Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 3540 ggr
Bettan1975
0

En dag i kaos

Som alltid när något krisar i familjen är det ni som får vara bollplank.

Min syster kom hem från Kanada igår och kom hit idag för att prata lite. Hon blev rätt så upprörd efter ett tag, men hon har nu äntligen berättat för mig att A när hon var 14 elr 15 har tafsat på henne när han varit full och sedan hotat henne så att hon inte ska berätta för någon.

Jag har nu hjälpt henne att ringa polis och även fått journummer för stöd och vi ska åka till polisstationen imorgon och hon ska göra en anmälan.

JAg är nu minst sagt orolig för mina barns umgänge med A och jag vet att han kommer att gå fri utan att något händer för detta också. Självklart kommer han sedan börja polisanmäla mig för en massa påhittade saker för det har han ju redan försökt sig på flera gånger och vårt liv komm nu bli ännu mera farligt och krisartat att leva.

Min syster har dock bestämt sig för att göra denna anmälan och det måste jag stötta för detta var ingen lätt sak för henne.

Jag kan nu bara hoppas att jag kommer att överleva detta. Jag är livrädd för vad han kommer att ta sig till.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

liwa
0

Vilken tråkig situation du hamnat i. Jag hoppas att det löser sig för dig och att du och barnen ska kunna leva ett lugnt och harmoniskt liv.

mvh Liwa

Mirjami-78
0

Bettan: Du är stark som orkar stötta din syster i detta hela. Jag hoppas att det hela ska lösa sig. Kan förstå att du är orolig för dina barn.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Det låter inte kul Obestämd

Att han tafsat på din syster på fyllan behöver inte betyda att han kommer att göra det på sina egna barn. Det kan ha varit en engångsgrej med din syster, vilket jag hoppas att det var, och att han försökte skrämma henne till tystnad för att han skämdes… Men var uppmärksam ändå, utan att visa det inför flickorna att du är orolig…

Hoppas det går bra!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Tack för ert stöttande. Även om det var en engångsgrej på fyllan så har han i sig att gå på barn kan ju jag tycka, något sjukligt är det inte och jag vet ännu inte om det bara hänt en gång elr flera.

Med tanke på att han nu bor med en så mkt yngre tjej ger mig också lite fingervisning vad han gillar.

Jag tror dock inte att han skulle gå på sina egna barn, men å andra sidan trodde jag att han var den sista på planeten som skulle vara otrogen också för några år sedan och ack så fel jag hade om det. Jag chansar inte när det gäller mina barn och nu handlar detta i första hand om min syster och vad han gjort emot henne, något hon burit på i 10års tid. Jag kommer aldrig att förlåta honom för det och att vara full är ingen ursäkt.

Jag är mest rädd för vad han kommer att kontra med mot mig och mot min familj…….kan inte ens tänka på alla sjuka grejer han skulle kunna göra, då vore jag lika sjuk själv.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Bettan1975
0

Nu har min syster varit hos polisen som inte kommer att göra något eftersom det är för gammalt. Min syster känner dock att det är skönt att ha genomfört det och om han någonsin gör det emot någon annan så kanske min systers anmälan kan göra den personen mer trovärdig.

Däremot känns det förj-t att hon inte får någon upprättelse för det han gjort henne. Vi har dock pratat om det och jag sa att han förmodligen int åkt dit för något iaf, men däremot hade min syster fått utstå jobbig tid och smutskastning i rätten.

Det som jag tänker mest på är alla de barn som först när de blir vuxna kan våga anmäla att ex deras föräldrar utsatt dem för övergrepp, och polisen säger att det är för gammalt.

ingann
0

Tyvärr är ju preskriptionstiden för övergrepp mot barn bara 5 år och grovt sexuellt övergrepp 10 år..  Preskriptionen borde försvinna för sådana brott  tycker precis som det försvinner för mord …

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Bettan: Bra att ni gjorde alla fal ett försök…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Det gjorde min syster gott, att få det ur sig, men det var jobbigt för henne att berätta för polisen.