vidare med sjuk son, hoppas han kryar på sig snart.
Här blir det städning idag och ikväll kommer min bästa vän Jenny med sin son Gustav hem till oss och Jennifer ska ha sin kompis Linnea sova över.
Vi tänkte grilla hamburgare nere vis stallet, så att Alicia och Gustav kan hoppa studsmatta och Jennifer kan rida Liiz. Misstänker att det blir Sing Star sedan också, annars brukar jag och Jenny passa på att kolla på någon gammal tjejfilm medan barnen leker.
Försöker messa mitt ex om nästa fredag, men han har den mobil jag har numret till avstängd och det är den enda kommunikationsvägen vi har, jag vet nämligen varken vart han bor eller jobbar. Är lite lätt irriterad på det, men känner att jag nu gjort vad jag kan för att kontakta honom, han får nu ta eget ansvar att kolla att det är lovdag nästa fredag för barnen då han ska hämta dem. Tänker inte låta det förstöra min helg.
Ha en bra fredag alla glada
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Idag försov jag mig så barnen kom inte iväg till skolan
Jag vaknade inte förrän kl 10.10
vilket nog aldrig hänt… Troligtvis pga av all frisk luft jag fick igår:) Barnen slutar ju ändå vid 11.30 respektive 13.00 på fredagar så det var ju ingen mening att skicka iväg dem.
Fast jag är lite sur på dem faktiskt… De är iaf 17 och 14 år och har egna väckarklockor så de borde ju kunna ta lite ansvar och kliva upp själva…
Idag ska jag ta det lugnt och hålla mig inne, som tur är så blåser det massor idag, eftersom jag fick en del soleksem trots att jag smorde mej massor med solkrämen igår:( Jag får nog leta efter nåt med ännu högre sf än jag har nu.. Nån som vet om det finns högre än sf30?
Bettan: Vet du inte var exet bor? Inte ens när han har barnen?
När mitt ex (han var bostadslös då) skulle ha våran son när han var liten så var han tvungen att informera mig om var han skulle vara för att få ha sonen över helgen.. Annars kunde jag som boförälder neka att lämna sonen… Som boförälder har man huvudansvaret för barnens säkerhet och har rätt att veta var barnen befinner sig sa min advokat då…
Pia: Hoppas det inte är öronen som spökar igen för Ibbe! Han har väl lidit tillräckligt av dem nu tycker jag.. Ge honom en puss från mig 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ingann: Han har inte givit mig någon adress men jag vet att han bor i Valbo utanför Gävle. Han finns säkert på hitta, men jag tycker att det ligger på hans ansvar att meddela mig en ny adress, vilket jag sagt åt honom flera gånger. Han hade förut en mailadress på sitt jobb och rätt vad det var så började han skälla ut mig om att jag fan inte kunde maila dit, för han jobbade inte kvar så han fick inte någon info den vägen längre. Vad svarar man på det???? Jag sa åt honom att jag omöjligt kan veta att han bytt jobb och att han måste meddela mig ev ny mailadress osv om vi ska kunna komminucera öve huvud taget, men han vägrar att fatta.
Jag tycker faktiskt att man meddelar att man flyttar från kommunen och ger en adress omgående. Och att stänga av mobilen som är den enda möjligheten jag har för kontakt är bara löjligt utav honom och nu är det färdigcurlat från min sida. Han får själv hålla reda på när det är lov de helger han ska hämta barnen, jag har fått nog på riktigt nu.
Nog om detta, nu fortsätter min städning sin väg genom lägenheten. Alicia leker utanför med vår ena katt som hon envisas med att ha i koppel. Hon är lite mallig för killarna som jobbar på taket säger att Kelis är så fin och det är hon med sina klarblå ögon och sin långa päls.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Jag tog mig sovmorgon idag efter att ha skickat iväg stora sonen och ringt mig chef om att jag är hemma med sjuk son.
Ibbe har ont i halsen talade han om för mig så han älskar isglassen jag köpte åt han igår. Ska iväg senare och lämna tillbaka ett par tofflor jag köpte för ca två veckor sedan som är redan sönder så ska ha tillbaka pengarna. Ska hämta Ibbes vagn från lagningen med….Nu snart är det fredags pizza som står på menun.
Ingann: Ska ge han en puss. Jag hoppas att det inte är öronen men det lär jag ju märka snart.
Skitväder. Kallt och blåsigt hela dagen och jag som hade planerat att vara ute en stund och fixa lite i trädgården. Nu blev det inte riktigt så utan när jag hade hämtat Mathilda på dagis så stack vi till något som heter "Återbruket" och kollade. De tar in gamla möbler, böcker, leksaker, husgeråd och säljer dem för några kronor. Ungefär som en året runt-loppis.
Vi hade inte planerat att köpa något men det slutade med att Mathilda fick ett fint, lite äldre skrivbord på sitt rum att sitta och rita och leka vid. Och priset? 75 spänn!! 
Ska snart tappa upp ett bad åt Mathilda sedan blir det mys resten av kvällen. Ha en fortsatt trevlig kväll på er.
Sponny: Det var billigt och bra det du fick tag på!! Då ska man passa på helt klart…..
Jag ska nu lägga lille sonen som är väldigt kall om händerna igen. Ska åka och fråga efter barnvagnen imorgon som är inlämnad på lagning.
Bettan: Självklart ligger det på hans ansvar att ge dig en adress där han har barnen på sina helger.. Du kan ju inte hålla på att jaga honom.. Han har väl redan en mamma hoppas jag 
Sponny: Superbra ju! Gamla möbler är oftast mer hållbara än nya också:) Lite kul att höra att "Återbruket" finns som en loppis hos er 
I Enköping, min gamla hemstad, heter det Återbruket där man lämnar in skräp som inte får åka med sopbilen;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner