Ensamna pappor och mammor
Nu vet jag inte om jag är helt ute och cycklar men har fått för mig att det finns mera hjälp för ensamna mammor att få än pappor.
Tänker nu på alla mamma och barngrupper m.m Det finns ju inte ofta sådant för pappor.
Hur ser det ut i den kommunen du bor i? Vad finns det för olika grupper m.m för ensamstående föräldrar?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Alla barngrupper jag har hört talas om både här och i enköping har varit för både och…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Här finns det barngrupp och den är för både och….
Samt att jag vet att när Alicia var liten fanns även en speciell pappagrupp.
Här finns också COPE någon slags "föräldrautbildning" som alla kan delta i, där man diskuterar hur man ska komma igenom trotsåldrar mm mm
Inget av det som jag vet är endast för ensamstående föräldrar utan för vilka föräldrar som helst, sammanboende eller inte.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Jag har ofta stöt på just detta med mamma/barn grupper. Såg för ett tag sedan att bolaget här hade en resa för pappor och barn. Sen hörde jag nyligen talas om en läger endast för mammor och barn.
När Antin var liten så var det en mamma/barngrupp som vi var med i…..Sen kom det även en pappa dit med sina barn då mamman hade lämnat pappan ensam med barnen och stuckit iväg med en ny man. Alla visste vem han var och det var liksom ok för alla för vi tycket synd om han samt vi visste att han behövde stötning ifrån oss.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Aldrig hört att det skulle finnas något sådant i den här kommunen.