Fredagen 4 juni
Det blir ett fullt schema idag och i helgen. Jag ska försöka hinna klippa gräset medan Mathilda är på dagis och packa en väska åt henne. Sedan i eftermiddag ska hon till farmor och farfar och sova över eftersom min syster kommer ner från Norrland.
Och imorgon ska jag och en kompis till en butik uppe hos farmor och farfar och köpa verktyg eftersom jag lovat hjälpa kompisen att kakla om golvet i hans badrum. Utbildningen har jag men inga verktyg. Så jag får lägga ut de pengarna nu men det kanske blir fler såna uppdrag i framtiden.

Tror jag hamnat i någon slags ålderskris
Jag har nämligen börjat träna, så idag blev det 4km jogging och sedan rockade jag rockring i 35min(kommer inte kunna gå imorgon)
Fortsatt sommarvärme med det fläktar skönt så man slipper mygg!
Ikväll ska jag göra potatisgratäng och kycklingfilé och sno första salladen ur landet.
Nej nu är det bara att bege sig till stallet och skura vattentunnan i ena hagen, inte så roligt men det måste göras.
Det är så skönt att det är min helg tillsammans med barnen, så vi kan mysa och göra roliga saker tillsammans. Har lovat Alicia att hon ska få sätta några morötter i landet vid stallet så att hästarna också får grönsaker, som hon uttryckte det. Jennifers önskan denna helg var att kolla på "Så ska det låta" och göra en cykeltur med matsäck.
Hmmm……hoppas min kropp är kapabel till att cykla imorgon hihihi
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Idag har jag varit på långpromenad med vovven på morgonen, packat i ordning Kims fotbollsgrejer eftersom han åkt iväg med fotbollen på en elit-cup, sen har jag börjat klippa vovven men har bara tagit huvudet och frambenen än då han tröttnade på klippmaskinen
… Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sen fortsätta med klippningen:) Det är mycket skönare för honom med kort päls nu när det börjar bli riktig sommar;)
Ha en bra fredagskväll allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har här hemma just nu en son så ska vända på allt så att det ska bli synd om han, bara för att han fick ta konsikvenserna ut av sin handling vilket var att han rymde ut bara för att bråka. Först talade han om för mig och mormor att han inte skulle någon sin mera vara med den kompissen för han hade varit elak mot han med en annan kille, sedan stack han så fort jag inte såg det med just den killen och de skulle ge sig på annan kille så nu får han sitta inne och tänka igenom allt…..Och jag bryr mig inte om han gapar eller skrike r utan det är bara för han att inse att det är mitt ord som gäler. Han har hålt på så här hela veckan och jag har sagt ifrån men det är som att prata till en vägg. Han ska få vara på fritis numera tills jag hämtar han så kan han inte göra som han vill eller så ber jag skolbusschafören köra han till barnvakten….Men han får inse att det är mina ord som gäller och eftersom han inte vill inse det genom att jag har sagt ifrån så får jag bli hårdare helt enkelt.
Jag vet vilken helg jag har framför mig…Antagligen en med en del bråk med stora sonen….Ja ja snart är det måndag igen…..

Nu så ska jag och lille sonen ha fredagsmys, för stora sonen får inte vara med pga. att han inte skötte sig. Sedan så blir det att sova i tid ikväll….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!