Söndagen den 16/5
Då var det söndag igen då. Vi närmar oss slutet av helgen. Idag kommer min store son hem och jag får åka och möta han.
Idag fyller min mamma år.
Önskar er alla en underbar söndag……Här kommer det nog regna
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ganska lugnt och skönt idag. Har slipat en bottenplatta till en modell och ska försöka hinna betsa den och äta lite mat innan Mathilda kommer senare ikväll.
Annars så har det sågats upp lite ved idag. Och så blev jag löjligt glad när jag märkte att mina tomater har börjat gro. Så om det bara blir lite bättre väder så ska de planteras ut.
Ska snart ge mig av mot centralen för att möta upp stora sonen. Idag har det varit en lugn dag. Fryser så ska fixa en kopp te här snart så blir det nog bättre sedan.
Regnigt, kallt och grått:(
Idag har jag ingen energi för något utan är mest irriterad på allt… Så låter jag hård i något inlägg så har det bara med en dålig dag att göra;)
Hoppas ni andra får en fin kväll!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann: Vi har alla sådan dagar, men det är bra att du talar om det…för då vet man
Jag har hämtat stora sonen hem nu och de lille sonen sover….Potträning har vi haft idag med, men det har gått mindre bra idag men jag tror att tids nog ska han med bli blöjfri.
Pia: Klart sötlöken blir blöjfri till slut
Mina ville aldrig sitta på potta utan jag skaffade en liten pall från Ikea som de kunde ställa sig på och kissa som stora pojkar:) Det tog bara några dagar innan de gick på toa själva:)
Men de var lite bakvända mina grabbar.. De var blöjfria på natten flera månader innan dagen.. Antagligen hade de för mycket att göra på dagarna så de inte kände att de var kissnödiga…
Typ den här pallen hade jag (kostar 39 kr på Ikea):
/Ingalill
Ahaaa…..Jag tror vi har något liknande här hemma….Joo han går nu på pottan alla fal. Igår gick han tre gånger på pottan. Sedan är det som så med denna lille hern med att han sällan kissar just på natten utan då är han mer eller mindre tor….Ja vi får se hur det går imorgon på dagis. Ska skicka med en hög med extra kläder och säga till på morgonen att ingen blöjja tack!!
#3 Alla kan vi ha en dålig dag, ingann. Hjälper det om du får ut ilskan så skäll på mig, jag är van. 
Efter att Mathilda kom hit så byggde vi ett skydd till drivbänken av ett gammalt fönster jag hade sparat sedan jag byggde om huset. Och sedan gick resten av dagen i vilans tecken. Vi har mest suttit och slöat. Och hon passade på att lyssna på sin 4 kronors skiva som jag vann på Tradera.
Sponny: bra att veta
Idag är jag inte ilsken utan mer småirriterad.. egentligen har jag ingen anledning alls till det för inget har hänt som jag skulle kunnat reta mig på… ändå finns känslan av irritation där 
/Ingalill
Ingann: Ibland har man sådan dagar….Man vet inte vad det är men något är det. Hoppas morgondagen blir bättre helt enkelt.