Veckans tråd v.31
Då var det måndag och en ny vecka.
Min semester är förbi. Idag var det ändå härligt väder.
Hoppas ni all har det bra!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Tisdag och jag känner mig riktigt slö…… har som vanligt massor att göra, men segar mig. O gick ut med Leo imorse och barnen är hos farmor och farfar, så för ovanlighetens skull fick jag sovmorgon.
Självklart kunde jag inte sova och har spenderat tiden i sängen med en bok.
Igår var jag och O ute och plockade kantareller, massor med små rackare på G, men inte så många färdiga att plocka, vi får nog vänta en vecka eller så. Fästingar var det jäkligt gott om iaf, usch så vidriga de är de små krypen.
På söndag åker jag med ponnyn och min pappa har strulat ihop allt som vanligt. Jag sa att jag måste ha hästbilen för över en månad sedan detta datum och nu ska han och mamma åka till Holland och hämta syrrans häst precis på söndag, så jag har ett STORT problem att lösa idag. Jag blir galen på pappa ibland, detta är nämligen inte första gången detta händer
Jag som redan är hypernervös över söndagen, nu är jag snart hysterisk istället.
Bara att sätta sig vid telefonen och ringa runt lite och se om jag kan lösa transportfrågan annars får jag stryka Liiz och får aldrig chansen att premiera henne igen.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Tisdag=tvättdag… Jag känner mej helt slut trots att jag sovit hela natten i natt:( Jag tog en insomningstablett igår kväll för kroppen kändes helt uttömd på energi…
Äntligen har vi fått tillbaka lite sol och värme! Det har regnat alldeles för mycket de senaste 2 veckorna…
Nu sitter jag och funderar över vad vi ska ha för mat idag..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har jobbat och vet ni igår på jobbet hörde jag ljud som jag inte kunde förklara, så jag tror det var någon mer där än jag, fast ingen levande varelse då
Ja om man nu tror på sådant…..
Imorgon ska jag äta lunch med min kollega och våran nya chef. Ja han får hänga med och jag lovade min andre chef att vi inte skall äta upp han

Jaaa vi är lite halvgalna ibland…..
Men det hör till i de gänget liksom. Igår så tänkte jag istället för min chef….Förklarade saker för henne och fick ordning på mycket….Ja sa hon sen vad skulle jag göra uten er?? Skulle inte överleva säger hon sedan…Men jag är nöjd med min chef för man får beröm och hon står för det om man har gjort något bra. Samtidigt så finns hon bakom ryggen på en när man behöver henne.

Jagar transport som en galning, börjar bli riktigt uppvarvad över hela grejen så det var skönt när O ringde idag och frågade om vi ville komma över till honom och äta pizza och kolla på film, precis det avbrott jag behövde.
Jäkla svårt att få ihop det där med vikter hit och dit med bilar och släp.
Nu ska jag se om jag kommit tillräckligt till sans för dagen för att fila ihop ett par jobbansökningar innan jag lägger mig.
Vacker kvällssol här efter ett sjuhelsikes regnande
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Fick mitt korrekturlästa personliga brev till jobbansökan idag. Så nu ska jag sitta ett tag med det innan det är dags att lägga sig. Ska försöka ha allt klart tills på lördag när jag ska träffa den som jag frågat om han vill vara referens. Och sedan ska allt postas i början av nästa vecka.
Annars har det blivit lite utearbete idag. Fick lov att binda upp mina tomatplantor, de har växt förbi blompinnarna och lutade betänkligt. Så det blev till att fixa andra pinnar att stödja upp dem med.
Jag har jobbat som vanligt. Lunchen med "chefen" och kollegan gick bra. Roligt hade vi och samma "humor" verkar hela gänget ha så detta blir nog bra tror jag.
Nu är jag rätt så färdig så det blir att sova för att orka stiga upp imorgon bitti igen….Redan torsdag

Tjoho, löst transportfrågan och fick energi till att söka två jobb på kuppen samt äntligen lägga ut barnvagnar, skötbord och bilbarnstol på blocket. Hoppas jag får sakerna sålda, jag behöver pengar till barnens ridtermin.
Fått mail av hyresvärden, imorgon kommer sotaren och rensar rent i skorstenskanalerna, så kanske man kan använda spisen sedan.
Strax ner till stallet och fixa med Liiz, det blir mkt så här inför helgen och imorgon åker barnen.
Inte hört ett pip om tid då A ska hämta, han hör väl av sig idag får jag hoppas.
Jag har varit hemma med lille sonen idag…Han hade ont i magen och var väldigt trött
men nu verkar han vara på fötterna igen. Sååå imorgon ska jag jobba igen….Jippiiiiii
Bygglördag i Kallinge idag. Vi brukar vara ett 10-tal man där. Idag var vi fyra. Så istället för att sitta utspridda i rummet så satt alla runt ett bord, slipade plast, drack kaffe och pratade. Hur kul och trevligt som helst. Och jag fick min referens också.
Så det blir till att lägga sista handen vid CV:t och se till att det kommer in nästa vecka.
Pia…har tagit det lungt idag…..Nästan fööör lungt

Jag är dödstrött och har ont i huvudet efter dagens spänning vid premieringen. Vi klarade det, Liiz fick diplom och Jennifer kommer bli så glad när hon kommer hem från A imorgon och får veta.
Min bästaste hästkompis Pia hade sin dotter med sig och hon fick faktiskt visa Liiz idag, för hon uppförde sig bäst med henne för dagen. Det var hennes första visning och hon klarade det galant och fick en egen rosett för väl utförd visning, då hon är ungdom och de gärna uppmuntrar dem lite extra.
Jag blev så lycklig att jag grät och ringde genast och berättade för uppfödaren som blev lika glad hon.
Nu ska jag bara njuta hela nästa vecka för v33 ska A ha barnen från onsdag och sedan börjar skolan igen.
Bettan det där låter underbart att det hela gick så bra!!! Passa på att vila upp dig nu så att du blir fri från huvudvärken.
Jag ska snart sova för ska ju jobba till morgonen igen som vanligt. Ja det är ju måndag…Och till er som gillar det "övernaaturliga" så kommer första avsnittet ut av det okända imorgon (måndag) klockan 20.00