Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2463 ggr
ingann
0

Onsdag 16/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Kim skolavslutning  så efter kl 10.30 är det sommarlov Glad Lovet börjar direkt med en stor fotbollscup för hans del i Örebro som pågår torsdag-lördag:)

Annars händer inte mycket här idag… Jag hoppas på att de ska ringa om att min cykel har kommit snart bara..  Upp till 14 dagar kunde det ta och nu har det gått 10 dagar sen beställningen Skrattande Men jag få nog ta det lugnt med cyklingen i början och träna upp mig långsamt haha Jag har inte haft någon cykel på ca 20 år så det lär kännas i baken Flört

Hoppas alla får en bra onsdag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingann, ta det lugnt med cykeln och jag rekommenderar starkt trosor med ben annars får man lätt skavsår i ljumsken i början. Sist jag var ute på långtur fick jag så ont att jag var starkt frestad att ta av mig trosorna och slänga dem i diketSkrattande

Har just ringt bvc, måste få lite hjälp att tvätta Alicias sår i huvudet. Visst kan jag göra det själv, men pga allt vårdnadstjafs vill jag hellre att vårdutbildad kollar på det nu när det varar så äckligt. Det är konstigt att sådant man aldrig skulle ens fundera på att åka iväg med förut, nu får en att krympa tills man känner sig helt värdelös och handlingsförlamad. Jag har ju alltid hjälpt mamma med mina småsyskon och är ju van med en del vidriga skador som hästarna fått och som jag skött om utan att tveka över min förmåga.

Jag vet att jag kan detta också, men nu är läget så att det känns som om man måste ha "bevis" för allt man gör med barnen tyvärr.

Känns också lite ironiskt att just idag, när jag har massor med "måsten" inomhus, så har solen äntligen bestämt sig för att titta fram. Ja, ja bara att sätta lite fart så kanske man hinner vara ute lite idag också.

Nu ska jag fixa lunch, kulinarisk höjdpunkt idag…..fiskpinnar och potatis, ibland orkar man bara inteCool

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Haha det skulle se ut det om man stannade vid vägkanten och plockade av sig trosorna Tungan ute

Ja, för säkerhets skull kan det nog vara bra att låta bvc kolla såren…  Berätta även var såren kommer ifrån så det hamnar i journalen utifall det skulle bli något tjafs sen.

urk.. fiskpinnar Foten i munnen Här blev det också enkelt.. Spaghetti med köttfärssås:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Jaha, det blev stelkramp för båda barnen och en penicillin-kur för Alicia som kostade 433:-!!!!!!!!Skrikandes, jag hade inte ens så mkt pengar på mitt konto, det var pinsamt till tusen kan jag lova.

Barnen hade varit på akuten i lördags då allt hände, men korkade läkaren ansåg inte att stelkramp elr penicillin behövdes.

Jaha, hann hem med barnen, Jennifers klasskompis var hos sin syrra som bor granne med oss, så de skulle leka medan jag hämtade ut penicillin åt Alicia. När jag står i kassan på apoteket ringer mobilen och jag trycker av eftersom jag avskyr att svara i affärer och dessutom kände jag inte igen numret.

Kommer hem, där sitter grannen med Jennifer i knäet och säger att hon trampat en spik i foten så att hon suttit fast i bräda och allt. Jag blir GALEN!!!!!!!! Ringde min hyresvärd och anmälde händelsen, vi har ringt dit flera gånger och klagat på att byggjobbarna slänger farliga saker överallt och nu blev det alltså en olycka av skiten. De ringer nog upp mig imorgon. Meddelar givetvis mitt ex via sms, men han har mobilen avstängd fortfarande och jag kan inte göra mycket mer tyvärr, men det kunde ju vara trevligt om kommunikationen fungeradeRynkar på näsan

Vi måste ha varit både Hitler och hela Gestapo i vårt förra liv, eftersom allt ska hända oss hela tiden.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

Bettan: Vilken otur ni har haft idag!!

Vi har legat och sovit hela dagen nästan. Lille sonen är förkyld och jag med. Idag sa kroppen ifrån, jag orkade inte helt enkelt…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Jag är nu helt slut, det har varit en jobbig dag kan man säga. Min hals svider och hostan bränner i lungorna, men barnen sover lugnt som tur är.

Funderar på om vi ska stanna i sängen hela dagen imorgon, så kanske vi slipper nya "äventyr", jag har fått all spänning jag står ut med på ett långt tag framöver,

Pia, trist med förkylningar på sommaren, de blir väldigt långdragna. Skönt att du lyssnade på din kropp, man har rätt att inte orka emellanåt.

Min lägenhet ser rent ut sagt förjä..ig ut, men jag har ju haft lite att stå i och ikväll gick luften ur mig. Jag ska tvätta imorgon, så då blir det städning också.

God natt allihop, imorgon blir nog en bättre dag!

Mirjami-78
0

i-fokus strular så det går inte komma in här i mellan och inte skriva i trådarna så att ni vet om detta hela!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool