Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1559 ggr
Bettan1975
0

Torsdag 20 maj

Tjoho, solen skiner och det är jättevarmt ute, väldigt kvavt eftersom regnet stod som spön i backen igår. Man får lov att hinka vatten som en tokk om man ska slippa huvudvärk.

Skjutsat iväg mamma och pappa på förmiddagen, de drar till Kanada i 4 veckor på semester, vilket innebär att jag har hand om stall och hästar.

Igår åkte vårt ena sto iväg på insemination, så nu väntar jag på att veterinären ska ringa och tala om när hon ska hämtas. Imorgon förmodligen och då kommer det givetvis att krocka med hovslagarbesöket, bara för att göra vardagen lite mer spännande.

Har fixat landet efter "vandalerna", två väldigt skamsna grannflickor kom och förklarade att de bara skulle överraska mig med att rensa lite, vilket innebar sanera alltSkrattande Jag gav dem givetvis en varsin glass, tanken var ju god….och de har lovat att jag får ta han om landet själv i fortsättningen.

Hoppas att detta underbara väder håller i sig över helgen.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Underbara grannflickor. Det vara synd bara att det som var så rätt tänkt kunde bli så fel. Skrattande

Har lyckats bli riktigt maffigt förkyld, feber och hosta. Annars är det inte mycket att säga. Mathilda och jag laddar för helgen, marknad här i byn. Holje marknad eller som det blir på "bredare" dialekt… Hajle maakat. Googla det så kan ni hitta en dikt på dialekt som jag är imponerad om ni kan förstå…

Da va ain stoa höjtidsda
na Hajle maakat skulle va
dau ble da liv å röra,
dau täpptes alla dööra.
Dau ble harenda stua tom…
föa alla vääja gaa te Rom
saavail som maakasplassen,
sa gamle Schäjte-Massen,
å dääa feck Sissa selkeschal
åu Aga-Nessa Jössa Kal,
å limenad i tältet
som sto däa ud pau fältet.

ingann
0

#1Jag älskar dialekter:) Några av orden påminner om värmländska;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag har jobbat idag och nu så har jag tinat ur frysen samt börjat städa här hemma. Imorgon ska jag jobba, sedan ska jag handla och sedan ska jag städa det som är kvar. Ja många bollar i luften här. Vi hade lite åska här idag, får se hur det blir nu till natten.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

#2 Ja, gillar du dialekter så är Swedia en höjdare. Och letar man sig ner til Blekinge och Jämshög så är man väldigt nära min dialekt.