Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 2177 ggr
sponny
0

Tisdagen den 25/5

God morgon. Lite piggare idag men konstigt vore det annars när man sovit i över 12 timmar i sträck.Tro inte att jag var trött igår… Tungan ute

Hur som helst är det en sak planerad idag, ett informationsmöte med AF. Tydligen har de fått pengar från en EU-fond för stöd till omställning av uppsagd personal inom bilindustrin. Så det kanske blir komvux igen. Inte för att jag är "så" intresserad, men det är ju bättre än att bara sitta hemma. Så vi får se vad de har att säga idag.

KimE
0

Får hoppas att det lossnar med jobben lite senare.

Bettan1975
0

Jag har också hört från AF idag, pappersvägen där de börjar erbjuda praktikplatser. Kan det leda till jobb, så varför inte, men jag skulle hellre önska att de satte mig på utbildning faktiskt. Skit samma, bara man slipper gå hemma.

Idag har varit en hopplös dag, jag har inte fått ett skit gjort, tankarna bara snurrar och framtiden känns oviss på alla fronter.

Haft utvecklingssamtal på dagis med Alicia, inget att oroa sig för där, Alicia är som andra barn superbra på vissa saker och mindre bra på andra. Hon kan tex bygga pussel på upp till 200 bitar redan och kommer nog att knäcka läskoden ganska fort. Hon kan räkna till 10 på engelska och vet vad färgerna heter på engelska även om hon ej kan uttala dem. Lära sig cykla vägrar hon dock att göra, hon hittar inte balansen och är lite rädd. Med stödhjul går det förstårs utmärkt men hon är inte superintresserad direkt.

Jennifer har haft återträff med sin skilsmässogrupp idag, de har fått berätta lite om hur de mår nu och hur de har det hos respektive förälder och sedan blev de bjudna på pizza. Fubbigt tyckte Alicia och därför åkte jag och köpte pizza åt henne också, frid och fröjd, alla gladaSkrattande

Nej imorgon ska jag ta nya tag i livet och få saket gjorda, inga fler deppardagar på ett tag nu. Livet är för kort för att slösas bort!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Fick lite utb-information idag. Fyra färdiga paket att välja på än så länge. Antingen ekonomi, miljö, automation/robotteknik eller hästskötarutbildning. Och det blir nog inte det sistnämnda. Måste erkänna en sak, tycker verkligen inte om hästar. Jag vet att jag kommer att få mothugg (varsågod Bettan, öppet mål Skrattande ) nu men jag tycker verkligen att de är läskiga. Obestämd

Nej, det som låter mest intressant är miljö-utbildningen med naturkunskap, biologi, miljöteknik, miljöpolitik och laborationsmetodik. 15 veckor allt som allt. Problemet är att det börjar till vårterminen så vad ska man syssla med fram tills dess? Och jag kan ge mig den på att nu när jag hittat något intressant så kommer jag att få jobb veckan innan utbildningen börjar. Tungan ute

KimE
0

Brukar vara så.

Mirjami-78
0

Jag har varit och handlat idag m.m Det böev en resa till Finland….en kryssning men den passade rent ekonomiskt så det fick bli den helt enkelt.

Har jobbat som vanligtGlad Köpte ett par shorts till store sonen från Dressman samt två tröjjor. Allt gick på 400kr vilket var rätt så ok pris tyckte jag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Sponny, jag fnissar nu som en liten tjej på 14……och säger till dig bra att du väljer bort hästskötarutbildningen, det är ett svårt liv att kombinera med barn(nu blev du förvånad va?) Hästar är stora och starka och man ska inte vara rädd men ha respekt för dem. Tyvärr är det ett riskfyllt jobb, inte så bra betalt med tanke på riskerna och mkt sena kvällar och helger. Djur bryr sig tyvärr inte om helgdagar, dåligt väder och dyligt, de vill äta och skita ändå=) Som hobby helt ok, som jobb????…..Ja innan man skaffar familj iaf enligt min åsikt och erfarenhet, men visst går det…alla hästskötare är inte singlar utan barn.Skrattande

Själv är jag siffertönt och jobbade fram till januari som ekonomiassistent. Tyvärr är det svårt att hitta ekonomijobb iaf på de utb som AF tillhandahåller, de kan man söka ekonomiassistentsjobb på och de flesta ekonomijobb som finns på marknaden är ju controller och dyligt vilket innebär ett krav på högskola. Ska du satsa på siffror, ska du satsa på löner och personaladministration om du har möjlighet!

Av vad du skriver här på forumet så kanske du skulle se om någon utbildning som trädgårdsmästare finns istället, du verkar gilla att påta i jorden. Mijöutbildningen låter toppen, jag tyckte nog att robotteknik var det läskiga valet hihihi

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Hästskötarutbildningen var faktiskt en som var efterfrågad här så det var därför som Komvux hade sytt ihop ett paket. Men nej, inte för mig. Och automation/robotteknik arbetade jag med tidigare så det hade ju varit skönt att kunna hitta på något annat istället nu när tillfälle bjuds.

Och eftersom miljöutbildningen låter intressant och det är något som fortsätter att komma mer och mer… Men jag har en tid hos komvux om ett par veckor så fram tills dess ska jag se om jag kommit på något annat som också hade kunnat vara intressant.

Mirjami-78
0

Sponny: Du lär ju ha utbildningar för lite allt möjligt snart dåGlad Hoppas att de kan ge en utbildning som leder direkt efter den är färdig till jobb.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool