Veckans tråd V.27
Ja då tar vi V.27 igen då. Pia hade snurrat till det hela
Ja här blir det städ och resa under denna veckan, sen tar man dag för dag och ser vad som händer!!
Hoppas ni får en härlig vecka alla
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Usch, idag blir det ingen strand, vi måste låta huden vila lite. Jag ska fixa och greja här hemma och åka och handla litegrann eftersom vi åker bort ett par dagar.
Det är skönt att komma hem till ordning och reda när man varit borta.
Jenny och Gustav sover över ikväll, vi tänkte fixa lite varma mackor och se en film tillsammans. Imorgon bitti bär det av till Dalarna.
Vill ni kolla på tv-serier kan ni gå in på www.tv-dome.net, ingen textning visserligen, men jag glodde på massor av Cougar Town igår kväll.
Ha en bra dag allihop!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Jag jobbar på här. Städar för jag vill med ha ett rent hem när jag är åter hemma efter finlandsresan. Sedan kommer nog min store son samt mamma hit idag eller imorgon bitti, så det gäller att ligga i nu occh få allt fixat för de är här.
Haha Pia.. Du har ju iaf lite koll på veckorna
Jag har aldrig en aning om vad som är när;)
Jag kan inte sova som vanligt:( I går kväll cyklade jag ut till hundbadet så Åskar fick bada och jösses vad lycklig han blev! Nästa gång ska jag ta med kameran ut…
Ha en bra tisdag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann…..Ja jag har nog koll på dem veckorna när jag har sem. Sen vet jag inte alls….Så håller jag rätt vecka nu så kan man ju fuska sedan
Ska köra upp till föräldrarna för att dra på huggarkläder och jobba lite med veden. Det fanns en del bitar som var så stora att det inte gick att dela dem med maskin så de får tas med motorsåg istället. Idag är det i alla fall inte så varmt som det varit innan så man lär ju inte avlida av värmen om man gör något.
Ni får ha en bra dag!
Pia….Har varit ute på stan och gjort bort sig
Skulle hämta ut euro i en bankomat inför morgondagens resa. Jag skulle då ha 40 euro och ser en knapp där det står 300 euro men jag tog det ju som kr och att det då skulle vara 30 euro. Trycker på knappen så klart och ut kommer en himla bunt med pengar
Ja vad fick ja då göra….Jo springa in på banken och be dem sätta in dem igen och växla till svensk valuta….Ja så det hela slutade bra i slutändan, men jag lär ju INTE göra om det!!
Nu så försvinner jag så att ni vet. Är åter hemma på fredag och kikar in då om jag orkar…….Så ni får ha alla så bra så länge.
God kväll och godnatt! Det blev en lång dag idag och det blir ett nytt ryck med motorsågen imorgon. Det bästa med det hela var att jag fick ett par nya huggar-stövlar. De jag hade i vintras när jag högg är jättebra…så länge man inte använder dem för att hålla sig torr. Vattnet sprutade in mellan skaften och sulan. Och gummit hade börjat torka och brytas ner. Så när jag stack för att plocka ut lite småsaker från järnhandeln här så sa min käre fader att jag skulle plocka ut ett par nya stövlar till mig själv också. Och att han bjuder på det.
Så nu har jag äntligen ett par stövlar som är vattentäta. Och där risken att foten råkar ligga lös i stöveln efter en olycka med sågen är bra mycket mindre. Det känns minst sagt skönt. 
En liten hälsning till er alla från båten Gabriella….Som jag befinner mig på just nu. Fick tag på en väldig seg internet….Menb ville kika till er…Hoppas ni har det bra för det har jag.,….

Onsdag och vi är nyligen hemkomna från Dalarna efter ett par jättesköna dagar med aktiviteter och mys.
A ringde idag och sa att det blivit strul med hans semester. Han ska hämta dem som vanligt på fredag och sedan ha dem till mån v 29 eftersom han måste jobba v29 då han egentligen skulle haft barnen på semestervecka 2. Han sa att han kunde ha dem ändå och försöka smita från jobbet, men då sa jag faktiskt stopp med motiveringen att om han ska ha umgänge, så ska han vara med barnen och ingen annan.
Vi kom då överens om att han ska ha dem v 33 istället för v29 och nu när jag kommer hem ser jag att barnens ridtermin börjar då. Smsar genast, men som vanligt är mobilen avstängd. Gav honom valet att byta till annan vecka om han har möjlighet eller så får han helt enkelt ta dem till ridningen.
Fan typiskt att det skulle bli strul när vi för en gångs skull kunde kommunicera hyfsat normalt, men jag hade inte min kalender med mig på semsterresan.
Imorgon blir det nytt äventyr för tjejfamiljen Sandin
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Aha…jag var sist ut igår och först in idag tydligen! Har satt igång att erövra tvätthögen och nu ska brudarna få frulle. Det är fortsatt varmt, nästan olidligt, men man ska väl vara nöjd så länge det är sommarväder.
Ska försöka hinna fixa så mycket som möjligt här hemma innan det blir riktigt hett tänkte jag, bla måste jag bokföra lite. Vi beger oss till Örebro idag en sväng, skulle därför välkomnat lite svalare väder eftersom vi inte har ac i bilen. Det är 27mil enkel resa, men vi får väl ta pauser och ha vatten med oss i bilen.
Alicia blir åksjuk lätt så i denna värme måste hon nog få en åksjuketablett.
A slog på sin mobil imorse iaf, meddelandet gick fram då såg jag på min mobil, så nu väntar jag på att han ska höra av sig om en andra semestervecka.
Nej, nu får jag banne mig inte sitta här mer idag, utan måste sätta lite fart om vi ska komma iväg.
Ha ännu en bra sommardag ute i landet!
Bettan: Jag tror inte det är så jättevarmt i Örebro så ni kanske slipper riktig hetta;) Det skulle vara samma väder där som igår och då var det riktigt behagligt.. Hoppas på samma i morgon när jag ska in igen.. Det är olidligt att sitta nästan 1 timme på bussen in till ÖLL annars…
/Ingalill
Nu vet jag vad jag ska göra till hösten. Var nere hos komvux studievägledare idag och tack vare EUs globaliseringsfond så kommer jag att studera till hösten. Matte A, Engelska B, Historia A och Datakunskap. Bävar inför matten men resten blir bara kul. Och sedan till våren ska det läsas 350 poäng Miljö. Mao Naturkunskap, Biologi, Miljöteknik, Miljöpolitik och Laborationsmetodik.
Så även om det inte finns så många jobb att söka just nu så lär jag inte gå utan något att göra i alla fall.
Sponny: Lycka till
Var inte orolig för matten.. Den blir inte svår förrän du kommer upp till matte C och D
A är ungefär som 9ans med lite tillägg;)
/Ingalill
Matte över huvud taget är rena kräkpillret men fler har sagt precis som du säger. Så jag tror nog att det ska gå bra. Och matte var egentligen det enda jag måste läsa för att få kompetens för eventuella vidare studier, det var det enda jag inte läste på gymnasiet. Resten av ämnena är bara utfyllnad för att jag ska komma upp i heltid. Så Historia, eng B och data läser jag bara för att de är kul. 
Haha Historia är kräkpiller för mig
Matte (har läst tom E), Svenska (läst D), Engelska (läst E) är mina favoriter 
/Ingalill

Jösses Ingann, du är ju ett geni
Nu är det fredag och barnen har åkt till A för semester. Det har varit flera dagars diskussioner eftersom A strulat till det. Han skulle ha v28 & 29 och sedan bytte han från 29 till 33. När jag sedan kom på att ridterminen börjar v 33 så vägrade han att ta barnen till ridningen med ursäkten att han inte kan, så inte f-n vet jag hur han tänkt sig när han ansökt om växelvis boende.
Iaf så ansåg han att han kunde ha barnen v 29 trots att han jobbar och att barnen skulle vara med hans sambo, men då sa jg att om han ansöker om extra umgänge för semester så ska HAN vara med barnen, annars kan de lika gärna vara hemma hos mig. Vi får väl se om han lämnar tillbaka dem elr hur det nu blir.
Alicia fick ett frispel när hon skulle åka och ville vara hemma, förmodligen en kombination av att vara borta längre än någonsin från mamma samt att vi fick hem en valp igår.
Positivt ska iaf sägas att A och jag för en gångs skull kunde kommunicera utan att bråka och det tre samtal i rad, tjoho!!!!! Han tom erkände att han tycker att hans brors barn är förjä***ga emot våra och att de har problem med dem, samt att han inte blev förbannad när jag sa att hans sambo inte är snäll mot barnen och att vissa saker ska hon inte ta ens med dem utan det är hans jobb som förälder. Jag tror advokaten sa åt honom på skarpen sist+ en kombination att A vet att det nu är HAN som strulat till allt med semestern.
Lilla Leonidas Tzatziki har iaf anlänt till oss till vår katts stora förtvivlan, hon är livrädd för Leo hahahaha
Nej, nu måste jag få momsen klar, den måste på lådan idag annars blir det förseningsavgift och det tycker vi inte om.
Ha en fortsatt bra fredag och helg
Bettan: Han är så söt lilla Leo:) Blir ju riktigt valpsjuk nu ju 
/Ingalill
Nu är jag hemma igen…..Ska nog till akuten med store sonen ev. ikväll…..
#19 - Jösses, Pia. Vad är det som hänt?
Har varit på Barnens Gård utanför Karlskrona idag. Igår ringde min syster och berättade att hon och hennes pojkar skulle dit och de undrade om Mathilda och jag kunde följa med. Så jag ringde exet och frågade om jag kunde låna Mathilda idag (det är inte min vecka denna veckan) och det var inga problem alls.Det var klart hon skulle med på det.
Så det har varit full rulle idag med kusiner, en faster, farmor, farfar och pappa. Ganska dyrt inträde men sedan är allt fritt när du väl är inne. Och jag har aldrig varit där innan men jag lär åka dit med Mathilda igen. Jag får även meddela att bada och att klappa kaniner var bäst. 
Och det är till salu, man kanske skulle lägga ett bud. 
Sponny: Sonen ramlade hos mormor förra söndan. Det var ju en dag före vi skulle åka iväg. Han skrapade upp halva knät och nu så hade han väldigt ont i den. Han kunde knapt gå så vi fick söka för det igår kväll. Han fick pencelinkur.
Ja så nu är vi hemma alla fall efter våran resa som gick bra, fast nästa gång åker jag utan barnen…… Jag ska läsa igenom allat jag bara hinner, så jag får reda på vad ni har haft för er. Min mamma är här nu men försvinner nog imorgon och då blir det lite lungnare här hemma.
Bettan: Vilken sött valp ni har skaffat er!! Hur går det med den??
Nu så har allt lungnat ner sig här….Lite alla fal. fick iväg min mamma idag på morgonen hem till sig. Ja maan ska inte umgås med henne för länge insåg jag….
Sedan så är det Sauna här just nu….Man nästan gå naken och skinnet vill man med nästan göra sig av med på tanke på värmen…..Men jag hoppas det blir svalare nu till kommande veckan…..

#22 Det går bra med lilla Leo. Han har inte gjort en enda olycka inne på golvet ännu och följer med överallt och finner sig i det, bara jag är med. Han äter lite dåligt, men det beror nog mest på värmen.
Han gillar inte att åka bil så mycket och tyvärr så är han hopplös och ska sitta i knät på den som kör,speciellt min särbo. Jag vet att man ska ha dem i bur elr fastspända, men han yler och skriker i buren och det finns ingen sele som passar riktigt bra för att spänna fast honom ännu och jag vill inte att han ska tycka bilåkning är farligt.
Usch Pia så otrevligt med ett sådant skrapsår på sommaren, svårt att få bukt med infektioner i värmen, tur att penicillinet finns.
Sponny, min yngsta ville ta hem en älg från älgparken, en gris och ett får från fäboden……ja, jag ska vara glad att jag bara har ett halvt zoo hemma. Tänk vad lite djur och vatten kan roa barn.
Mina barn är på semester med A, tur jag har Leo att mysa med, annars blev jag tokig, barnen brukar ju komma hem idag, så nu är varje dag en plåga att stå ut med.