barnen går mig på nerverna!
Nu har jag haft semester i lite mer än en vecka. Och barnen är helt galna.
Dottern bara gnäller från morgon till kväll. Oavsett va man än gör. Allt är fel. Det går inte att prata med henne. Hon är helt okontrolerbar. Folk runt omkring skrattar mest och tycker att hon är rolig, men jag håller på att bli galen.
Är det likadant för er när ni har semester?
Jag menar i vanliga fall umgås man ju inte 24 timmar om dygnet med sina barn och då kan man ta problemen på ett annat sätt. Nu får man ju inte riktigt tid att pusta ut utan det är HELA TIDEN.
Hade tänkt att det skulle bli en trevlig semester med massa roliga saker. Men som det är nu så har jag inte lust att göra någonting för hon"förstör" ju allt det roliga.
Hoppas att ni har en trevlig semester och får vila er ordentligt.

Tycker jag känner igen det där. Min yngsta vägrar att sova på kvällarna, jag blir galen!!!! Uppe till kl 23 varje kväll och det spelar ingen roll vad jag gör.
Jag är verkligen i behov av "vuxentid" en stund innan jag lägger mig så att jag kan fixa lite och varva ner, men som det är nu är barnen vakna så länge att jag är totalt slut, grinig och irriterad. Tycker inte de lyssnar alls på mig och jag blir så ledsen och besviken av att varje dag behöva höja rösten åt dem samt detta evinnerliga tjat om samma saker om och om igen och ändå inte få någon respons på det jag säger. Konstant dåligt samvete har man också, för att man är trött och sur.
Bara att bita ihop och kämpa vidare, finns inget annat val, men hur roligt är det när det känns som om man lever i en "krigszon"?????
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Ja jag känner igen det där med. Just nu håller jag på att städa upp här hemma efter dessa två som jag är mamma till. Får de inte uppmärksamhet så börjar de riva, bråka, skrika osv. Ja det är vägran på en himla massa. Sedan ska vi inte prata om kvällarna då det är sova tid. Skicka in dem i sovrummet utan att gå dit själv det fungerar inte alls för då är det "krig" nästan där inne, så det man får göra är att gå och lägga sig själv med dem. Nu är den store 11 år och borde kunna lägga sig i sitt rum vilket han vägrar. Då är han heldre vaken hela natten än sover där inne….Sådan har han alltid varit, redan när han var bebis och jag kämpar varje dag för att bryta det mönstret. Det är just detta att man behöver just lite tid för sig själv på kvällarna men får det sällan/aldrig.
När jag lyckas få den lille att sova i mellan har jag den store efterhängandes hela tiden. Ibland när jag är helt slut och skulle behöva sova med för att klockan börjar närma sig tolv på natten så kör han igång och tjatar och tjatar och jag får gång på gång be han hålla tyst.
Sedan är mina sådan att det de tar fram tar de inte bort, utan det hamnar på golvet. Jag har sagt till dem båda att städa men då ger den store order till den lille och han vägrar då såååå, då är det jag som sitter där igen och plockar.
Man får helt enkelt försöka gå in på något sätt och avbryta det hela när de börjar köra igång. Skicka in de på varsin rum eller liknande så att det får vara där en stund och tänka efter.
Sedan får man sätta säng tider även om det är sem. när det inte annsr fungerar så tror jag att de inser rätt så fort att det ät bättre att sköta sig…….
Jag förstår er helt och hållet och vet att så kommer jag med nu ha under några veckors tid…..Ibland på helgerna så önskar man nästan att det ska bli måndag…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Åhh det var skönt att höra att man inte är ensam om det här 
Semestern ska ju vara till för att få vila upp sig tycker jag men som det är nu så kommer jag vara helt slut när det är dags att börja jobba igen.
Som tur är så ska mina föräldrar ta med sig båda barnen på en minisemester snart så jag får väll försöka vila lite då. Men då ska man ju försöka få lite ordning här hemma är det tänkt.
Ja man ska inte gnälla men ibland behöver man bara fåskriva av sig så känns det lite bättre.
Ska nu gå och sära på mina barn som ligger på balkongen och slåss 
Iiwa: Jag vet hur det är!! Nästa vecka kommer jag med ha så igen och hur många gånger har mman inte känt att jag orkar inte mera!!! Just nu har jag bara den lille hemma och försöker att hinna med så mycket som möjligt innan den stor kommer hem med städ för sedan kommer jag inte kunna ta det hela.
Så brukade jag känna sista veckorna på sommarlovet och längta till vardagen började igen;)
Att jag höll ut så länge var nog för att Kim är så mycket mer utåtriktad än R och var borta hos kompisar hela dagarna medan R satt på sitt rum med datorn..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

känns verkligen ijen, dottern är hoss sin pappa nu, och förra veckan när hon var här var det en mardröm, spela över och gnälla hela tiden, och då vill ajg inget göra alls, och sen blir det ekorrhjul av allt, vi mår dåligt båda,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja det är ju det att de kör slut på en och det blir liksom een ond cirkel, som man då som vuxen försöker ta sig ur på ett eller annat sätt. Sen har man ju inte råd till vad som helst och det stoppar nog en lite med.