Veckans tråd v 29
Jag tar mig friheten att starta veckans tråd
Måndag igen då, det är helt otroligt så fort veckorna går nu när vi har en riktig sommar.
Jag försöker få tag i veterinären för Leo ska ha sin 12 veckors vaccination.
I eftermiddag kommer tjejerna, ska bli spännande att höra om allt de gjort på semestern.
Jennifer kommer nog att vilja rida ikväll och det är bra, för Liiz ska snart på premiering och utställningen sist gick ju inget vidare och premieringen är så mycket viktigare.
Hoppas ni njuter av vackert väder i alla hörn av landet, här är det varmt men blåser svalt så man får passa sig lite, man känner inte om man bränner sig.
Jag är så himla trött idag, fattar inte varför, förmodligen efter allt tjafs med A, jag känner mig som en mycket gammal urvriden disktrasa, men kallduschen alldeles nyss gjorde mig lite piggare åtminstone.
Nej, nu måste jag gå ut ett tag, folk stirrar på en som om man blivit tokig när man säger att man stannat inne i finvädret, men ibland orkar jag bara inte med sol och värme.
Ha det bra och ni som är ute på semestervägarna kör försiktigt!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Vi har haft växlande väder……reng och sol. Jag får se vilket väder det blir till morgonen….Regn eller sol. Jag ska försöka att städa imorgon så att det blir lite renare här alla fal……
Önskar er alla en härlig tisdag……
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Jag behöver också städa, usch vad allt har fått förfalla!!!!!
Igår kom då tjejerna hem och jag har fått höra diverse saker som A och hans sambo N gjort. Inget direkt elakt mn det har varit press och tjat om att barnen ska vara med N v29 då A jobbar och Jennifer har hela tiden fått höra frågan -"Är det för att ni fått en hundvalp som ni vill hem?
Hon har svarat samma sak, att hon vill hem för att hon längtar efter mamma.
Sedan fick hon höra samma sak hemma hos farmor och farfar, då det var 4 vuxna emot 2 barn. Nu handlade ju hela saken om att det är A som ska umgås med dem när det är umgänge för semester annars hade det inte ens varit aktuellt att de skulle hem v29, så det kan de ju försöka med allt de vill.
Barnens farmor frågade också vid överlämnandet om de fick ha barnen 2dagar och göra något och jag sa direkt att det var okej och att jag nästan till 100% kunde anpassa mig till när de kunde, så jag kan ju inte tycka att jagär kör i vägg och försöker hindra att barnen träffar A och hans släkt.
Nej, idag är det varmt, kvavt och samtidigt väldigt molnigt, så man vet inte riktigt om det kommer att bli regn eller ej. Jag måste iaf städa, så någon badstrand blir det inte, möjligtvis ett kvällsdopp.
Barnen ska rida idag, det sa de direkt imorse och jag hoppas att det blir lite svalare mot kvällningen så slipper ponny och barn bli helt slut.
Ha en bra tisdag allihop!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Bettan….Att de ska tjafsa hela tiden om allt och med barnen. De är ju vuxna!!
Här är det med tjafs och ser inte ut som det ska bli bättre heller men jag tar en dag åt gånge och kämpar mig vidare. Idag har jag en sådan dag då tårarna skulle bara vilja spruta och jag skulle vilja lägga mig på golvet och stor tjuta,,,,Men jag gör det inte för känner att det tjänar inget till just nu utan jag ska igenom allt detta utan det här…..
Det blev High Chaparall igår och vi hade jättekul. Det blev även riktigt sent innan vi kom hem därav den sena "avrapporteringen."
Det kan också ha att göra med det att jag somnade precis efter att exet varit och hämtat Mathilda idag.
Hur som helst så ville Mathilda inte följa med de andra igår och åka tåg så hon och jag avvek och gick till indianerna istället där hon fick en ansiktsmålning. Och hon ville jag skulle MMSa ett foto till exet J och skriva att det "föreställde den tuffaste indianen i stan." J svarade att det var jättefint, men varför ser hon så arg ut. Då sa Mathilda att det är ju så indianerna ser ut när de är riktigt tuffa. 
Så efter en heldag där uppe så har vi idag lämnat tillbaka det trasiga tältet, slöat och skjutit pilbåge. En lugn och skön dag med andra ord.

Pia: Om du lägger dig på ditt golv och jag här hemma på mitt, så kan vi tjuta ikapp så där som trotsiga barn gör när de inte får vad de vill på affären
Det kanske tom skulle vara både skönt och bra att få loss lite inre aggressioner.
Äh, jag tror jag ska låna barnens Wii ikväll och boxas lite. Slå knock out på hela A:s släkt via Wii brukar vara riktigt skönt.
Jennifer ska sova borta ikväll, hennes kompis har pool som lockar. Båda barnen har ridit på Liiz och usch så mkt broms det var, Alicia red bara en pyttestund, men Jennifer gjorde ett kanonjobb idag.
Vår j-a katt har protestpissat i min säng, funderar på att göra ett sadelskydd elr en rattmuff av f-nstyget. Inte roligt elr lätt att å bort den stanken. Jag fattar inte, detta har ALDRIG hänt mig med något djur förr. Hon har fått vara ute hela dagen kan jag bara tillägga.
Nej nu vrålar mina barn på skjuts, bara att rätta sig in i ledet gott folk.
Nu är det dags att dra igång ett riktigt storprojekt. Ganska länge nu så har jag känt att jag inte riktigt får plats vid databordet. Det är tangentbord, små färgburkar, penslar, pennor, papper, halvfärdiga modeller, böcker, anteckningar, borr, osv, osv… Så nu är det dags. Jag ska möblera om och tillverka ett bord och vägghyllor för att kunna dela upp arbetsplatsen i en renodlad data/skrivdel och en modelldel.
Så igår när jag och Mathilda var i Karlshamn stannade vi även till på ett byggvaruhus för att jag skulle kunna kolla upp material som skivor till bord, ben, beslag. Så nu är det dags att dra igång med en rejäl storstädning och ommöblering innan det ska skaffas material. Och nu när jag sagt det här så måste jag ju lyckas få ihop det också. Annars får man ju skämmas ögonen ur sig.. 

Attans Sponny så händig du verkar vara på allt möjligt. Du fixar i trädgården och nu ska du snickra också. Om du flyttar åt Gävle hållet så hojta till
Jag är också så där att jag gillar att hålla på med allt möjligt och lära mig under vägens gång liksom. När man har stall och hästar måste man klara lite av varje och ska någon skruva ihop Ikeamöbler då är det mig de ringer, för det älskar jag!
Jag och Alicia har varit med Leo till veterinären för vaccinationsspruta och så fick de hjälpa mig att klippa hans klor så här första gången. Han brydde sig inte om sprutan, men kloklippningen var inte poppis, åh vad han tjöt för att någon höll fast honom i tassarna.
Jennifer är hos Hanna och hör väl av sig när hon vill hem, bara att låta henne leka nu när hon varit utan sina kompisar i 10 dagar.
Inte sjutton har det kommit minsta lilla droppe regn heller och det ser ut som om man bor i sydeuropa om man kollar ut på gräsmattorna, allt är bränt och gult. Imorgon har de lovat nederbörd, men det tror jag när jag ser det
Idag så mår jag bättre….Äntligen. Ska laga mat nu….Och städa lite och har INGA gäster just nu. Imorgon får jag veta hur mycket jag får i lön….Så jag kan planera inför kommande helgen osv. Ja nu känns det ändå som jag börjar leva igen…..
Vill bara tacka er för era stöttande ord m.m då jag mådde som sämst….Missade nog en del och skriver därför detta nu

Tänk om man bara kunde få lite lugn och ro från ex och tjafs, man har ju ett eget liv att orka med också. Så tror jag de flesta av oss här känner mellan varven vissa oftare än andra
Min j-a skvaller-granne var in nyss och kom med antydningar om att han sett A igår och att den A stod med nog skulle ha baksmälla idag. Självklart blir ju jag då orolig över att A dricker igen, men törs inte fråga grannen eftersom jag vet att han skvallrar minst lika mycket till A.
Jag visade inte med en min att jag brydde mig om vad A gör och det gör jag inte heller så länge han inte börjar dricka igen, för då vet jag att det ramlar iväg och blir även när han har barnen. Är man nykter alkoholist, så ska man inte dricka punkt och slut.
Grannen sa det liksom så kryptiskt så att jag först inte skulle veta om det var A han sett elr min nuvarande särbo, kändes som om han ville att jag skulle bli osäker och ifrågasätta. Den valsen gick inte, men NU snurrar tankar och oro så klart och jg blir så arg på mig själv som är så lättpåverkad.
NÄR klarar man av att sluta låta exet styra hela ens liv????? Som det känns just nu….ALDRIG!!!!!
Ska bli skönt att kolla på film med bästaste Jenny idag, det blir Stekta gröna tomater. Av någon anledning så har jag aldrig sett den.
Bettan: Man får försöka att låta bli att tänka för mycket. Gör de "tabbar" får de stå för det men så klart är man ju orolig för man tänker på barnen…..Jag försöker bara ta det så lungt jag kan nu.
Försökte prata med min ex igår och det gick INTE!! Så klart vad hade jag förväntat mig
Borde ju ha insett att det går inte och kommer aldrig att går, så bryr mig inte nu…..För har så mycket annat runt mig just nu så tiden bara försvinner……
Åkte upp till föräldrarna igår för att hämta lite material för bords-bygget. Pappa hade nämligen ett gammalt soffbord liggande som inte skulle användas till något så jag ska ta den bordskivan, dela den så jag får den bredd det skall vara. Sedan kan jag tillverka en ny ram och nya ben. Men nu blev det inte mycket snickrat eftersom min moster och hennes man även kom dit och det blev grillfest istället. Men jag klagar inte.
Och vid två-tiden idag ska jag hämta Mathilda. J jobbar kväll och undrade om jag kunde ha Mathilda idag så hon kunde sova här. Självklar kan jag det, det ska bara bli kul.
Bettan: Nej, egentligen så är jag inte speciellt händig. Utan det handlar om att bara försöka och även om det slutar med att jag måste hugga upp bordet och elda med det i vinter så har jag lärt mig något.
Pia: Det låter som rätt inställning, att inte lägga mer energi där utan lägga den på det som verkligen räknas. Nämligen dig själv och barnen. Det är där du kan få något tillbaka.

Ahhhh…….jaha inatt höll jag och Leo på att svimma av rädsla då vi hörde att någon var på byggställningen och försökte ta sig in genom fönstret……det var det också……vår katt som smitit ut igår kväll när jag trodde hon låg inne och sov. Leo är ingen vidare vakthund hahahaha……han tjöt i högan sky och ville upp till mig i sängen när han hörde ljudet.
Och nu är jag nyss hemkommen från stallet där jag jagat ponnyn som rymt ur hagen….tänk att jag tror jag blir tokig på alla djur ibland.
Väldigt, väldigt kvavt idag…..hopppas på regn men det ser ut som om diset försvinner till förmån för solen igen och både jag och barnen är loja och får ingenting gjort alls. Jag måste städa idag och barnen kivas om precis allt och är griniga av värmen och badväder är det ändå inte riktigt ännu.
Jaja, dagen kommer och går ändå, bara att göra det bästa v den för imorgon åker barnen till A igen
Nu är jag vaken igen……En granne har borrat hela morgonen här…Grrrr sa jag bara för han håller på lite åt gången och det är störande för mig för jag ville sova, men ja det är ju sådant man får leva med…..
På söndag fyller min lille son 4 år. Jag har inte bestämt än om jag ska dra iväg med han någonstans eller hur jag och han ska göra….Hade jag haft körkort hade jag nog inte varit hemma.
Bettan….Inbrotskatt
Tur att det var bara katten som försökte ta sig in……

Ja du Pia…jag var rätt rädd att det var A som skickat någon där ett tag…..
Bettan: Jag kan förstå det!! Skickar en stor kram!!!

Tack Pia för omtanken. Idag kom min kompis med sina 2 jätte rottistikar på 48 resp 52kg. Leo tyckte de var skitläskiga och jag tyckte det var lite otäckt, jag är ju en aning hundrädd.
Nu har Kaj otroligt väldresserade vovvar, men med tanke på hur stora de är så blir man ju lite rädd att de ska ta honom i en enda mumsbit. Leo gömde sig hos mig.
Idag är det bara 14grader i skuggan här, så det är betydligt svalare än tidigare.
Barnen ska åka till A idag, han ringde i onsdags och sa kl 15 MEN det kunde bli 20min elr 20min efter också, så nu blir det till att vara klar från 14,30 och hoppas på att väntan inte blir så lång för barnen, då hinner de bli oroliga.
Jag ska grilla med bästa vännen Jenny för hon är också barnfri. O ska också med och vi ska se om vi inte kan ringa in lite flera så att vi kan spela kubb elr krocket. Ska bli trevligt.
Någon dag i helgen ska jag dessutom ta bort lite grenar från ett träd som hänger in i hagen där Jennifer rider, ponnyn kom nämligen igår på att hon kunde springa rätt in där och försöka få av Jennifer från ryggen.
Jag blev väldigt arg på henne för det gjorde ont på Jennifer och så blev hon rädd. Ponnyn kom ut ur bladverket med Jennifer liggandes bakåt, jag fattar inte hur hon kunde sitta kvar faktiskt. Hon satte sig upp och spottade ut blad ur munnen och det såg så roligtut att jag började skratta. Stackars Jennifer blev jätteledsen, men senare på kvällen då skrattade hon själv lika mkt åt det.
Nu ska jag ta och packa tillsammans med barnen och sedan blir det en lättare lunch, vi åt frukost supersent idag, barnen slog nytt världsrekord och sov till 10.
Ha en bra fredag hela högen, jag har svurit dyrt och heligt på att jag ska koppla bort tankesnurran denna helg och bara vara.
Mathilda hämtades av exet imorse. Min syster och hennes kille börjar resan tillbaka hem till Luleå om någon timme så jag har varit uppe hos fräldrarna och sagt hejdå till dem. Och jag och fadern hjälptes åt att skära till det vilke jag behöver till det hemsnickrade bordet. Så nu skall jag starta grillen här hemma och grilla några chorizo och ta lite potatissallad till det. Och sen ska det snickras så in i bomben. Det ska bli så kul!! 
Men det är tur att inte Mathilda är här. Annars finns det en stor risk att jag hade fått lägga hela A-kassan i svärburken nere i köket. 
Nu var det visst ett tag sen jag var här
Men det har varit så mycket runt om nu så jag har varken hunnit eller orkat sitta så mycket vid datorn senaste dagarna…
I måndags fick jag iaf material till balkongen hemkört av en kompis så måndag eftermiddag och tisdag hela dagen så har Kim byggt åt mig:) Han har sågat, snickrat och nätat efter mina instruktioner så nu har katterna en jättefin balkong att vara på! Jag blev superstolt över Kim faktiskt 
Här kommer några bilder på resultatet:)
Hörnet där man kan se en del av både höga och låga hyllan:
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tut på övre hyllan:
/Ingalill
På väg ner till den lägre hyllan:
/Ingalill
Nere på den låga delen:
(Kim har tom snickrat konsollerna själv)
/Ingalill

Ingann, så händig har är Kim det ser ju alldeles förträffligt ut.
Jag och Jennifer fick lov och klippa bort lite päls runt ögonen på Leo så att han ser något hihihi, åhhh nu blev han bara ännu sötare, vilket man inte trodde var möjligt. Barnen har just åkt och farmor och farfar har blivit lovad att ha dem på semester 1-3/8, så ingen ska minsann komma och säga i rätten att jag sätter käppar i hjulet för umgänge med A:s släkt.
Barnen trivs jättebra hos farmor och farfar så länge de inte pressar dem, så jag vet att de är i trygga händer.
Nej, nu kanske man ska göra sig klar för grillkväll!
Bettan:Hoppas ni får en bra grillkväll! Här är det kyligt och regnigt idag…
Jag klipper Åskar runt ögonen minst 1 ggn/månaden så han ser och så klipper jag ner honom helt 2-3 ggr/år.. annars ser han ut så här:
/Ingalill

Åhhh….Ingann han är så söt lille Åskar.
Igår blev det inget regn på vår grillning, men kallt så in i bomben, vi fick gå in och blev rätt förvånade när det visade sig att det bara var 6,4grader ute. Hallååååå, det är sommar!!!!
Vi hade trevligt men var trötta allihop, så mycket till fest blev det inte. Vi slöade i varsin soffa efter maten.
Idag blåser det riktigt kallt men solen är framme och man slipper insekter.
O:s föräldrar kommer på em, hans pappa har redan varit här med deras labbe Lisa på förmiddagen och Leo tyckte hon var superläskig. Hon är väldigt ung och blir så glad att hon inte kan hålla sig lugn, men de hälsade lite iaf och Leo var nyfiken på behörigt avstånd. O:s mamma kommer inte att bli glad när hon hör att hans pappa varit hit och tjuvkikat, han hade fått strikta order om att inte göra det hahahaha.
Nu hjälpa O att mäta hans släpvagn, axeln måste bytas ut på den.
Haha, ja nu medan Leo är liten så är allt läskigt men man måste ju kika lite ändå
Valpar är så underbara med sitt rädda men ändå modiga sätt:)
Idag när jag satt ute en sväng fick jag syn på 2 små igelkottebebisar i syrénbusken så jag var tvungen att springa in efter lite kattmat och vattenblandad mjölk och kameran:) De var helt orädda och jättenyfikna på mig.. En tom nosade på kameran och den andra var så avslappnad att han började tvätta sig knappt en dm från min hand och kamera;)
/Ingalill
Nu var hela kotte-familjen på besök:)
/Ingalill
Har regnat hela dagen idag så egentligen skulle jag väl ha snickrat ihop bordet idag istället. Men det är hur som helst ihopsatt och står på plats. Och imorgon hämtar jag Mathilda vid 12-tiden och så åker vi båda raka spåret till IKEA i Älmhult där jag ska ha några Antonius väggskenor, konsoler och hyllplan att sätta upp på väggen över bordet. Måste erkänna att jag är riktigt nöjd med bygget. Och att det flutit på bättre än jag trodde att det skulle.

#25 Jösses så söta.
Vi tog en cykeltur nyss och självklart började det regna när vi var längst bort på vägen där vi skulle vända hemåt. Så typiskt, men det var bara några stänk och det blir ingen riktig skur nu heller. Kallt var det iaf, mina fingrar är helt stelfrusna.
Kollat på nya Wallander- Vittnet, den var riktigt bra. Jenny skulle ut på krogen ikväll, men vi trökmånsar blir nog bara hemma, känner att det är PRO-varning på oss
Sponny, Ikea blir det nog för oss också imorgon om vädret är så här, vi skulle ha åkt idag, men vi har haft folk här nästan hela dagen.
Ja, jag ringde exet för att avtala tid med henne för imorgon och då berättade hon att hon och Mathilda hade varit på IKEA idag. Hade jag vetat det hade jag skickat bud med henne. Men eftersom Mathilda älskar att gå på IKEA så gör det inte så mycket. Då får hon följa med imorgon också.
Oj..här har det varit fart
Jag kom hem nu och hela dagen har jag känt på mig att någon ville inte att jag skulle åka hem, men vem vet jag inte!! Det kom flera saker på vägen som "KUNDE" ha stoppat mig men jag tog mig förbi dem och hemma är jag nu
Imorgon fyller min Ibbe 4 år….Han blir en stor kille. Ska mysa med han…..imorgon
För det är bara han och jag hemma då och så kommer det nog lite gäster på kvällen som ska övernatta här.
Pia - Hoppas Ibbe hade en bra födelsedag. 
Jösses vad jag hatar IKEA just nu. Nu har det regnat i två dagar här nere så första dagen utgår jag från att alla gjorde det man lite hoppat över när det var fint väder. Städa lite extra, putsa och feja. Och sedan idag, andra dagen av regn sa hela syd-sverige med en röst: "det är lite tråkigt idag, ska vi inte sticka till IKEA?" Och det var just då jag var där!!! 
Det trotsa all beskrivning men om jag säger som så att när vi till slut kom ut var jag bara några minuter från att behöva kräkas i en blomkruka utanför butiken. Jag mådde så illa av trängseln, alla människorna, värmen, konstant oljud… Och lägg till det att Mathilda var jätteledsen eftersom hon sett fram emot att vi skulle äta där. Vilket var helt omöjligt. Kön i restaurangen var…bara…sjuk!
Jag säger som Mathilda sa och jag kan inte annat än hålla med: "det var ingen bra dag detta." Nej, det har du rätt i.
Grattis på födelsedagen (några timmar försent) söta lille Ibbe!
/Ingalill
Tack för gratulationerna
Ibbe tackar….
Jag var iväg med han ute en sväng och sedan fick vi gäster.
Hans pappa som hade beklagat sig över att inte få träffa sonen till soc. tjänsten skickade inte ens ett sms där han grattulerade sonen på fyra års dagen, ja så mycket bryr han sig!!! Sen försökte jag i torsdags få pappan till att träffa sonen igår men han skyllde på att han inte hade tid eller pengar…..Men sa då till han att då kan han inte sedan säga att jag inte har låtit han träffa sonnen för det håller inte. Känner att jag ska bara hela tiden kunna anpassa mig efter vad han har och inte har……..Det är inte mitt bekymmer om han inte har pengar…..