Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1497 ggr
Gullan402
0

Måndag den 10:e maj

Jaha, vad händer denna regntyngda dag då?

Inget särskilt, barnen har åkt till skolan och jag, jag ska STÄDA. Det enda detta tråkiga väder är bra för.

Sen på em, när barnen kommit hem kommer mamma/mormor och fikar en stund. På kvällen blir det antagligen att köra barnen till fritidsgården ett par timmar. Vi får se om barnen orkar, tycker de var ganska trötta i morse.

Denna vecka innebär bara 3 skoldagar.

HA DET BRA!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Bettan1975
0

Hej! Usch, det är svinkallt idag, jag gör som föregående talare och städar idag.

Jag är ledsen och frustrerad faktiskt och har ringt min kontakt på Nätverkshuset, som ringer upp mig om en halvtimme. A har stängt den ENDA kommunikationsvägen vi haft, nämligen sin mobil. Jag har försökt messa honom sedan i onsdags gällande barnen, men han har inte mobilen påslagen. För mig är det väldigt konstigt för han har ingen hemtelefon så mobilen är enda sättet alla kan nå honom på. Då måste jag i nuläget misstänka att han skaffat nytt nummer som jag givetvis inte fått, vilket gör att jag inte har någon möjlighet alls att kontakta honom.

Jag blir bara SÅÅÅÅ matt, jag förstår inte vad han tror att han ska vinna på att göra så här, det leder ju ingenstans och hur man ORKAR sitta och planera jävelskap hela tiden fattar jag inte heller. Jag ska väl inte dömma helt, han kan ju vara ….öhhh…på sjukhus eller ha åkt utomlands, men det låter långsökt och även om det vore så, borde man ju få lite info.

Nej, usch nu känner jag mig ovanligt gnällig, jag ber om ursäkt, det är nog vädret som gör mig extra negativ.

Ha en bra dag ute i landet, hoppas solen skiner på de flesta av er!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mathilda lämnades hos sin mamma i morse och jag har gjort ett par ärenden. Sedan så fort jag kom tillbaka hem ringde jag till AF för att se om jag kunde få fram lite mer information om "sommarjobbet" som öppnade upp sig i torsdags. Hoppas, hoppas, hoppas…

Sedan blir det inte så mycket mer idag. Ska ta och städa och sedan ikväll lär det bli lite färgkluddande och lim-fläckar. Min första figur i större skala ramlar så sakteliga ihop och jag börjar bli jäkligt nöjd…

ingann
0

Här har vi hyfsat väder idag. Solen kommer fram ett par timmar i taget mellan det gråa:)

Jag har haft fikafrämmande nästan hela dagen så nu ska jag strax diska undan efter det.. Får passa på medan armen och handleden är i hyfsat skick Flört Men sen lär det vara kört att göra nåt mer så barnen får fiskpinnar och potatismos till kvällsmat idag för det klarar jag att göra med vänstern..

Ha en bra eftermiddag/kväll alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag har jobbat idag och ja mår rätt så ok. Nu ska jag fixa något till barnen som de kan äta. De kommer nog inte somna nu på en stund då båda två har sovit nu på kväll/eftermiddag ut av ren trötthet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool