Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2176 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd 28

Då var det ny vecka och måndag igen.

Varmt är det så vi ska till ett ute badhus. Imorgon åker vi till en sjö…..

Hoppas ni alla har det bra i värmen!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Här nere i södern åskade det och regnade så in i bombens igår kväll/natt och har småregnat lite av och till under dagen. Bara skönt, det blir lite friskare luft.

Annars så är det inget stort planerat. Funderat på att försöka tillverka ett nätfönster att ha i sovrummet men först så måste jag kolla om mitt nät räcker. Fick order om att försöka njuta av ledigheten och sommaren nu innan skolan börjar så det rådet får jag väl försöka följa även om det är svårt.

Mirjami-78
0

Sponny: Följ de rådet du fick om du bara kan för sedan kommer du ha att göra.

Här har det åskat precis som och det öste ner en stund. Tror det kommer mera i natt så ska stängga av datorerna samt teeven för säkerhetens skull.

Vi var och badade idag och så klart så brände jag mig i solen…..Ja så jag ser just nu ut röd och grillad…..Tungan ute

Bettan1975
0

Ojojoj, har ni haft åska. Det skulle faktiskt behövas här också, jag får så ont i huvudet av denna tryckande värme.

Jag skulle hem och göra lite nytta och givetvis så har rörmokar´n stängt av vattnet, så nu hamnade jag framför denna dumburk som vanligt. O var tvungen att åka ut på ett jourjobb 10 mil bort, så nu sitter jag och väntar på att vattnet ska slås på igen så jag kan diska.

Har något så fruktansvärt ont i ryggen och kan inte slappna av i den. Kunde knappt gå igår kväll och känner mig inte mycket bättre idag. Ska åka till mamma när hon slutat jobba och se om hon kan massera mig och köra lite med infrarött ljus, så att smärtan släpper så pass att jag vågar låta musklerna slappna av.

Jag har nog inte haft så ont i ryggen på nästan 5 år.

Sponny, jag säger som alla andra, njut av semestern, det blir allvar snart nog ändå. Jag förstår att det är svårt, men för din och Mathildas skull hoppas jag att du klarar det.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Här har det åskat och regnat hela natten och även i morse så åskade det och nu regnar det fortvarande så det kommer inte bli någon bad idag och med tanke på hur jag och store sonen har bränt oss kan det vara lika bra…..

Jag ska ställa mig och diska här snart och fixa en sen frukost….Ja vi har sovit länge idag tack vare vädret.

sponny
0

Fint väder i förmiddags innan Mathilda kom hit sedan kom det ett par snabba åskskurar precis efter att jag och Mathilda varit och handlat. Så vi har mest slappat, lyssnat på mullret och fikat. Inte helt fel det heller.

Gillar just nu inte åska av en anledning. Då blir jag tvungen att stänga av datorn och det är ytterst osäkert om jag får igång den igen. Förvånad

Mirjami-78
0

Här lär det bli åska igen och regn. Var ute med baren en sväng….Vilket blev flera timmar. Ska nu fixa lite mat till dem och så får de sova sedan.

Bettan1975
0

Myggen är helt galna, bara att sitta inne i detta kvalmiga helvete. Sova är omöjligt, det får bli en film och sedan ska leo ut och kissa en sista gång så att det inte blir några olyckor på golvet.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

sponny
0

Jag tror att det kommer att sättas upp tält idag. Mathilda vill nämligen sova i tält. Så vi får se om tältet kommer upp ute på gräsmattan här eller ute i skogen hemma hos farmor och farfar. Vi får se hur det blir, inget är riktigt säkert.

Bettan1975
0

Sponny: Campingsemester låter väl härligtSkrattande

Idag fläktar det skönt med en ljum vind. Vi tänkte faktiskt ta en cykeltur om inte O får något joursamtal och måste sticka ut på jobb.

Redan onsdag, det är tur att jag har Leo hemma annars skulle jag bli tokig utan tjejerna, detta är riktigt nyttigt för mig. Tyvärr har jag redan fått sms av Jennifer om att de vill komma hem, det var bara att försöka skriva något peppande och uppmuntrande tillbaka.

De lovade åska här också, men inte kom det och himlen lyser klart i blått med bara några ulliga vita "mysmoln"

Nej, packa lite vatten och frukt och bege sig ut en sväng på cykeln, Leo får åka i korgen vilket känns väldigt mycket som tantvarning, jag är van med större hundar som kan springa bredvid cykelnCool

ingann
0

Här hade världens åskoväder igår..  ca 1,5 timme var det skyfall med hagel stora som stebkulor och åsksmällar precis ovanför oss.. Jag tror den tom slog ner bakom brandstationen där Åskar brukar springa lös (ca 150 från oss)…  Åskar var livrädd för första gången i sitt liv och låg gömd under ett täcke medan ena katten, Tut, satt på balkongen och försökte fånga hagelkulorna Flört

Bettn: Nästa sommar kan Leo springa brevid cykeln:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har camparna vaknat och ätit frukost utomhus vid trädgårdsmöblerna. Det blev att vi sov i tältet ute på gräsmattan inatt och Mathilda tyckte att det var hur häftigt som helst. Så detta får vi helt klart göra igen. Och som väl är så har jag kommit på vad hon ska få i födelsedagspresent i augusti. Nämligen ett tält, detta hade nämligen inte överlevt ett rejält regnväder. Jag fick tejpa ihop det när jag satte upp det. Men som en kompis sa en gång, går det att laga med silvertejp så är det inte sönder. Skrattande

Mirjami-78
0

Jag har nog fått mig en väldig chock här…..Ja jag vet inte vilken fot jag ska stå på just nu men försöker ta mig vidare för barnens skull…….

Det är kvavt här och varmt och sedan så regnar det.

Bettan1975
0

Pia: Vad händer, detta låter inte bra alls. Hoppas du har någon som kan stötta dig iaf.

Sponny: Så söt hon är din dotter! Och silvertejp är bäst!!!!!

Här blåser en riktigt sval vind på ganska ordentligt, så jag tvättar och grejar lite. Bäst att passa på när det inte är så varmt. Ska ta itu med jordgubbslandet snart, vinden gör så att man slipper broms och mygg, vilket jag ser som en STOR fördel. Bäst att ta handskar på, det växte några riktigt otäcka brännässlor som ska bort.

Mirjami-78
0

Bettan: Det är totalt kaos…..Speciellt när man får reda på att ens ex. troligen tom. säljer sex….Jag vet inte länre alls vem han är och eller har varit….Värre blir det bara dag för dag ju mer jag får reda på. Man önskar det skulle vara en maddröm som man skulle vakna bara ur…..Nu är soc. inkoplad i detta hela och det var jag själv som ringde dem pga. att jag kan inte lämna sonen till han för hanss missbruk och att han inte har pengar ens till sonens mat.

Mirjami-78
0

Har nu pratat med fam.rätten Jag har tydligen rätt att neka han umgänge och sedan så får han då ta det hela vidare om jag inte vill nu direkt gå till tingsrätten och ansöka om ensamvårdnad. Han som jag pratade med sa att är min ex dömd för misshandel på mig så har jag lättare att få ensam vårdnad. Sedan med tanke på hans alkoholmissbruk så är jag ju skylldig till att skydda sonen.

Bettan1975
0

Men Herregud Pia……och jag tycker att jag lever i en j-a soppa.

Varför känns de skyldigheter man har så tunga att bära då systemet gör att de jag har som skyldighet tyvärr kan användas emot mig från exets håll, det är något jag funderat över många, många gånger under denna tid. Det finns för många lagar och regler ibland, många gånger upplever jag att lagarna sätter krokben på sig själva och att de som får lida i slutändan tyvärr är barnen.

Jag tycker barnens bästa försvinner i lagar och rättigheternas värld ibland.

Sänder alla styrkekramar och tankar jag bara har Pia och hoppas att du kan få någon rätsida på detta, Ingann har säkert något mer matnyttigt att komma med. Önskar att det fanns något jag kunde göra, just nu känner jag mig hjälplös när man istället så gärna skulle vilja göra något.

Mirjami-78
0

Bettan tack för din omtanke och ord!! Har varit iväg och träffat min exs kusin med släkt. Nu så börjar det koka i hela släkten. Det börjades mordhotas osv. Jag vill ju ha reda på sanningen i detta hela och min ex nekar till allt han kan neka till. Hans kusin blev hotat till livet ikväll ett antal gånger…..Mig vågade inte min ex hota än….Men det har varit ett himla liv!! Vad som är sant och vad som inte är sant och vem som har sagt vad….och vem som inte har sagt vad….Ja jag säger att det är en soppa ut av detta hela. Sedan är släkten inte överens….de kan ju inte prata med varandra…..osv.

Nu ska jag antagligen prata då med en person imorgon i denna släkt då som jag hoppas får min ex att tänka till!! Jag ska få han att lägga in sig på ett behandlingshem, och det med motiveringen att få han att bli fri från sitt spelmissbruk samt alkoholmissbruk. Det är den enda personen min ex lyssnar på känner jag som så jag hoppas att det ska fungera med det nu imorgon och då har man en fungerande plan och som han kan även visa för soc.tjänsten. Går han inte med på detta så kommer jag dra mig undan med barnen och ansöka om ensam vårdnad. Den utvägen kommer det bli helt klart.

Bettan1975
0

Pia: Så skönt att du kan prata med andra i has släkt iaf. Hoppas du får någon respons och att han lägger in sig för behandling.

Enskild vårdnad kan du ju söka ändå, så är barnen tryggade i vilket fall som helst, även om han söker hjälp, så är det en lång väg till ett normalt liv. Att du ansöker om enskild vårdnad betyder ju inte att han inte får träffa barnen om han sköter sig. Stå på dig och var stark.

Själv ska jag bege mig iväg och göra lite ärenden idag och ikväll ska vi nog in på Gävletravet och kolla på loppen, något jag gör väldigt sällan då ingen jag umgås med är intresserad av trav. Så är det ju trav på kvällar, så skolvardagar går det ju inte att ta med barnen, det blir för tok för sent för dem.

Det kom en liten, liten fjantskvätt regn igår, den var rent patetisk. Idag känns det ändå bättre i luften, men för O är pollen fortfarande jobbig och mycket mer regn behövs. Leo har lärt sig att ta sig upp för trappan till övervåningen hos O, men är livrädd att ens gå nära den när han ska ner, så nu har jag hört honom skälla för första gången hihihi så fånigt det lät.

Ha en så bra fredag ni kan, tänk så fort veckorna går.

Mirjami-78
0

Bettan…Hundar är för underbaraTungan ute

Nu ska jag snart iväg och träffa min arbetskollega och sedan ta tag i det som är åt skogen…nämligen soppan gällande min ex…..Ja får se hur det slutar men jag kommer stå på mig!!!  Det är nu eller aldrig som gäller……

Önskar er alla en härlig fredag!!!Kyss

ingann
0

Bettan:  Var har du köpt Leo? En kompis tyckte han var så söt så vi letade på blocket men hittade ingen i Örebro med den blandningen.. Det enda vi hittade som såg ut som Leo var Lhasa Apso/Shihtzu-blandisar… Och de var lite dyra…

/Ingalill

Bettan1975
0

Ingann, Leo var den sista valpen som var kvar. Det var en kusin (ingift) till mig som hade dem och fick tillbaka honom så därför kunde jag ta honom istället. Vet ej om de ska skaffa fler sedan. jag tror dock att det är fler raser i honom för båda föräldrarna var mkt för stora för sin ras, de vägde ca 8kg st och så ska det ju inte vara egentligen. Jag bryr mig inte mkt om raser utan kollar personlighet så för mig spelar det ingen roll.

Såg fin blandning i Uppsala om du söker på Yorkshireterrier för 4900:-, supersöta på blocket, kolla!!!!

Nu sak vi göra oss iordning för en kväll på Gävletravet, måste packa lite åt Leo (det är som att ha bebis) Leksaker, tuggpinne, vattenskål och vatten är absoluta måste saker när vi åker någonstans. Hade visst missat att vår egen häst startar ikväll och min pappa kör henne dessutom, Jennifer Flower….så himla pinsamt att missa detSkämsjag brukar ha stenkoll!

ingann
0

Bettan: Kompisen har inget körkort så hon vill bara titta på Örebro med omnejd…  För att ta sig till Uppsala utan bil härifrån måste man åka tåg med byte till Enköping och sen buss därifrån Obestämd Det är alltför krångligt för oss människor nu i värmen och allra helst för en eventuell  liten valp…

Haha inte så lätt att hålla koll på allt:) Hoppas det går bra!

/Ingalill

Mirjami-78
0

God kväll….Hemma efter att ha åkt runt halva gbg idag. Sen när jag stog bakom dörren här och hittar inte mina nycklarFörvånad Då tänkte jag bara inte detta med…och med vilka pengar ska jag få råd att få upp dörren med…..Men det visade att Anton hade nycklarna för vi hade ju kommit igenom porten med med dem……Så det löste sig sedan ändå.

Min ex har nu en äldre släkting som ska ha ett öga på han som jag pratade med idag och berättade hela historien om hans alkoholvanor osv. Kan bara säga att han var inte glad…Sen fick jag även höra att sköter han sig INTE nu så är nästa hållplast för han hemlandet och där lär han få stanna. Det har hans släktingar lovat mig, men jag vet inte om detta kommer fungera det de har lovat mig……Återstår att se men vill man dricka så dricker man det försvinner inte bara sådär suget efter alkoholen.

sponny
0

Pia - Jag kan bara hoppas att det reder upp sig för dig Pia. Och jag säger det igen, behöver du prata av dig så bara slå en signal.

Fick, som man säger, tummen ur idag och snickrade ihop ett vädringsfönster och om jag hinner imorgon ska jag skaffa lite mer nät och göra ett till Mathildas rum med. Detta passade nämligen inte riktigt i hennes fönster annars hade hon fått detta. Annars har det varit lugnt. Exet lånade Mathilda en stund idag så hon kunde sticka till mormor och morfar och träffa lite kusiner och näst-kusiner på besök. Då kunde jag snickra och svära i lugn och ro. Flört

ingann
0

Pia: Jag vet att du har det jobbigt nu men tyvärr tror jag inte det finns nåt varken du eller hans släktingar kan göra…  Han är vuxen och har uppehållstillstånd så försöker de få honom ur landet mot hans vilja så är det de som åker dit på kidnappning/olaga frihetsberövande/olaga tvång eller liknande… Och du kan bli anklagad för anstiftan eftersom det är du som försöker få hans släktingar att agera på något sätt Obestämd

Vore jag dig skulle jag bara strunta i honom…  Han är inte ditt ansvar… De enda som kan göra något är kommunen om hans missbruk är så gravt att det är farligt för honom eller omgivningen (LVM)…

Ta hand om dig själv och dina barn istället… Det är mer värt att lägga energi på än på idioter.

/Ingalill

Bettan1975
0

Tjoho!!!!! Pappa körde vår häst Jennifer Flower igår och efter 5 månaders vila efter en skada, kom hon 3:a!!!!! Tyvärr satt hon instängd och kom ut lite sent annars hade hon nog varit först över målsnöret. Vi är supernöjda med hennes insats och jag som aldrig spelar, hade faktiskt satt en liten peng på henne och hon gav 5ggr pengarna, så det blev lite extra till mjölk och bröd denna månadSkrattande

Idag kommer en kompis dotter och rider ponnyn på eftermiddagen. Det lilla monstret hade smitit ur hagen igår och tagit sig in i stallet och ätit ca 4kg havre, INTE BRA. Hon verkar dock haft tur och ser trots allt pigg ut, förbaskade ponny, ibland har jag god lust att sätta en fot i röven på henne.

He en bra lördag ute i landet!

Mirjami-78
0

Ingann….Joo jag tjänar nog mer på att ta hand om mig själv och barnen, sen vad släktingarna väljer att göra med han det är upp till dem. Skulle de göra något så är det utan mitt vetande, för jag känner att jag vill inte blanda mig i det där.

Sen är det ju det att dricker man så kan man inte bara sluta….Så där över en dag. Det går inte utan man måste nog ha profesionel hjälp för det hela.

Hade en en helt underbar kväll med gamla goa vänner. vi hade det mycket trevlig och var vakna till klockan fyra i morse och sedan sov vi några timmer väldigt gott…..

ingann
0

Pia: Grejen är ju att du sökte upp hans släktingar och berättade vad han gör/gjort och om de gör något av det du berättat här i tråden så kan det räknas som att du bett dem om hjälp…  Gör de något illa och blir anmälda så kan de hävda att du bett dem om hjälp och då blir inte ditt ord mycket värt eftersom du även sökt hjälp hos soc för hans alkoholvanor..

Inom islam handlar det mycket om heder och hedersvåld är inte direkt ovanligt så jag personligen skulle aldrig våga sätta min familj och frihet på spel genom att  prata med muslimer om såna saker..  Även om du inte tror att de är såna som kan begå något hedersrelaterat våld/tvång så kan man aldrig vara helt säker iom att den religionen har sånt grepp om dem Obestämd

Om du umgås med hans släkt så bör du nog undvika att prata om honom för att inte bli inblandad..  Du och pojkarna är värda så mycket mer!

/Ingalill

Bettan1975
0

JAG BLIR GALEN!!!!! A hävdar att han vill ha barnen för semesterumgänge v29, trots att han måste jobba. Han anser att hans sambo kan ha barnen på dagarna, medan jag hävdar att om han själv ansökt om extra umgänge för semester så är det HAN som ska ha barnen. Nu är han sur och vägrar svara på sms elr så ringer han runt halva europa först och rådfrågar vad han ska svara.

Någon sa nämligen till mig att han kan förlora vårdnaden permanent om han lämnar bort barnen då han har umgänge. Är det sant???? Och räknas att lämna barnen med sambon som att lämna bort???? Hon har ju ingenting med barnen rättsligt att göra egentligen, tänk om något skulle hända, det räcker med att barnen blev attackerade av katten då de var hos hennes föräldrar.

Jag känner mig INTE trygg med att barnen är med henne ensam, då barnen upprepade gånger berättat att hon inte är snäll emot dem och speciellt inte emot Alicia trots att A är med.

Vad är rätt???? Jag vill inte att jag kräver fel och får det kastat i ansiktet och emot mig i rätten.

Kan någon hjälpa mig!!!!!???? Det är semestertider och omöjligt att få tag i varken myndigheter elr min jurist.

Bettan1975
0

Söndag morgon: Igår kväll kom det äntligen regn och luften är så skön idag. Himlen är just nu blå, konstigt eftersom det tydligen skulle regna idag också. O kommer älska att pollen regnat bort. Tyvärr har myggen ökat med typ 200%Skrikandesmen man får väl kleta in sig med mygga.

Leo fick vara ensam en liten stund igår och han var väldigt duktig, tänk att babyvakten kan komma så bra till användning även för dettaSkrattande

A ringde upp igår och blev galen när jag sa att jag inte går med på att han har barnvakt när han ansökt om semesterumgänge. Han pressade och sa att han spelar in alla samtal mm mm men insåg till slut att han behåller dem på eget bevåg och sa att han lämnar dem på måndag, sedan slängde han på luren. Jag tog inte ifrån honom någon semester med barnen utan han fick ha dem när han kunde få sin andra semestervecka, det är inte mitt fel att hans jobb strular med semester, ska han bli arg får han bli det på sin chef, jag måste tänka på mina barns bästa, det är mitt jobb.

Dessvärre förstörde detta hela min kväll igår och jag har inte sovit särskilt bra inatt, då jag är rädd att jag nu gjort något fel som kommer att påverka vårdnad i rätten. Just nu är jag så trött att jag mår illa, men lilla Leo och jag har varit ut på morgonen och nu har han somnat, så jag kan lägga mig på soffan och läsa en stund.

Läste att smhi gått ut med åskvarningar, hoppas någon av er slipper råka ut för något.

Mirjami-78
0

Ingann: Jag tror att jag kommer inte behöva vara orolig för det där, för soc.tjänsten får göra sitt så klart och det kommer jag se till…….Men jag har gjort det jag har kunnat göra……..Och släktingarna blev inblandade genom att de berättade saker för mig och sedan blev det ett himla liv om detta hela vem som har berättat och vad…Då kom denna äldre släkting med i bilden. Jag kommer se till att detta hela inte faller på mig…..

Jag har INTE bett denna släkting om något utan bara förklarat hur läget är och att jag INTE orkar med hans drickande…Och inte vill ha han här pga. att han dricker.

Vad de gör eller inte gör är upp till dem, men jag håller mig utanför och barnen med för den delen…..För det blir bara en större soppa, men verkligen så vet jag inte vem min ex är och försöker genom detta skydda mitt barn som han är far för…..

Bettan1975
0

Pia, du är SÅÅÅÅ stark och duktig, själv har jag ont i magen och mår illa pga senaste tjafset med A. Jag HATAR MIG SJÄLV som låter honom göra mig till en patetisk liten svag varelse som säger ja, tack och amen.

