Måndagen den 24/5
Då var det måndag igen och en ny vecka.
Nu ska jag till jobbet och jobba 3,5 timmar och sedan ska jag hämta stora sonen från hans skola och vi ska till BUP där de ska fort. med hans utredning. Sedan ska han till tandläkaren.
Sååå idag kommer jag åka runt…..
Hoppas ni får en härlig måndag!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Har varit en del än så länge. Först ett ärende sedan lämnat tillbaka en hög böcker på biblioteket och slagit en signal till handledaren på AF. Jobbet i sommar som jag hoppades på blev det inget av.
Att man inte får ett jobb när det är 200 andra sökande det är en sak. Men att missa ett jobb när man är det enda sökande det är rent av imponerade. Så detta såg jag självklart ganska ljust på, vilket var väldigt korkat. Räkna med att det går åt skogen så blir du i alla fall inte överraskad. 
Jag har suttit ute i lekparken och fikat med en kompis och hennes barn hela förmiddagen men det var riktigt kyligt…
Sponny: ja, det var imponenrande faktiskt
Men hur i hela friden kan de säja nej till den enda sökanden om de behöver hjälp? Det verkar ju väldigt korkat, så du kanske ska vara glad över att slippa jobba på ett korkat ställe 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Sponny, jag är inne på din filosofi räkna med det värsta och hoppas på det bästa liksom, så är man åtminstone lite förberedd när man blir sparkad på.
Jag har också ev jobb på g, men har inga förväntningar över huvudtaget, ingen idé, jag tycks alltid vara tvåa på bollen.
Kände ironin svepa över mig imorse, då solen sken utav bara den, ha igår när jag, bästa kompisen och våra barn skulle grilla ösregnade det precis hela dagen.
Inte har veterinären ringt heller, imorgon får jag ringa dit och höra vad som händer, funderar på om vårt sto slutat brunsta när hon bytte miljö och att de därför inte kunnat göra inseminationen ännu.
Diskuterat lite med personalen på dagis gällande att exet inte meddelar tider för hämtning sina fredagar och inte heller lämning sina måndagar. Jäkligt jobbigt nu när Alicia bara har 15 timmar att "spela på" varje vecka. Nu har de dock lovat mig att hon får ta igen ev timmar veckan efter, fast visst är dt synd att man ska behöva hota att ringa till rektorn först.
Ridskola om ca en timme, så idag får det bli middag som går snabbt efteråt, lutar åt fiskpinnar med potatis.
Nu ut i härliga solen en stund!!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#2 Jo, nu visade det sig att de kunde lösa det internt istället. Så då blev det så här. En intresserad, men ändå ingen anställning.
#3 Det är en ganska bra filosofi även om den kanske är självuppfyllande. Men jag har inte märkt några tecken på att en positiv attityd skulle fungera heller.
Nej, det känns ganska surt just nu. Mathilda är hos sin mamma och jag sitter här genom-förkyld så det vanligtvis ganska muntra sinnet är borta. Nu handlar det bara om att försöka få denna dagen att ta slut.
Nu är jag äntligen hemma. Varit på jobbet idag samt på BUP med stora sonen och sedan hos tandläkaren. edan kom jag hem och nu sitter jag i kö till viking line via telefonen för att kunna ev. boka resan till sommaren till Mariehamn om inte allt är bokat redan. Sedan blir det att jaga Sj då på biljetter till tåget till Stockholm. Max ca 3000kr får denna resa kosta annars har jag inte råd till mera så då får det vara. Gör detta för barnens skull så att de kommer iväg lite alla fal.

Sponny, så synd att du inte bor närmare. Jag piggar nämligen upp mig genom att baka Brownies
och du kanske hade blivit lite piggare av att äta några! Jag gillar att baka, men äter inte så mycket fikabröd. Jobbigt att vara förkyld när de är varmt ute, bacillerna frodas och förkylningen brukar hålla i längre.
Man kan inte alltid vara positiv, en deppardag då och då måste man få ha. Och hur lätt är det att vara arbetslös och hela tiden få avslag på ansökningar, man tror till slut att man inte duger till någonting.
På något sätt hittar man små vardagssaker som lyser upp tillvaron. För mig är baka, påta i jorden och doften av nytvättad tvätt upplyftande. Däremot AVSKYR jag att städa bilen, usch!!!!!
Barnen ligger i sina sängar, hästarna är intagna och bara det blir klart i ugnen så blir det lugnt och skönt här sedan och jag kan kolla på CSI.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
1)
Jag är också arbetslös sökte två tjänster men en blev tillsatt av en som redan arbetar där och den andra som jag hoppats på blir otillsatt. Så nu ska jag ha praktik där och göra ett långtråkigt jobb med en handledare som är nästan 10år yngre än jag. Det verkar som att det skiter sig totalt i år.
Jag kan inte förstå att de inte tar emot folk när de behöver det utan ska lösa det på ett annat sätt……
#6 Missade helt detta. Brownies!! Yummy… Jag skickar min adress och porto!! 

Sponny…porto har jag nog råd med, men snigelpost….jag vet inte kakorna är nog både mos och mögel innen de är framme