Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 2046 ggr
Mirjami-78
0

Läkarvård

Vad är det som gäller när man har delad vårdnad och ens barn behöver ex. akutopereras. Räcker det att en ut av föräldrarna godkänner det eller måste båda två göra det?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Vid akutoperationer tror jag det räcker med den ena för ska de vänta tills de får tag på den andre kan det vara försent.. Men vid rutinoperationer och inplanerade ingrepp så måste bägge vårdnadshavarna vara informerade…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag listade sonen som jag har delad vårdnad på med pappan och då frågade jag om pappan med behövde skriva på och godkänna detta hela med då sa det att det räcker att jag bara gör det.

Vid akuta fall har man ju inte tid att vänta utan måste agera på en gång.

sponny
0

Jag vet inte men jag tror att om det händer något verkligt akut på till exempel ett scoutläger eller en skolresa att man inte ens bryr sig om att vänta med vård tills man fått kontakt med den ena föräldern. Självklart försöker man, men man kan väl inte gärna vänta tills man fått kontakt med föräldrarna och eventuellt låta barnet avlida?

Vid rutinoperationer kommer det så klart i ett annat läge.

Mirjami-78
0

Vid ex. skolresa eller liknande om det händer något så försökaer de så klart ta kontakt med föräldrarna men de måste ändå agera om det är livshotande.

Jag vet att vid vissa fall väntar man att föräldrarna kommer men det är då det INTE är så jätte akut. Annars får ju personalen förlja med barnet osv.

martdat
0

när min dotter bröt benet så var det rättså akut, men det var ingen på akuten som ens frågade efter pappan, ingen kollade överhuvudtaget inte om legg på mig heller, de focuserade enbart på benbrottet,,,.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
0

#5 Underligt men antagligen litade de helt på att du var mamman då… och hade så mycket att göra.

Jag tycker att leg. ska de kunna kolla på en eller fråga en alla fal personnummer samt barnets personnummer.

martdat
0

#6 ja det var märkligt, jag kunde vart vilken galning som hellst,,,, ja dotterns personnr ville de ha,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.