På grund av det svalare vädret blev det iaf lite fart på mig och O och vi har städat hela hans hus och startat två tvättmaskiner. Nu ska vi snart åka och handla eftersom barnen nu kommer imorgon bitti och sedan sak vi tanka O:s företagsbilar så de är redo imorgon bitti. Idag går det snabbt för det är bara två bilar, den tredje är på verstan. Antar att vi måste tanka dunkar till diverse maskiner också, skönt att kunna vara till lite hjälp när han nu har så mycket att göra.

Leo ligger och sussar sött efter att ha lekt som en tok ute, lilla gullevoffen, han kommer bli superglad när barnen kommer hem.

ingann
0

Pia: Men vad tycker du soc ska göra?  De kan inte göra något mer än att tillåta dig vägra umgänge så länge han är påverkad… Ditt ex är vuxen och bestämmer själv om han vill spela/dricka.

I Sverige är det tillåtet att supa sig full, vara alkoholist, spela, vara uppe på nätterna osv om man är över 18 år.  Om du vänder på det, skulle du vilja att någon talade om för dig hur du ska leva ditt liv?  Om du inte gör som de säjer så ringer de soc,  de tar hjälp av din släkt osv för att sätta press på dig, skulle du göra dem till viljes då?

Du skrev själv högre upp att "Nu ska jag antagligen prata då med en person imorgon i denna släkt då som jag hoppas får min ex att tänka till!! Jag ska få han att lägga in sig på ett behandlingshem, och det med motiveringen att få han att bli fri från sitt spelmissbruk samt alkoholmissbruk. Det är den enda personen min ex lyssnar på känner jag som så jag hoppas att det ska fungera med det nu imorgon och då har man en fungerande plan och som han kan även visa för soc.tjänsten. Går han inte med på detta så kommer jag dra mig undan med barnen och ansöka om ensam vårdnad."…

Är han full eller sitter i en spellokal när han har sin son? Isf kan du ställa krav på att han inte får göra det under umgänget för då drar du in det. Spelar och super han när han inte har sonen så har du inget med det att göra.

Att säja som du sa här ovan i det understrukna citatet är mer eller mindre olaga hot.

Du tycker säkert att jag är hård och elak men faktum är att jag skriver detta för din skull…  Att hejja på dig och uppmuntra dig att göra något olagligt slår bara tillbaka på dig och du riskerar att stå utan barn till slut, och det är inget jag vill medverka till iaf.. Under den här tiden på SF så har jag börjat tycka allt för mycket om dig för att vilja se dig kasta bort ditt liv på en skitstövel som inte är värd att kämpa för…

/Ingalill

Bettan1975
0

Ingann, din visdom svävar över oss alla som vanligt. Du är så insatt på detta område och det är svårt för oss andra som aldrig upplevt något liknande, man tror liksom att någon ska kunna hjälpa en att hjälpa sina barn och ibland blir det lätt fel i den panik man har för barnens bästa.

Tack Ingann för att du finns här och stöttar och hjälper med din kunskap.

Bettan1975
0

Jennifer har nu ringt mig 3 gånger, de är hos farmor och farfar och då vågar hon använda sin mobil.

Jag är så förbannad just nu att det ryker ur öronen på mig och då får ni bli bollplank som vanligt, SORRY!

Innan Jennifer och Alicia åkte på semester med A så fick hon sitta och leta reda på adresser till några släktingar och vänner som hon ville skicka vykort till. Jag tyckte det var bra träning för henne att själv söka på hitta och använda datorn samt skriva ned adresserna. Båda tjejerna fick med sig pengar av mig i sina nya plånböcker de fått från Kanada av mormor och morfar och Jennifer fick även ett frimärkshäfte.

Idag när hon äntligen vågar använda mobilen, grät hon när jag min klantskalle frågade om hon hittat några fina vykort att skicka. A hade blankt sagt nej, hon fick inte skicka några vykort, trots att hon även letat upp hans föräldrars adress. Jag sa tom till barnens farmor när hon hämtade dem att Jennifer arbetat hårt med adresserna och lagt sitt papper i väskan.

Jag fattar inte hur han kan vara så j-a korkad att han inte fattar hur illa han gjorde Jennifer med att neka henne något så simpelt som han inte ens behövde betala.

Det är ingen idé att slösa energi på idioter, men ibland är det omöjligt att låta bli *"#¤%/&()=? PIIIIP och grov censur!!!!!

Ledsen gott folk att ni måste stå ut med mig och mitt liv hela tidenSkäms

sponny
0

Bettan - Suck, jag blir så fruktansvärt ledsen när jag hör detta. Bara säckar ihop när jag läser vad du skriver. Du har ju helt rätt inställning i alla fall när du säger att man inte ska slösa energi på idioter. Det är ju f*n bara…elakt.

Och jag kan bara tala för mig själv men bara skriv av dig. Jag tror vi står ut med att läsa om ditt liv.Flört Hjälper det, så bara skriv…

Och för egen del så skaffade jag och Mathilda ett "icke-silvertejpat" tält för några dagar sedan och satte upp det idag. En trasig dragkedja i det så det blir byte nu i veckan. Men vi hinner i alla fall sova i det innan hon ska tillbaka till mamma. Så High Chaparall imorgon bitti och sedan ska det sovas i tält till på tisdag när exet hämtar henne. Sedan blir det trist i det lilla hemmet igen.

Mirjami-78
0

Ingann: Joo jag förstår vad du menar och det jag har menat är att han är berusad dygnet runt jämt mer eller mindre!! Han har kommit hem till mig och viljat ta sonen med sig och då varit så berusad att han hade kunnat somna vilken minut som helst. Han häller rå sprit i sin morgon kaffe och det har jag fått bekräftat flera gånger…..

Visst han är vuxen och har rätten att bestämma själv, men jag kan inte som förälder lämna över sonen till han när han är i den tillståndet han är i och det jag vill soc. tjänsten ska göra är att utreda om han är lämplig som förälder pga. sitt missbruk för jag har rätten på min sida att neka han umgänge pga. sitt missbruk. 

I slutändan har jag nog varit mer eller mindre slutkörd och därför tänkt som så att nu kanske de lyckas få ordning på han så att jag slipper ha han hängandes här berusad bakom min dörr i tid och otid…För jag står fast vid det att tar han INTE emot behandlign för detta kommer jag bli tvungen att försöka få ensam vårdnad för det kommer bara INTE fungera annars. Sedan så klart har han rätten att välja själv och jag tänker INTE stå där och säga till han vad han ska göra, men är det så att jag märker att detta fort. och han INTE vill bättra sig så måste jag agera för att skydda barnet och även mig själv i vissa fall.

Ingann…..Om du skulle ha fått uppleva det jag har varit med om med min ex så skulle du kanske förstå varför jag skrev som jag gjorde…..Helt enkelt så är jag sååå trött och helt slut på detta, och min tanke har inte varit köra över han, men ändå hoppats på att någon kanske får upp hans ögon innan han har förlorat allt och därför var tanken med denna släkting som han själv faktist skickade för att reda ut vissa saker som hade hänt. Visst jag kanske har formulerat mig på ett sätt som får många tänka vad tänker hon sig egentligen……Så där kan hon inte göra, men så klart har han rätten att avgöra själv i slutändan……..För jag har inget att säga till för han är inte på mitt ansvar..

Tvångsvård kan man INTE få han in genom för det är inte så illa att han skulle skada sig själv, men andra har han skadat…..Troligen har han även blivit dömt för två misshandel och detta när han var berusad.

Bettan…..Att skicka det där vykortet hade inte kostat pappan många kronor och tjejen hade blivit glad så klart….Ja jag förstår din känsla som mamma och specielt när du har sagt till farmor om det hela…..Vilket jobb det var för henne att leta adressen.

ingann
0

Bettan: Jag kan inte annat än att skaka på huvudet Obestämd

Pia: Så länge han är onykter har du din fulla rätt att neka umgänge både i och utanför din bostad!

Jag har varit utsatt för både det ena och det andra av mitt ex (misshandel, alkohol, hasch, amfetamin, kokain, piller osv) så jag förstår hur du känner dig men jag har aldrig tänkt tanken att försöka tvinga in honom på rehab utan jag har klippt umgänget istället och all kontakt som inte varit inför familjerätten… Jag tänker som så att det är pappornas förlust som missar barnens uppväxter.. Barnen kan må dåligt under en kortare period men man kan förklara ganska tidigt (4-5 år) varför pappa inte får komma…

Din enda skyldighet är gentemot ditt barn, inte mot hans pappa…

All energi du lägger på honom tär på dig och din kropp. Inte bara psykiskt utan till slut blir det även fysiskt och det kommer du inte orka om du inte har massor av hjälp att få för att klara av vardagen…

Vore jag dig skulle jag låta honom supa ihjäl sig om det är det han vill Oskyldig

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja Ingann….det där har du rätt i att han borde få supa ihjäll sig…….Och det kommer han nog att göra med och han är ju vuxen och har sitt liv i sina händer….

Jag försöker ta hand om allt jag kan här hemma och få allt att fungera så bra som det bara går och det kommer det med göra tids nog……

ingann
0

Du är värd så mycket mer än att behöva dras med en sån där Pia!

Godnattkram!

/Ingalill

Bettan1975
0

Tack allihop för ert stöd, ni är snälla som står ut, jag vet att ni också har det minst lika jäv---t.

Sponny: Kul att ni kunde köpa nytt tält. High Chaparrall, där var vi sommaren 2007, det var roligt, speciellt tågresan med rånare och grejer. Alicia var ju bara 1½år men hon fick rida på ponny och annat och var glad hon med. Vi fick tag på en stuga utanför Jönköping så det blev en bit att åka, men stugan var på en bondgård så barnen hade kunnat spendera hela semestern där. Jag måste iaf säga att du verkar ha en sund kontakt med ditt ex, stor eloge till dig, mina barn skulle haft en pappa som du.

Pia, kämpa på. Supa ihjäl sig…ja det har även jag önskat att min skulle göra, men han hade aldrig problem med att sköta jobb och så, han försummade "bara" familjen men har vid flera tillfällen kört onykter och min önskan om att hans tur tar slut någongång ligger över mig som smog i en storstad. Usch, vad hemsk man känner sig, när man har sådana önskningar om den man har barn tillsammans med. Så mkt lättare det varit med facit i hand att anlita en spermabank(om nu sådana fanns i Sverige)

Ingann: Ny vecka idag och jag hoppas din arm kan värka lite mindre iaf. Är värken olika beroende på väder och vind elr är det samma skit dag ut och dag in? Jag skulle inte stå ut, du är så stark och duktig som orkar.

Kram på er allihop, vi ses i nästa veckotråd!

sponny
0

Rodnar lite efter alla vänliga ord… Glad

Mirjami-78
0

Tack till er alla för era underbara stöttande ord…..!!! Och helt enkelt att ni finns här då jag behöver er!!Kyss

ingann
0

Bettan: Nu har jag äntligen fått ny medicin så nu känns det lite bättre:)

Jag har nästan samma värk hela tiden.. På en skala från 0-10 så ligger det på 11 utan medicin, 10 när det är varmt ute och 7-8 med medicin… Men all lindring är positivt:)

Jag fick även lätta insomningstabletter igår så inatt har jag sovit nästan 8 timmar! Har inte känt mig så här utvilad på flera år Skrattande

/Ingalill

Bettan1975
0

Ingann….hur sjutton står du ut???? Man trodde ju sjukvården kommit lite längre än så här……

ingann
0

Bettan: Nervskador är inget prioriterat och inget det forskas på så där händer inte mycket…  De satsar på sjukdomar/skador som är dödliga, vilket jag förstår och faktiskt stödjer men liite kunde de kanske göra på nervskador medFlört Jag försöker fokusera på det som är positivt… Mina barn, djur, familj, vänner och alla ni här inne gör att livet ändå är värt att leva Skrattande

/Ingalill

Bettan1975
0

Det är ju helt sjukt, även om din skada inte är dödlig så har du rätt till att leva en bra och smärtfritt liv…..jag menar ett liv med konstant smärta är väl minst lika dåligt som ett liv för någon som fått dödlig sjukdom konstaterad.

Din smärta kan ju få vem som helst att vilja avsluta sitt liv. Du är en stark och duktig människa som har lärt sig att hitta de fina detaljerna som gör livet värt att leva och dessutom orkar du stötta andra människor…….ibland kan jag faktiskt tycka att min skilsmässa varit bra på fler än ett sätt…….jag hade aldrig kommit i kontakt med er här om inte jag råkat ut för all skit.

ingann
0

Du ser Glad Det finns guldkorn att hämta överallt så länge man inte gräver ner sig;)

/Ingalill