Måndag 17/5
God morgon på er alla.
Här lyser solen med sin frånvaro som alltid nu för tiden tycker jag. Grått och trist ute…men inte kallt.
Idag ska jag börja på praktik på mitt "nya" jobb. Men jag vet hur det kommer att bli. Värk i kroppen så jag knappt kan röra mej. Industrijobb ståendes i 8 timmar….
Det är ett jobb jag sökt innan…nu ringde de och frågade om jag ville komma.
Genom Samhall så får man göra praktik ett tag. Och känner man att det inte är nåt så får man gå tillbaka till Samhall. Kanonbra att ha dessa i ryggen.
Ha en bra dag alla.
Kramar!!!
God morgon…Är nu på jobbet. Ska åka till nästa ställe alldeles snart….Här har vi ingen sol heller och regnet samt åskan hänger i luften så det blir nog det ev. idag då.
Önskar er alla en underbar måndag
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ska snart hämta Mathilda på dagis. Ringde AF tidigare för att få lite info om det eventuella sommarjobbet och hur det går med det. Men man kunde inte svara just när jag ringde. Kan ge mig på att de ringer när jag hämtar Mathilda och inte själv har tid att svara.
Här är grått och trist.. Men jag är iaf på bättre humör idag 
Är nyss hemkommen från en kompis där jag varit och pimplat kaffe sen kl 8 i morse 
Nu ska jag fixa nåt att äta för det börjar suga lite i tarmen nu..
Ha en bra dag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Äntligen värme!!!!! Planterat nya smultronplantor idag och strax bär det iväg till ridskolan.
Emil kissekatt fick igår somna in eftersom vingelsjukan var så svår trots alla behandlingar vi blev rekommenderade hos vet. Jag klarade inte av att se vår trädklättrande, pigga kille knappt kunna gå och äta och veterinären sa att det inte fanns någon chans till återhämtnng iaf inte till ett drägligt liv. Kelis, vår Heliga Birma letar nu sin pojkvän överallt och bara det gått en tid, så kommer vi nog att skaffa en ny vän, men just nu saknar vi vår Emil som föddes här hemma i en bäddad tvättkorg bredvid sängen.
Glädje och sorg går på något vis hand i hand hela tiden och det känns som om det aldrig är någon ände på eländet. På något vis orkar man ändå, man kan ju inte bara ge upp.
Kramar till er alla singelföräldrar i landet.
PS Nilla som var en flitig besökare här förut, har fött sin tredje son och allt verkar ha gått bra DS
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Åh, vad tråkigt! Beklagar sorgen verkligen. Tyvärr kommer de flest drabbade katterna med vingelsjuka från just Mälardalen.. Man kan ju undra vad det är som finns där
Enda trösten när man drabbas är väl att det troligtvis inte smittar mellan katter om man har fler..
Tröstekramar…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Bettan: Beklagar sorgen. Det är svårt när man blir tvungen att ta sådan där jobbiga beslut.
Idag så har jag jobbat. Kom hem ör en stund sedan och minstingen hade inte kissat ner sig en enda gång idag på dagis, men han gjorde det direkt när vi kom hem….Hi hi hi Så han har varit väldig ducktig idag kan jag säga.
Måste iväg till jobbet en sväng ikväll och ska börja vid 6.30 imorgon bitti då det finns en orgel som de håller på att fixa på de stället som jag jobbar på och dem får man inte störa med dammsugaren…..Så väljer att göra en sådan här lösning då istället, men slutar ju redan vid tolv tiden imorgon
Åh Bettan….jag lider med dej
….Men katten mår bra nu.
Fick nyss med reda på att min morbror gått bort…Det hände i lördags förmiddag.
Men nu lider han inte heller mer…
Mamma har inte orkar ringa och tala om det..och det förstår man ju.
Kram till alla som behöver och vill ha.
Kram till dig Mia!!! Jag beklagar sorgen!!