Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 3381 ggr
Mirjami-78
0

Hur "anträfbar" ska man vara??

När man har delad vårdnad på barnen räcker det att man då lämnar ut ett nummer där man kan kontaktas ut av den andre föräldern eller måste man lämna alla sina nummer.

Anledningen till min fråga är att min ex har mitt hemnummer men inte mitt mobilnummer då jag har bytt den igår. Han kan ju fort. nå mig/sonen men då via hemtelefonen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Det räcker med hemtelefonen:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ok..bra för han kommer ju klaga på att det kostar men han får lägga de pengarna på intresset ang. sonen istället då än på alkoholen.

[mia-38]
0

Tycker med det räcker med ett nummer…..tex till hemtele eller mobil.

Jag har bara sonens pappas hemnummer.

Mads
0

Min sons pappa har bara mobil & det har jag bara också så det för räcka. Skulle det vara nån kris så finns ju hitta.se så man kan söka upp hans föräldrar eller syster om jag bara måste få tag på honom. Det har hänt att jag behövt åka till akuten med lillfis & han svarar typ aldrig så jag är van vid att få kontakta mina föräldrar eller min syster och hennes man om det är något.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Min lille sons pappa bryr sig oftast inte ens om jag blir tvungen att åka in med sonen om han är sjuk….Ja så länge han slipper är han nöjd. Brukar försöka medela han ändå då vi har delta vårdnad. Om inte just då så senare.

Mads
0

# 5 Jag har slutat bry mig helt enkelt. Det har blivit viktigare för mig nu att vara en så bra mamma för Noah som möjligt än att försöka få hans pappa till att vara en så bra pappa han kan. Vad han gör får han stå för och bryr han sig inte så kommer nog det att visa sig i deras relation senare i livet tänker jag och då får han själv ta det. Som det är nu så vill inte sonen vara hos sin pappa alls och det känns svårt för jag måste ju skicka iväg honom. Jag ser det som att visst vi har gemensam vårdnad men jag har fullt ansvar själv.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

#6 Det är ju samma här….i har gemensam vårdnad men det är jag som får ta hand om allt. Ja inte mycket man kan göra mer än försöka se till att ens barn har det bra när de är med en.

Mads
0

# 7 Helt rätt, det bästa du kan göra är att ge all fokus till barnen och strunta i vad pappan gör helt enkelt. Även om det innerst inne gör ont när de inte engagerar sig eller bryr sig så är det ju desto större anledning att vi ger dem all kärlek vi bara har Glad Jag & sonen har en väldigt nära relation och det gör att jag känner att jag i alla fall gör någonting rätt Glad Gemensam vårdnad innebär bara ett krav på att betala 1274 kr i underhåll enligt mig, inget annat.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Ja jag har väldig bra relation med mina barn med….Mamma är allt brukar de säga….Även när det kan vara tufft. Jaa och det stämmer det du skriver Mads….enda kravet 1274 kr.

Mads
0

# 9 Vårda den fina relation du har till dem i ditt hjärta och när det blir tufft får du kalla på oss här som förstår som kan stötta !

Kram

Amor Vincit Omnia