Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1277 ggr
Mirjami-78
0

Torsdagen den 10/6

Då var det torsdag igen…..

Ska åka och lämna stora sonen till frits samt lille sonen till dagis så det blir att åka Gbg runt nu på morgonen samt på eftermiddag.Tungan uteCool

Jag önskar er alla en härlig torsdag…..Här blir det nog regn igenTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Jag ska till ett köpcentrum med min ponny idag och prova ut en sadel, kan bli spännandeSkrattande

Det har varit en helvetesvecka hittills för mig, gällande vårdnadstvist, misshandelsanmälan och dessutom är jag lite irriterad på min jurist som alltid har för mycket att göra. Hon har inte ens lämnat in papper som hon borde gjort för längesedan, så jag sa faktiskt åt henne. Det är faktiskt mina barns liv det handlar om. A kräver helt plötsligt växelvis boende i vårdnadstvisten så jag tror han kommer flytta hem till vår kommun igen(INTE ROLIGT ATT HA HONOM NÄRA)

Igår fick jag reda på något fruktansvärt när jag var hon min syrras kompis och klippte håret. Hon berättade att min lillasyster sagt till henne att mitt ex tafsat henne på brösten elr rättare sagt blivande brösten när hon var någongång 12-15 år. Syrran har inte velat säga något till mig eftersom jag har det så jobbigt ändå. Blev inte mycket sömn inatt kan jag säga och jag vet inte hur fan detta ska gå och bevisa och jag är nu ännu mera rädd för mina barns skull. Pga av att han flera gånger våldtagit mig i hemmet har jag varit rädd ändå, men nu är jag skräckslagen. Pratat med polisen nu på morgonen, men de kan inget göra så klart och det förstår jag ju.

Han har även varit till Jennifers skola och baktalat mig allt han kunnat, eller rättare sagt påstått att det är mitt fel att han inte kunnat gå dit och visa intresse för Jennifers skolarbete. När jag går dit brukar jag fokusera mig på hur det går för Jennifer i skolan, inte snacka skit om mitt ex, Jennifers lärare är inte vår "skilsmässokurator". Han har något i görningen för skolan slutar på lördag och hittills har han ALDRIG varit dit, inte ens när vi bodde ihop.

Finns det verkligen ingen hjälp man kan få i detta land???? Jag känner bara att han får bete sig hur f-n han vill och kan sedan bara stå och hånflina åt mig.

Nej, nu försöka hålla ut och vända dagen till något positivt. Ber om ursäkt att ni alltid ska få höra så mycket dravel om mitt liv, men detta har blivit min ventil!!!! TACK FÖR ATT NI FINNS

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0

Hahahahaaaa……återkommer snabbt med dagens skämt hihihihihiiii…. AF har mailat mig 5 jobb som de kräver att jag ska söka annars blir jag avstängd. Ett av dem var som butiksbiträde, vilket såklart är helt okej…..tills jag läser att kravet är att man talar både kurdiska och persiska…..hahahahahaaaa, alltså AF gör mig galen, de verkar en aning desperata!!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Bettan du har då inte haft en lätt vecka….Och ja jag kan hålla med dig om att AF är lite underliga i mellan. Kanske tänkte de sig med att du ska hinna lära dig språken innan interljuven…..Flört

Jag har jobbat som vanligt idag. Imorgon blir det en ny arbetsdag och imorgon måste jag iväg och jobba tre timmar mera…..Och sedan blir det att sova för hela fam. är rätt så slut här…..

sponny
0

#2 Gör som jag. Utbildningen jag är intresserad av börjar till våren. Och funderar på vad jag ska göra till dess. Persiska och kurdiska kan man ju plugga fram till VT börjar. Flört

Lär bli matte bland annat… Usch…Förvånad

Mirjami-78
0

Ni får säga till om ni måste lära er Finska med….då kan vi ha "språkkurs" här…..Tungan uteFlört