Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 2222 ggr
Mirjami-78
0

Köpa saker, kläder m.m

Ni som har delad vårdnad och har era barn hos er på helgerna eller varannan vecka, hur har ni delad upp kostnader för kläder och saker som barnet behöver??

Ni som har nästan barnen jämt ensam, brukar den andra föräldern skicka en slant lite då och då som ska gå till sådant barnet behöver/vill ha??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Scully
0

Pappan köper saker till barnet som hon behöver hemma hos dom, det konstiga är att hon måste ta tillbaka allt dig om hon tar något av deras hit. Förr förra året så behövde hon en ny cykel, självklart tycker jag det är onödigt att köpa en till varje hem och har påpekat detta, som vanligt ville dom inte lyssna och köpte en egen…det roliga i historien är att det blev en exakt likadan som jag köpt till hennes födelsedag.

Då jag hade henne nästan på heltid så var det bara underhållet jag fick nöja mig med. Det var väldigt kämpigt..eller är fortfarande då jag varit ensamstående i 4 år och gått sjukskriven några år. Dom är två och båda jobbar, så tycker ju att det skulle ha passat sig att hjälpa till med något inköp..men icke

sponny
0

Vi har gjort som så att när vi delade på oss så tjänade jag mer än exet så hon fick hela barnbidraget, men då skulle hon också skaffa sånt som regnkläder, vinterjacka…osv. De lite tyngre inköpen. Sedan nu, när jag blivit arbetslös, så har det bara fortsatt så. Finns inte en chans att jag skulle kunna köpa nya vinterkläder t.ex.

Sedan köper både jag och hon "vanliga" kläder som jeans, tröjor, underbyxor när det behövs och de far lite fram och tillbaka. Det är inte så noga. Det är ju dotterns kläder så de kan ju lika gärna tvättas här som hemma hos exet.

ingann
0

Jag har alltid fått köpa allt själv. Efter 11 år med sjukpension på garantinivå (5400 kr/mån) så har barnen lärt sig att de inte kan få allt… Kläder och skor kan bara köpas när det är absolut nödvändigt.

Jag vet inte när jag köpte mig några kläder själv öht… Kom på härom veckan när vinterjackorna hängdes undan att min jacka köpte jag när jag var gravid med äldsta sonen.. Alltså 17,5 år sen Flört Som tur är så är den fortfarande i jättebra skick så den håller nog 10 år till;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Vi har det så att sonens pappa brukar ta med han och inhandla det i klädväg som han behöver eftersom de tjänar mycket mer än mej.

Och de brukar även sticka till han lite pengar då och då.

Mirjami-78
0

Här är det jag som handlar det mesta……Sönerna får inget från sina pappor och kommer nog inte få det heller….Tyvär!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
0

Jag handlar det mesta åt barnen.

Sen kommer deras pappa in och köper saker ibland när han har råd.  Tar med dom och badar eller på tivoli m.m. Jag hatar att åka till badhuset så det får han mer än gärna göra.

Men i det stora hela så är det jag som betalar allt från barnomsorg till mat, kläder och leksaker.

martdat
0

jag betalar i stort sett allt, men pappan handlar lite kläder ibland till henne, de får hon ha i vilket hem hon vill, det e hennes, men pappan däremot är den som tar henne på semester då jag inte har råd, så det e lungt, det är ju jag som får alla bidragen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.