Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2346 ggr
ingann
0

Tisdag 15/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det åter igen tisdag och tvättdag:) Klockan börjar bli mycket så det är dags att krypa ner i sängen så man orkar väcka Kim för en ny skoldag…  Hoppas bara jag kan somna;)

Hoppas alla får en fin tisdag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Usch, skitväder igen här. Alicia frågade mig igår när sommaren skulle komma.

Igår var vi med bussresa till Järvzoo och det var väldigt roligt. Mindre roligt var det att få hem sina barn och en lapp medskickad i deras väska om att barnen råkat ut för en liten händelse. Jag kan inte ens beskriva hur de såg ut, men enligt vad som stod på lappen har de blivit attackerade av en katt hemma hos A sambos föräldrar.

Jennifer har ett stort bitmärke med en enorm blånad runt om på ena fotleden och Alicia är blå och sårig på ena skinkan, låret, ryggen, axeln och har stora jack i huvudet. Jag har ringt sjukhuset och begärt ut journal för ingen meddelade mig någonting. De ser hemska ut båda två.

Jag har haft en liten träff med en stor domkraft i ansiktet, så jag har ganska ont. Dessutom är jag förkyld och har ont i halsen, vilet jag inte har tid med eftersom jag ska på utställning med ponnyn på lördag.

Fått hem Empan igen från veterinären och denna gång måste jag ge henne sprutor två gånger om dagen och jag är förbannat stickrädd. Jaja, måste man så klarar man det mesta.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, vilket piiip skit! Alicias sår i huvudet varar som bara den, det är vidrigt och de som såg så fina ut igår. Det minsta såret var värst, det gick hål på sårskorpan och genast "växte" sig en enorm vardroppe ur såret, äckligt! Hon har ju väldigt ont så det är inte lätt att göra rent dem och det skär i hjärtat när hon gråter och skriker "snälla mamma sluta, det gör ont".

Jag måste ju göra ren dem, så inget blir värre. Har hon varat lika mycket imorgon får jag nog ta ner henne till bvc och låta dem göra rent såren ordentligt och kolla upp dem. Svårt med sår på sommaren och håret fastnar ju hela tiden i dem också när de sitter i hårbotten.

Ja ja, bara att tvätta på, funderar nästan på att fixa dem innan hon vaknar, så kanske jag kan skona henne något från smärtan.

Mitt näsben smärtar också rejält, så nu kan jag inte ha mina glasögon på mig. Jag har en ordentlig utgjutelse på sidan där domkraften träffade och ibland domnar jag bort i ena ansikshalvan. Inte fasen blir det bättre av att vara förkyld, gör skitont att snyta sig och jag nös nere i stallet och det gjorde så ont att jag nästan började böla. Så här ont gjorde inte ens själva smällen, men det blir väl bättre snart får jag hoppas.

Har iaf sökt ett jobb jag fick nys om idag som inte ens är ute på marknaden, hoppas bara det kan bli något napp för de hade väl inte bestämt till 100% att de ska nyanställa och så ska man ju låta intressant också, suck!

Usch, känner att vi är lite trasiga i vår lilla tjejfamilj för närvarande, ingen vidare start på sommarlovet.Hoppas det vänder till lördagen, då Liiz ska ställas ut. Det är första gången Jennifer ska med och hon skulle bli så stolt över sin ponny om det gick bra!

Bifogar en bild på vår Lill-Missan som nu öppnat båda ögonen

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

God kväll på er!! Jag har jobbat hela dagen igår från 06.00-20.30 Sen var jag rätt så slut kan jag ju säga. När jag kom hem med barnen efter att ha hämtat dem från barnvakten så la jag mig bara på sänegn och somnade väldigt fort.  Idag var jag och stora sonen på BUP. Där tog hon upp hans förlosning och om att de vet inte men kan vara så att han kanske råkade ut för syrebrist….Han var ju blå när de fick ut han. Så det är en fråga om det hela har kunnat påverka han och hur i så fall. Väntar nu och ser vad de kommer fram till. Är nöjd med dem alla fal.

Bettan: Jag hoppas det ordnar sig med din barn och såren. Låter inget vidare det som de har råkat ut för. Har de varit på sjukhuset?? Om inte ta dem tid och få det hela dokumenterad. Vilken gullig bild du har lagt ut!!!

Ingann: Kan du inte komma och tvätta här med….Skulle behövas…..Flört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool