Onsdag 12 maj
Veckans sista skoldag är här. Enligt min ena son så är det bara 23 skoldagar kvar innan sommarlovet
Var har den här terminen tagit vägen?
Idag ska jag försöka ta det lugnt iaf… Igår blev det ju tvärtom mot vad jag planerat *s* Men nu är det tvättat, städat och bakat
På tal om det så ska jag nog ta mig en kopp kaffe och en macka nu för det blev bland det godaste matbröd jag bakat…
Ha en underbar onsdag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag som skulle fylla min "blomlåda" idag och börja förbereda planteringen, hänga den sista tvätten och fika lite utomhus. Och istället så öser det ner. Det får nog bli en innedag idag. Lugnar regnet sig lite ska jag i alla fall fylla kragen med jord men sen får det räcka.

#1 Du är flitig i trädgården du och jag såg på din sida att du gillar att läsa. Vi har ganska mycket gemensamt verkar det som=)
Jag fick en glad överraskning idag, jag skickade nämligen in en öppen ansökan till ett företag igår och idag hade jag mail om att de faktiskt håller på att tillsätta en tjänst just nu och att mitt CV var intressant, så han vill träffa mig på fredag. Jag jublar!!!!!! Tror att de vill ha en praktikant i 6 månader först, men va fasen leder det till jobb, så är jag helt för det även om barnen inte kan få det sommarlov jag önskat dem.
Möjligt jobb går före för det påverkar hela vår framtid och min äldsta dotter förstod det direkt. Nu får man bara hoppas att man har någon chans också, jag får akut mundiarré när jag är nervös och det är ingen bra egenskap när man söker jobb=(
Idag blev en riktigt bra dag, väldigt skönt för gårdagen var ganska jobbig.
Ska nu gå och hälla i mig mera Tranbärsjuice eftersom jag misstänker möjlig urinvägsinfektion, men inte ens det kan få mig att tappa mitt goda humör idag. Hoppas dagen/kvällen fortsätter i samma positiva riktning!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#2 Flitig vet jag inteom jag är, men jag gillar när det växer. Blommorna får klara sig själva, de lägger jag ingen större energi på men morötter, lök, tomater och sådant. Det är grejer det… 
Lyckades hur som helst fylla pallkragen med jord och få ner klyftorna av en hel vitlök innan det började regna igen. Så resten av tiden tillbringades inne i källaren huggandes ved. Så nu får det bli en kopp kaffe, en av gårdagen kanelbullar och några sidor i Ken Folletts En värld utan slut. Kan rekommendera den boken och den som kom först, Svärdet och Spiran.
Jag har jobbat idag och sedan skcikade jag stora sonen iväg med bussen till mormor, var och handlade och sedan var jag och kikade på lägenheten som jag ska städa imorgon på min lediga dag.
Minstingen har varit med sin pappa så jag har varit ledig ifrån han nu…..Och det kändes skönt att inte behöva springa till dagis med som en galning mitt i mellan allt idag….
Ni verkar ha lika mycket att göra ni andra med som jag har…..Kan ni inte komma och plantera här med
…Skulle behövas….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!