Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2032 ggr
[mia-38]
0

Torsdag 13/5

God morgon alla.Skrattande

Ber om ursäkt att jag inte vart så aktiv på sista tiden. Men tiden springer iväg och det händer så mycket annat.
Plus att jag ser till en annan sajt eftersom värden lyser med sin frånvaro…

Här är vädret grått men inte kallt idag. Igårkväll åskade det…myyyysigt.
Dagen blir lugn och jag ska ladda inför måndag nästa vecka då jag börjar på nytt arbete.

Hoppas alla ni andra får en bra dag.
Kramar till er. Kyss

ingann
0

Här är det grått och regnigt idag Obestämd Men jag får ta tillvara de små glädjeämnena… Jag är HELT ensam med djuren fram till halv 4 när jag ska vara barnvakt åt tvillingarna en stund Glad

Kim är på fotbollsträning som vanligt men det jag nästan är euforiskt glad över är att R är på LAN med några av sina klasskompisar Skrattande Det börjar äntligen kännas som han är på väg tillbaka till ett riktigt liv igen!

Från att ha isolerat sig i sin depression i 3 år så har han på mindre än en månad nu varit ute och grillat, varit ute och käkat asiatiskt och nu åkt på LAN med kompisarna *glad för honom så ni kan inte gissa*

Mia: Nytt jobb igen? Här går det undan:) Lycka till med det!!!

Ha en bra dag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Grått, trist och regn så idag har jag passat på att städa i källaren och göra lite sånt småplock som annars är så lätt att hoppa över. Sedan blir det snart lite pizza. Passade på att handla igår kväll så idag blir det någon mysko dokumentär på TV och hemgjord pizza med taco-köttfärs, finhackad fefferoni och en massa ost. Yummy in my tummy…

Oops, glömde nästan. Har vunnit några auktioner på Tradera. Har inte varit där på ett par år men vann tre sago-cd till Mathilda med Kalle Kunskap. Den ena för 4 spänn!!!! Så nu har hon alla 4, den hon hade innan har hon lyssnat på varenda kväll efter sagoläsningen vid läggdags i flera veckor. Så nu har hon i alla fall något att byta med.

ingann: Vilken härlig historia!! Alltid lika härligt när man hör hur det börjar vända!! Skrattande

ingann
0

Sponny: Ja, jag är superglad för hans skull Skrattande Äntligen börjar han visa lite av den glada killen han var före depressionen! Jag pratade nyss med honom i mobilen men han hade inte tid med mig för de käkade pizza Skrattande

Aldrig trodde jag väl att jag skulle bli glad över att han inte ville prata med mig haha

/Ingalill

Bettan1975
0

Regnet slår med monsterdroppar i backen och dimman ligger tjock, mysko väder och kallt som sjutton.

Varit hos bästaste Jenny och ätit. Hann motionera ponnyn innan regnet började som tur var.

Jag har tvättstugan hela dagen idag, så det är mycket spring.

Vår ena katt har fått vingelsjukan, så jag måste tyvärr avliva honom i helgen när barnen är hos A. Barnen är så ledsna och det är jag med för den delen. Det här blir riktigt jobbigt, Emil är född här hemma hos oss och Jennifer var med vid hans födsel, det är en familjemedlem vi mister.

Inte lätt att förklara för barnen att detta är ett ansvar som följer med då man skaffar husdjur och att man måste tänka på djurets bästa och koppla bort sina egna känslor.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Bettan: Är det vingelsjukan så finns det ett pencillin/antibiotika som hjälper…

Jag hade en katt med vingelsjuka och han blev helt återställd efter antibiotikan och levde över 6 år till..

/Ingalill

Mirjami-78
0

Jag har varit och städat en lägenhet idag på min lediga dag. Stora sonen är hos mormor så jag r nästan barnfri. Imorgon ska jag jobba igen som vanligt för det är vardag…..

Mia…Lycka till på det nya jobbet.

Inagnn…Roligt att sonen är i väg och att det har blivit bättre för han.

Sponny….Vad roligt att du fick filmen så billigt!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Ingann, vingelsjuka är ju ett virus så antibiotika botar ej själva vingelsjukan. Tyvärr är Emil nu så dålig att han sätter i halsen när han försöker äta, så jag känner att jag måste ta bort honom innan han blir ännu sämre. Dessutom är jag rädd att vår andra katt blir smittad. FAN, jag har pratat med 3 olika veterinärer och de säger samma sak.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Bettan: Min katt fick iaf diagnosen "vingelsjuka" och jag fick medicin som gjorde honom frisk… Innan kunde han rasa omkull hur som helst, huvudet vickade fram och tillbaka osv men efter 10 dagars behandling fanns inte ett symptom kvar…

Prova att ringa till veterinär Borg i Enköping och se vad hon säjer.. Hon är duktig på sånt… Det var hon som gav mig medicinen..

/Ingalill

Mirjami-78
0

Bettan: Hur gick det med katten?? Har han blivit bättre, har du fått någon hjälp för han??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool