Veckans tråd v. 32
Ja då var det en ny vecka igen då och måndag. Jag har jobbat som vanligt och snart är måndag redan förbi.
Hoppas ni har haft en bra dag
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Här har det regnat i omgångar under dagen… Första skuren kom när jag var ute med Åskar och det var ingen liten skur.. På mindre än 10 sekunder var jag blöt in på bara skinnet
Tur det är tisdag i morgon för att gå över en lerig gräsmatta i skyfall satte sina spår:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann: Är det tvättdag??
Alltid på tisdagar:) Här har vi ändrat dagens namn helt:p Vi har måndag, tvättdag, onsdag, torsdag osv;)
/Ingalill
Ha ha ha Ingann….Jag kanske med borde göra det här hemma

Igår hade vi regn som bara den men idag är det uppehåll och precis lagomt väder för att ge sig ut i skogen och plocka blåbär innan bärplockarna länsat allt, de är båda snabba och flinka i fingrarna de polacker som brukar plocka här i skogarna, de får verkligen jobba för sin lön.
Har vi tur hittar vi en kantarell också.
Först ner till stallet och göra färdigt allt inför insläppet ikväll.
Min lillasyster kommer hem från Kanada idag, där hon bott i två år och jobbat med hästar. Mina föräldrar är och hämtar syrrans häst i Holland, där han landar om ca 1 timme.
HAr upprepade gånger varit på A om försäkringsuppgifterna, men han bara skiter i det, ska maila min jurist senare för nu har han definitivt gjort det till en vårdnadsfråga när han hellre skyddar sin sambos mamma(kattägaren) än att se till att händelsen kan anmälas till barnens försäkringsbolag. Skadorna är fortfarande inte helt borta och jag funderar på att ringa bvc och få dokumenterat att de ännu är kvar.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#5 Tycker helt klart att du måste få skadorna dokumenterade. Blir det försäkringsärende så är det alltid bra att ha svart på vitt vad som hänt. Och ju mer som är dokumenterat av utomstående destå bättre.
Bettan: Jag skulle ringa bvc och be dem titta på det som finns kvar ut av skadorna. Sedan var ni inte tvugna att söka läkarvård för det där tidigare för då finns det ju redan i journalen.
Idag tittade solen fram här i Gbg
Jag har jobbat och ska snart lägga mig och sova för att vänta på morgon.

#7 JO då, skadorna finns dokumenterade, men jag funderar lite över hur långvariga vissa av dem är eftersom mitt ex inte tycker det är så farligt tydligen. De är fint läkta men försvinner inte helt, kanske får hon ärr på skinkan, det återstår att se.
Idag ska min äldsta till tandis kl 13.10 så där mitt på dagen att man inte vill åka iväg och göra något innan och efter ska man panikhinna allt. Mina barn sov superlänge idag eftersom Jennifer hade kompis som sov över och det var ett fnittrande långt in på natten.
Jag åkte ner till stallet kl 6 imorse för att fodra och släppa ut kusarna och var tillbaka hemma igen snabbt som blixten för att släppa ut hunden en snabbis.
Måste ringa AF idag och redovisa alla jobb jag sökt denna månad, usch så trist att få samma föreläsning om och om igen. Det finns inte några jobb som passar och jag kan inte jobba vilka tider som helst eftersom jag är ensamstående med två barn som INTE kan vara ensamma på kvällar och nätter. Hur svårt kan det vara att förstå för någon som sitter och har ett arbete??????
Sol idag och sent ikväll kommer mina föräldrar hem med syrrans häst, det ska bli spännande att se honom.
Jag ville faktiskt ha regn idag för jag måste städa.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Bettan: Tycker absolut du ska få in i journalerna att märkena ännu finns kvar. Tur att de läkt iaf så de inte blivit infekterade…
/Ingalill

Kollar på den vita massajen med min syrra och hennes kompis Camilla.

Har nu åter igen pratat med min syster och förklarat för henne vad följderna kan bli om hon anmäler A imorgon. Hon har bestämt sig för anmälan och både våra föräldrar, brorsan, hennes sambo och hans föräldrar stöttar henne till fullo i detta och då måste jag göra detsamma trots att jag vet att detta kommer att utlösa ett helvete för mig.
Nu kan jag dock inte ta hänsyn till detta, det här gäller min syster och inte mig.
Ska ta itu me bvc och kattattacken imorgon också, då har det gått 2månader precis sedan attacken ägde rum.
Bettan. Jag skickar en kram till dig!!!
God morgon…..Nu ska jag snart till vårcentralen och sedan till jobbet. Måste kolla upp några saker med mina ögon, men det är nog inget farligt…..
God morgon! (eller vad man nu kallar det när man ine sovit)
Har legat sömnlös som vanligt i natt men känner mig ändå förvånansvärt pigg 
Nu är det dags för första kissningen för Åskar men den riktiga morronprommisen får vänta till kl 8 
Hoppas alla får en bra dag!
/Ingalill

#13 Hoppas dina ögon var okej
#14 Fattar inte hur du orkar när du i princip aldrig får sova.
Idag ska jag göra ett dyk in i min skrubb, den stökar till sig själv det är jag säker på
Barnens ridskola börjar nästa vecka och jag vill plocka iordning deras utrustning.
Ikväll kommer nog några kompisar över och äter pizza och spelar spel med mig och tjejerna, så jag måste faktiskt städa undan här, hur fint vädret utanför än är.
Usch, det var så kvavt inatt och är fortfarande, så jag känner mig tung i huvudet och mosig i hjärnan.
Har bestämt mig för att ta ett litet snack med Jennifer om menstration och lite annat obekvämt innan skolan börjar ska bara se om internet har något bra användbart som hjälper mig att förklara på en bra sätt. Usch så fort de blir stora……nu är hon ju bara 10, men jag vet inte hur tidiga de var med mens på A:s sida av släkten.
#15 Nu har jag sovit 1,5 timme:) Vaknade av att posten kom och där låg ett insättningsbesked från f-kassan.. De har gjort fel med mitt bostadstillägg så jag var vungen att ringa dem.. De har skickat iväg 2300 kr för mycket till mig så nu fick jag dem till att skicka ett inbetalningskort på den summan så jag slipper avdrag nästa månad när de troligtvis skulle upptäcka sitt fel… De hade missat skriva in att jag har bostadsbidrag också 
Men bättre att ta tag i det på en gång än att använda pengarna som egentligen inte är mina;)
/Ingalill

Jag står med ansiktet i nytvättade handdukar och njuter av doften och funderar på hur så lite kan göra en så glad.
Har inte gjort det jag skulle idag, men jag orkar inte bry mig och känner mig rätt så nöjd ändå.
Nu ska jag koppla av och spela ett spel med barnen och njuta av att det är helg, utan att tänka på städningen mer idag. Det är helt otroligt fint väder ute, så det blir nog en kvällsprommis ner till ängen så att Leo kan springa lös och busa.
Festar nog till och tar en citronskiva i läsken idag

Och lyckan blev kort…….fick just veta att min bästaste hästvän Pias kusinbarn omkommit efter en tragisk olycka igår. Hon blev påkörd då hon cyklade av en bil i ca 70km/h, hon skulle fylla 19 kommande nu på torsdag.
Mycket tragiskt för alla inblandade när olyckor av detta slag sker och jag sänder alla mina tankar och styrkekramar till familjen och övrig släkt och är tacksam för varje stund tillsammans med mina barn.
Nu är ansökan och CV äntligen färdigt efter alla konstens regler och inskickat till berörd myndighet. Så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Ska ringa dit i början av veckan för att kolla så det kommit fram som det skulle. Och går det bra får man istället fundera på hur många år man ska skriva på för. Men som väl är, ju mer jag funderar på jobbet ju mer känns det som något jag skulle trivas med att syssla med. LÄNK
Det blev en slö dag för mig och Mathilda idag med lite film till middagen och lek med hennes lego. Behövdes en sån dag nu eftersom det varit fullt upp hela veckan som flytthjälp, vedbärare, gräsklippare och data-reparatör. Skönt att göra inget.
Jag har jobbat som vanligt och "upplevt" lite roliga saker med.
Store sonen kom hem idag, så nu är båda barnen hemma
Vad jag har saknat han!!! Nu sitter han på sin data och lille killen har nog somnat i min säng tror jag.

Halloj i landet!
Jag var en väldigt duktig husmor igår och gjorde vinbärsgelé och kände att vuxenpoängen bara rasade in.
Nu ska jag åka till min bästa hästiskompis och hjälpa henne med hennes fodervärdshäst, dvs hon ska rida och jag ska leka ridlärare. Hon bad mig komma så hon slipper tänka så mkt på det tragiska dödsfallet som drabbade dem igår, så självklart ställer jag upp på det, jag lovade att finnas till hands för henne när som helst på dygnet.
Konstigt disigt väder idag, blir nog väderomslag. Tjejerna kallar det spökdimma.
Ha en bra dag!
Ja då var det lördag. Har tvättat en maskin med kläder här hemma och ska hänga upp det snart på tork
Nu så ska jag snart ut en sväng och sedan blir det att städa upp i pojkarnas rum så att de kan börja sova där inne ikväll.
Hoppas ni alla har en bra dag….
Idag ska jag iväg på fotboll så jag hoppas vädrets makter håller regnet borta;)
Bettan: Vad tråkigt med dödsfall
Jag fick veta igår kväll att en gammal kompis hemifrån dött förra veckan
Jag vet inga detaljer mer än vad syrran sa.. Hon hade ringt för att prata med våran kompis men då svarade ena sonen att det inte gick för de hade hittat henne död på golvet
Först trodde jag inte det var sant för jag pratade med henne för bara nån vecka sen inne på fb…
/Ingalill
Kvavt som in i bomben idag och jag fick ett traktorlass med ved imorse som var tvunget att bäras in innan det ev. började regna. Vilket betydde att man såg ut som man hade fått en spann vatten över sig när man var färdig.
Och så har jag och Mathilda bytt lite inriktning på sagan på kvällen. Borta är Bamse, Farbror Pettson och Pippi. De senaste kvällarna har det varit J.R.R. Tolkiens Bilbo som gällt. Troll, vättar, jättespindlar och vargar. Lagom spännande och hon har gillat det. Det ska erkännas att det har pappa också gjort. 

Här blev det ut och kolla efter lite svamp, men jag blev mest åksjuk och så var resten av kvällen förstörd, suck!
Fixade iaf köttfärslimpa med potatis och kantarellsås samt min nykokta svartvinbärsgelé, det var smaskens. Bara så att ni vet så är kantarellsås extra gott med timjan i
Blev sjukt sugen på friterad banan med glass nu på kvällen, måste vara för att jag blev åksjuk tidigare……mår faktiskt lite illa ännu, nästan som vid graviditet, men det vore väl sjutton om jag skulle lyckas med jungfrufödsel hahahaaaaa.
Nu ut och kvällskissa Leo, sedan blir det sängen. Måtte jag komma ihåg att posta skattedeklarationen åt morsan imorgon, annars blir det livat.
God natt singel-Sverige, vi har överlevt en vecka till!
Haha Bettan.. Varför skulle inte det gå? Jag har lyckats 2 ggr
(är född i jungfrun *s*)
/Ingalill

Hahahaaaa……du é rolig du Ingann