Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2638 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd V.30

Då var det igen måndag och en ny vecka. Min sista semestervecka så näste måndag börjar jag jobba igen.

Igår kväll hörde jag min granne skrika. Jag tror att hon blev misshandlad för det var väldigt höga ljud därifrån och sedan skrek hon. Helt plötsligt så blev det tyst….för tyst tyckte jag….Så jag satt här med mina gäster som ochså hörde detta hela så jag ringde polisen och talade om detta hela. Om de kom sedan vet jag inte…..Men jag hoppas att de var och kollade upp det hela.

Idag ska jag iväg ut och leta efter en butik. Får se om jag hittar den som jag hoppas på…..det är en butik som säljer saker innom det mediala.

Jag önskar er alla en härlig måndag och en bra vecka.Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Pia…fy så otäckt med din granne, hoppas du får besked om hur hon mår snart och att det inte var någon fara.

Jag har nu fått det regn jag tjatat om och det fortsätter att vara grått och blött. Synd att det innefattade kyla också.

Idag ska jag ta bort det buskage i hagen som Liiz prejade in Jennifer i sist hon red och så ska jag ringa min kompis och se om vi kan hämta vår kattunge Missan idag, sedan är det verkligen stopp med djurSkrattande

Barnen kom hem nu på morgonen, enligt telefonsamtal från A sulle de komma vid 7 sedan 7-7.30 och när de till sist kom så var klockan 7.50 samt att han glömt barnens väska hemma hos sig. Jaja, han hade lämnat barnen hos sina föräldrar kl 7.05 ca sa Jennifer så det är väl deras fel att de kom så sent. Väskan får vi på förmiddagen, den ringde han faktiskt om. Alla kan ju komma för sent och glömma saker, men hans mamma släppte av barnen utanför och stack utan att jag ens han inka till genom dörren för att visa att jag tagit emot barnen och så kunde hon ju iaf sagt något om den sena ankomsten, man blir ju orolig pga A:s alkoholproblem samt det faktum att han alltid kör som en rallyförare på vägarna.

Söka några jobb idag, det är ett absolut måste!!!! Får pengar först på torsdag och då måste jag fixa räkningarna, inte direkt något man ser fram emot, blääää!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Bettan: Jag vet inte hur hon mår!! Jag hörde samma skrik för några år sedan och smällar m.m så jag är helt övertygad att hon åkte på stryk med tanke på ljudet. Jag var nog inte den enda som hörde det, för man hörde det verkligen tydligt och att hon inte mådde bra.

Lille sonen som fyllde år här igår fick inte ens en gratulation från sin pappa…..Vilket jag tyckte var dåligtRynkar på näsan

Bettan1975
0

Usch Pia, det finns tydligen dårar överallt.

Och tro inte att jag är förvånad över att inte sonen fick någon gratulation….det fick inte mina barn heller iaf inte när de fyllde. Han firade dem när han hade umgänge givetvis, men han visste inte vilket datum Jennifer fyllde ellr hur många år…….patetiskt!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

ingann
0

Bra att du ringde polisen iaf Pia!  Ofta vågar ju inte de som blir misshandlade anmäla själva så det är bra att det uppmärksammas från annat håll!

Jag är inte ett dugg förvånad över att han inte grattade Ibbe… I dina berättelser om honom så låter han ganska lik Kims pappa och han har grattat Kim 2 ggr på 14 år, 1-årsdagen och 3-årsdagen..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ingann: Det där som jag hörde var så höga ljud och gap och skrik att man kunde inte låta bli att ringa. Tom. kvinnan som jag hade som gäst blev rädd och sa vad håller de på med?? Polisen lovade kolla upp det hela, men de sa att det är väll portlås….Ja sa jag, för då kan vi inte ta oss in. Och jag har inget kort/nyckel till den porten så jag kunde inte hjälpa dem heller.

Jag tycker ju som så att man kan alla fal ringa på sitt barns födelsedag….det skulle jag har gjort helt klart om jag var intresserad ut av mitt barn. Varför bråkar han då om pojken om han inte ens kan ringa när han fyller år. Sen om man frågar pojken vill du prata med pappa säger han nej, det vill jag inte, så jag får en känsla att han struntar i sin pappa.

Ja du Ingann och Bettan kunde räkna ut detta hela förstog jag men jag satt här facktist och trodde han skulle ringa eller skicka ett sms där han grattulerade pojken….Men nu vet jag och kommer använde det emot han för eller senare om han börjar bråka.

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hann precis få mitt bygge klart innan det var dags för Mathilda att lägga sig så jag slapp som väl var borra något medans hon sov eller sitta och titta på det ofärdiga bygget och irritera mig. Det finns fortfarande ett par småsaker kvar men jag är nöjd. En bra arbetsplats och gott om utrymme. Kan det bli bättre? Skrattande

Fick även nys om ett jobb att söka idag. Det finns en riktigt stor nackdel med jobbet, det kan bli en del arbete utomlands, men jag vill verkligen ha det så jag lär nog söka i alla fall. Sedan får man väl se hur det går. Man kan ju alltid tacka nej.

Pia - All heder åt dig som ringde polisen. Man kunde bara hoppas att fler hade sånt civilkurage.

Mirjami-78
0

Sponny: Kan du inte komma hit med och snickra…..Har ett och annat som skulle behövas fixas härFlört Varför startar du inte eget….En firma och så åker du runt och sätter upp ex. gardinstänger och liknande hos folk som inte klarar av det själv för du verkar ju klara av mycket…..Ja bara en tanke som slog mig…..Tungan ute

Jag håller tummarna för jobbet…..

Nu sover Ibbe här hemma och jag tar det lungt just nu. Ensam är jag just nu och det känns ok…..

Mirjami-78
0

Såå då var det tisdag igen då…..Jag ska snart lägga mig och sova. Hoppas ni alla får en härlig dag!!!"

sponny
0

Har jag vägarna förbi så hjälper jag dig gärna med dina snickerier. Blir ju en bit att åka men… Flört Sen att starta eget. Nja, inte här nere. Ett ganska litet samhälle på landet där i stort sett alla klarar de här småjobben själva eller känner någon som kan hjälpa dem. Som jag ska göra senare idag. Först ska jag köra iväg och köra ett gammalt kylskåp till tippen och sedan ska jag hjälpa en person att sätta ihop ett skåp.

Nej, då ska jag jobba på att få detta jobbet istället. Trots att det kan innebära att jag kan hamna i Afghanistan med en AK4 om det kniper… Obestämd

Mirjami-78
0

Jösses Sponny det där jobbet låter farligt……Vad är det för jobb??

Idag så ska jag ta det lungt….lille sonen är inte helt ok i sin mage märkte jag så jag väntar och ser om det kommer mera sådant där nästan flytande……

ingann
0

Sponny: Är det inom försvaret alltså?

/Ingalill

sponny
0

#11 Just det. Flygtekniker för JAS-39 Gripen på F17 i Kallinge. Det var nämligen vad jag gjorde när jag gjorde min militärtjänst även om den utbildningen var på JA-37 Viggen. Det är ju slut med värnplikt nu utan alla skall vara anställda istället. Men saken är den att ett anställningskontrakt i försvarsmakten innebär även som de säger "internationell arbetsskyldighet" med andra ord tjänstgöring i t.ex Afghanistan.

Så jag funderar lite fram och tillbaka…

ingann
0

#12 Jo, jag vet:) Min svåger är chef för försvarets dataenhet i mellansverige och fick papper att skriva på om det, därför förstod jag att det var försvaret… Vägrar de skriva på och godkänna att de kan skickas utomlands (de nya villkoren) kan de säjas upp pga arbetsbrist….

/Ingalill

KimE
0

Brorsan är flygtekniker på f21.

sponny
0

Nu har jag kokat en termos kaffe och brett lite mackor. Så om en liten stund sticker jag och Mathilda till gamla-farmors stuga för att klippa gräs och fika i det fina vädret.

Ingann- Jo, jag vet det. Att åka utomlands är väl en sak. Jag delar inte riktigt åsikten att vi ska vara där men nu är det så, så då måste någon ju göra det. Så varför inte jag då? Så det är väl ok, det som känns kymigt är att behöva lämna Mathilda. Så funderingarna fortsätter…

ingann
0

#15 jag hoppas och tror att den vanliga personalen slipper bli ivägskickade men man vet ju aldrig… Blir de ivägskickade måste de ju få träning först.. alla anställda har inte ens gjort lumpen o vet hur man ens håller i ett vapen;p

/Ingalill

Mirjami-78
0

Sponny: Jag kan förstå dina tankar runt det hela. Sedan verkar du vara en lugn och stabil person som säkert skulle passa för det där jobbet.

Här är det fajt vill träffa sonen och ha han hos sig i några nätter….Och orsaken till detta hela är att soc.tjänsten har tagit kontakt med han ang. hans missbruk  och då har han tänk ta med sig sonen för att visa upp sig tillsammans med han där….detta är alltså hans hemkommun som har tagit kontakt med han…Och när detta skulle vara då klart så kan han köra sitt "race" igen som han gjort tidigare….SkrikandesSnacka om att vara uträcknande.

Ja detta har han ju även gjort tidigare så detta är inget nytt för mig, men jag har nu sagt ifrån, du tar inte med sonen dit för jag tycker inte det är ok att använda ett barn för sin egen fördel som han försöker i detta sammanhang som vanligt….Ja jag blir ju inte förvårdnad…..Obestämd Borde ju ha inset att umgänget med sonen är endast för att han själv ska vinna något på det hela.

Bettan1975
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha onsdag då, veckorna rusar iväg i turbotempo, det är snart skolstart igen.

Jag ska iväg till Kolmården med barnen imorgon, något måste jag kosta på dem kände jag och mina föräldrar bidrar med en liten peng som tur är. Dessutom får jag ha deras bil.

Igår gjorde Jennifer ett kanonjobb med ponnyn, det flöt på kanonfint.

Större delen av dagen har gått åt att göra Kolmården möjligt för oss och min bästaste hästvänninas dotter kommer hit och sover här inatt eftersom vi måste sticka jättetidigt imorgon bitti. Hon ska vara hundvakt och även hålla katterna sällskap, dessutom ska hon få rida Liiz, vilket är "belöning" för henne.

Tur att man har vänner som ställer upp på en.

Bifogar en bild från gårdagen.Skrattande

sponny
0

ingann - Ja, jag hoppas i alla fall att de får utbildning. Bara se på mig. Vapnet jag fick utbildning på i lumpen var toppmodernt 1945.  K-pist M45B. Funkar bäst som klubba. Skrattande

Pia - Stackars pojk är det enda jag kan säga.

Bettan - skolstart igen? Säg istället att den första skolstarten närmar sig. Ingen tvekan om att det är jag som är nervösast i detta hushållet. Flört

Nu har jag bestämt mig i alla fall. Har funderat nästan hela deagen medans jag gick hemma hos min farmor och trimmade gräs. Jag kommer att söka jobbet och får jag det så drar jag utomlands om man kräver att jag gör det. Till skillnad från många av er så har jag, tack och lov, ett bra förhållande med mitt ex så jag vet att Mathilda kommer att ha det bra.

Så nu är det full verksamhet som gäller. Skriva ett toppen-CV och samla referenser. Jag har ju sån tur så att jag som modellbyggare är med i IPMS Sydost och vi har våra möten inne på F17. Och en del av de andra medlemmarna jobbar där inne. F*n, kan det bli bättre… Skrattande

ingann
0

Sponny: Ett superstort LYCKA TILL! Håller alla tummar och tår för att du ska få jobbet:)

/Ingalill

[mia-38]
0

Hej på er alla.

Är lite dålig på att skriva här inne nu för tiden.

Denna veckan har varit en bra vecka men tuff på sitt sätt med.
Haft tandvärk så jag fick gå till tandis igen. En mycket bra tandläkare inne i Kalmar.
Troligtvis så har inflammationen gått ända upp i käkbenet..men han borrade upp och la in medicin. Men tycker jag har ont nu med….så troligtvis så får han dra ut tanden. Obestämd

Jag har åkt med tvättbilen ut i veckan som hämtar tvätt hos kunderna vi har. Ganska bra jobb att åka bil..heheheh..

Sonen kom hem i torsdags från USA. SkrattandeSkrattande
Han hade mycket att berätta…

Idag ska vi packa ner lite inför flytten om två veckor.
Igår var vi och såg ut tapeter som vi ska ha i vardagsrummet och i Emils rum.

Kram till alla. Kyss

Mirjami-78
0

Sponny: Lycka till med jobb ansökan!!Skrattande

Mia: Hoppas ni får det bra i den nya lägenhetenSkrattande

Så nu är sonen hemma igen och ja vad jag har saknat han!!! Han skällde på mig nästan direkt när han kom hem….Fick säga till han att lungna ner sig lite. Lagar mat nu och sedan ska vi se vad vi ska hitta på. ev. åker vi till ett lek och bus land….Ja vi får se…Men nu har jag min lille son hemma igen, bara den store som fattas men ja han kommer han med om några veckor.

Bettan1975
0

Haft en lite jobbig lördag. Det rasade nämligen likmaskar från fläkten i köket, inte trevligt kan jag säga. Ringde jouren som fick ta reda på skiten, men det kommer fortfarande ner eftersläntare.Skrikandes

Jennifer och Alicia åker med farmor och farfar på semester ett par dagar imorgon eftermiddag, de kommer nog ha superroligt skulle jag tro.

Fixa lite bokföring åt mamma och börja med bokslutet, men pga likmaskarna tappade jag sugen idag.

En vecka kvar till Liiz premiering, jag börjar stressa upp mig redan kan jag säga.

sponny
0

Har precis kommit hem från ett cirkusbesök med Mathilda. Det är nog 20-25 år sedan jag senast var på en cirkus, så den första tanken var att "ja, det får man väl genomlida för hennes skull då." Men jösses, det var ju kanonkul att titta på. Skrattande

Tack för alla lycka till. Har mitt personliga brev på korrekturläsning just nu. Med detta jobbet tas det inga chanser. Måste väl börja springa igen med. Måste nog springa bort några kilo av sommarens grillfester för att klara läkarundersökningen… Tungan ute

Mirjami-78
0

Har percis fått lille sonen att somna. Ska fortsätta här med städningen osv. Ja har ju hela natten på migTungan ute