Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1474 ggr
ingann
0

Tisdag 11 maj

Så var det tisdag igen och helgen närmar sig med stormsteg… Bara en skoldag kvar denna vecka.

Idag blir det en riktig slappardag där jag ska försöka göra så lite som möjligt utöver tvättstugan:)

Hoppas alla har en bra tisdag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Tjoho SOOOOL idag!!!!! Tänk så mycket piggare man blir och så mycket mer positivt allt verkar bara man får solljus och lite värme. Ikväll är det marknad på Jennifers skola mellan 17-19 och jag både ser fram emot det och fasar för det.

Roligt att träffa föräldrar, lärare och rektor samt alla elever på skolan, men tyvärr så har mitt ex bror sina barn där och förra året förföljde de mig och barnen runt, runt och knäppte kort så att vi till slut blev tvungna att lämna området. Hoppas jag slipper sådana tilltag idag.

Jag mailade mitt ex föräldrar igår och frågade dem om kontaktmöjlighet till honom och idag ringde han upp minsann och påstod att han hade sin mobil inlämnad och att han nu hade lånetelefon. Kan vara sant, men får man låna mobil får man plocka ur sitt eget simkort och använda det i lånemobilen iaf vad jag vet. Skulle tro att hans föräldrar genast ringde och sa åt honom om att an måste vara tillgänglig. Kanske var dumt att fråga hans föräldrar, för nu hjälpte jag ju honom igen på traven, men min prioritering ligger i att kunna ha kommunikationen för barnens säkerhet. Ibland verkar det som om han sätter käppar i hjulet för sig själv medvetet för att han inte ska få delad vårdnad, men hans val kan inte jag rå över, det får han sköta själv.

Jennifers klass ska sälja bakverk och ha lite bokloppis samt vinst varje gång lotter.

Sitter och filar på en arbetsansökan just nu och känner att det flyter ganska bra. Ikväll blir det Desperate Housewives och Cougar Town.

Ha en fortsatt bra dag.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Sol här också, så jag passade på att tvätta och torka det utomhus och jobba lite i trädgården. Har grävt upp och lukat en del av gårdsplanen bredvid garaget där jag ska ställa ett par kragar till lastpallar som jag ska hämta ikväll och odla tomater i. Och så har jag bakat två plåtar med kanelbullar. Mums fillibabba!!Skrattande

ingann
0

Haha så lite som möjligt var det jag skulle göra Oskyldig Nu är tvätten snart klar, det är dammsuget och svabbat, en timmes promenad med vovven avklarad och en fralla-deg står på jäsning… Och nu är jag rastlös…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag har jobbat idag och fått vara på ett nytt ställe som jag troligen sedan kommer vara kvar påSkrattande

Sååå dagen har varit fylt med nya saker….Och lära känna de nya lokalerna jag kommer jobba i.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
0

Fick en ingivelse att köra till IKEA igår kväll och väl där inhandlades 2 vita Billybokhyllor samt lite annat smått och gottl

Idag har solen skinit och jag har varit på strålande humör hela dagen. Min kompis som jag tittade in på en snabbfika hos på vägen hem från affären undrade om jag blivit extra tokig…Skrattande

Även kassörskan tittade lite undrande på mig, hon sa att det riktigt lyste om mig idag… så även andra har märkt att jag varit uppåt idag.

På eftermiddagen så skulle då bokhyllorna in och skruvas ihop. Men det FATTADES 2 st borrhål i en hylla samt några skruvar… Men t o m det tog jag trots allt med jämnmod. Tog en fikapaus och lite FB, sen så letade jag fram borrmaskinen (inte en tingest jag använder ofta vill jag lova utan en kvarleva av sambon) sen så ett djupdyk i nämda sambos "bra-att-ha skruvar/spikar" etc Så bokhyllorna står nu uppställda på sin plats, fast de gapar tomma. Måste ha något att fylla morgondagen med så det får bli till att kånka boklådor från skrubben på övervåningen.

Bettan; vilket jobbigt ex du har! Han borde väl fatta att du har rätt att veta var han bor samt ha tillgång till ett tfnnr. Tänk om det skulle hända barnen ngt…

Spoony:  Nu har du lurat mig till att baka bullar, blev så sugen när jag läste att du bakat bullar idag. MEN det får allt bli i morgon.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!