Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 1749 ggr
ingann
0

UR Hemlös

Var det någon som såg programmet "Hemlös" på SVT2 nyss?

Bl a så handlade det om en kvinna med en 15-årig son + en hund som blev vräkt och nu flyttar runt på olika lägenhetshotell och vänner/bekanta.  Efter mycket om och men lyckades hon få till ett möte med socialchefen och enhetschefen i Solna kommun för att få lite svar på vad hon kunde göra och vad de kunde hjälpa till med.

Det enda enhetschefen (Parwin Banisadr) hade att säja var i princip att hon skulle göra sig av med hunden för att ha större chans att få lägenhet!?!?!

Den människan är inte klok på en enda fläck! Hur i h*lvete kan hon få jobba inom socialtjänsten??? Jag har anmält henne en gång när hon var enhetschef i Enköping och vägrade låta mig låna pengar 3 dagar när f-kassan hade datorkrasch… Det var dock inte det att jag fick avslag som orsakade anmälan utan det hon sa till mig.. Hon sa att jag fick gå och stjäla blöjor och välling om jag inte kunde klara mig utan det tills f-kassans system var igång igen…

Så att hon behandlade den stackars hemlösa mamman som hon gjorde var ingen större chock men man tycker ju att hon borde lärt sig något under de 17 år som gått sen jag råkade ut för henne…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ingann: Vissa lär sig alldrig utan gör samma sak gång på gång. Sedan finns det de som kämpar för aatt kunna hjälpa.

Min ex. har varit utan fast bostad nu i ca två årstid. Det har blir erbjuden just nu är boende i en husvagn vilket innebär att han inte kan träffa sonen, men där fick han ett svar åk hem till din ex och träffa sonen där. Han har fått flytta runt till olika vandrarhem m.m Nu är det ju så även att jag vat inte hur han har sköt sig heller ang. de kraven han har haft på sig. Misstänker stark att han har missskött sig och inte följt det han skulle ha gjort.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Mads
0

Ingaann: Jag blir helt förskräckt när jag läser, att vissa kan få jobb med människor är för mig ett stort mysterium….Under all kritik ju.

Amor Vincit Omnia