Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1431 ggr
Mirjami-78
0

Lördagen den 8 maj

Då var det helg igen och lördag. Ska ha lite sovmorgon idag till morgonen. Har stängt av porttelefonen så att store sonens vänner inte kan komma och ringa på till morgonen utan att vi får sova så länge vi vill.

Önskar er alla en underbar lördag!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Sol ute, men blåser kallt som sjutton. Barnen har fått äggröra, bacon och smörgås och duschat. Nu skrålar de sing star i vanlig ordning och jag ska kasta mig i duschen bara jag diskat.

Inga måsten idag, så skönt! Tänkte gå ner till mamma och pappa och hjälpa dem med veden och sedan måste jag fixa momsen på deras företag. Jag älskar att bokföra och bara hoppas jag kan få jobb snart.

Vår ena katt har varit lite dålig så min mamma fick behandla honom med infrarött ljus, hon tror att någon kanske sparkat honom. Han äter och dricker, så han får vila över helgen och sedan måste jag ta honom till veterinären om han inte är bra. Min ekonomi protesterar starkt, men Emil måste bli frisk, så är det bara.

Hoppas ni får en bra dag därute, nu ska jag försöka få barnen att fatta att man fortfarande måste klä sig ordentligt när man går utSkrattande

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Regn och två extremt slöa människor i detta huset. Vi har inget direkt planerat annat än att Mathilda ska ta ett bad idag. Det blev inte av igår. Vi gjorde fattiga riddare och satt och mös på kvällen och tittade på film istället.

Ha nu en bra dag!

Mirjami-78
0

Jag har varit iväg med barnen och frågat efter vagnen vilket inte blev av igår för den lille var så trött.

Sedan hade jag en son vrålade när vi var i väg för han skulle göra som han vill, men han fick ligga på golvet och skrika tills han insåg att det är mamma som bestämmer. Visst tittade många men ja, vad kan man göra mera än vänta ett det går över.

ingann
0

Nu är jag j*vligt trött på folk som inte kan skilja på mitt och ditt Skrikandes! Nån gång efter 3.00 i morse (den fanns kvar när jag var ute med hunden då) stals Kims 5e cykel under 5,5 år!!! Ändå var den låst genom däcket och runt ramen.. Låset finns kvar men inte cykeln… Har precis gjort en anmälan på den…  Jag har inte råd att köpa nån ny igen! Men Kim är i ganska stort behov av cykel så jag måste ju försöka hitta nån.. Nån som vet var det växer nåt pengaträd?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Men vad jobbigt Ingann!! Får du inte ut något på försäkringen?? Visst man har ju en självrisk på kanska stor belop men alla fal…..Hoppas ni får tag på cyckeln, men kan det vara så att det är någon som har kollat in den en längre tid?? Vet att de gjorde så på ett ställe min bror bodde på. De tom. markerade cyklarna för att sedan bara kunna hämta dem och då var de inlåsta i ett källarförråd.

ingann
0

Pia: Tyvärr så är självrisken högre än värdet på cykeln så det är inte ens nån idé att ringa dem:( Men på måndag ska jag ringa bostadskontoret och kräva större cykelförråd där allacyklar till oss i huset får rum och att det ska finnas lås på det! Enligt polisen är de skyldiga att ha ett låsbart utrymme för cyklar och barnvagnar…  Det som fungerar som cykelförråd nu är ett gammalt uthus som man måste lyfta upp dem över en 30 cm hög kant och inget lås på dörren…

Min kompis köpte en begagnad cykel till sin 11-åring i onsdags och flickan cyklade en stund på kvällen, i tordags åkte hon hem till sin pappa efter skolan (de har varannan-veckaboende) och i natt hade de stult den cykeln också…

Så det verkar som det är nån liga som åkt runt och plockat barn/ungdomscyklar eftersom de bor en liten bit ifrån oss…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Antagligen är det en liga och man hoppas att polisen får tag på dem om de nu har resurser att sätta in som kan jaga dem. Man kan alltid hoppas. Man blir så arg när de drappar de som har det redan svårt med mycket.