Semester
Hur kommer eran sommar se ut? Kommer ni åka på semester eller ska ni vara hemma och kanske göra mindre utflykter eller liknande??
Vad kan man göra?? Nu tänker jag på sådant som kan nästan vara gratis med tanke på att man som ensamstående förälder oftast inte har den bästa ekonomin.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Här blir det vara hemma och ev göra småturer. Vi var med bussresa som husmodersföreningen höll i till Järvzoo i måndags. Den var för åldern 7-12år men jag var fräck och frågade och eftersom det var platser över så fick även jag och Alicia följa med, resa, inträde och lunch kostade totalt 300kr, som hittat.
Vi bor ju väldigt fint i Älvkarleby Kommun där det finns jättefina stränder, så bada kostar inget och barnen brukar nöja sig med det. Vi gör även lite utflykter hemma med cykel elr åker och metar på kvällen. Ungarna älskar det, bara det finns matsäck och ev en engångsgrill med.
Senare i sommar kan man ju bege sig ut i skogen för att plocka bär och svamp och det är också något mina barn tycker är roligt.
Det gäller att vara påhittig när ekonomin är som den är.
Jag vill ju gärna åka till Kolmården, mina barn älskar ju djur, vi får väl se om det går ekonomiskt, fast jag tvivlar starkt på det.
Ett tips är att kolla medlemskap ni har efter rabatter, jag vet att Ikea family, Ica och Hyresgästföreningen har lite rabatter på olika inträden, boende mm
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Vi kommer åka på en kryssning till Helsingfors. Min mamma betalar halva den resan så jag fick betala ca 1500kr, men tycket jag var värt så att vi kommer iväg någon stans. Sen känner jag inte till badstränderna här väl men hoppas att vi ska kunna åka till en alla fal under sommaren här. Jag älskar själv att bada då jag är uppvuxen med det.
Här blir det att vara hemma… Kim har fotboll hela sommaren med cuper, seriespel och läger och jag o R åker på ålandskryssning med en kompis och hennes barn den 29e.. Medlemserbjudande hittade vi (jag är medlem) så buss, båt (b-hytt) och frukost 0 kr
Det enda vi behöver är maten vi äter och det vi gör på båten:)
Sen var jag och hämtade min cykel idag så det kommer ble en hel del cykelturer…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Huvudsakligen så blir vi hemma och gör smågrejor. Mathilda vill att vi ska tälta så det kommer vi att göra. Och fiska eftersom hon tycker det är snor-kul. Annars finns det ett par andra saker som vi funderar på.
High Chaparall, Möllerödsdagarna, Beredskapsmuseet
Western-parken High Chaparall har Mathilda frågat efter och jag tycker också att det är ett riktigt kul ställe att tillbringa en dag så det är spikat att vi ska dit. Var där varje år när jag var i hennes ålder. De andra ställena är mer "semester-presenter" åt pappa. Jag vet ju inte riktigt om Mathilda kommer att uppskatta sådant som en Kübelwagen eller en kokvagn från 40-talet. Det gör väl knappt någon annan heller. Utom jag då… 
High Chaprall där var jag när jag var liten och kan tänka mig att åka med mina barn dit med när jag hinner och har råd.
High Chaparal var vi på för 7 år sedan (sista sommaren vi bodde i enköping).. Ungarna tyckte det var så där… Det var okej men inte mer..
/Ingalill
Ok, för jag kommer inte ihåg så mycket ut av stället för var ju liten då. Mycket kan juha förändras där, för det är ju många år sedan jag var där. Vi hade några kort där jag hade en Indian peruk på mig.
Ingann: Vad kunde man göra där??
Pia: det ungarna gillade var tivolidelen… westernshowen var inte inövad ordentligt (de hade nyligen bytt personal som inte fått in rutinerna) och indianshowen var inställd på grund av personalbytet så de hade bara en hövding som gick runt och hälsade på alla barn..
Annars så var det jättefint där med fina grönområden, litet sightseeing-tåg, mysiga små shoppar och stånd som sålde allt möjligt..
Maten var svindyr som på alla nöjesställen men hamburgarna gick ner iaf;)
Jag skulle inte åka tillbaka dit men det är ändå värt ett besök;)
/Ingalill
Jag ska vara hemma och jobba eftersom jag inte har nån semester att ta ut. Inte betald iallafall.
Sonen ska med sin pappa till USA i tre veckor i juli…så han kommer iväg på nåt skoj.
Ingann: Ok då vet jag lite om stället då. Kommer ju inte ihåg så mycket från gången jag var själv där.