Veckans tråd v.33
Hej på er alla.
Tänkte att det nu är min tur kanske att starta en ny veckans tråd.
Idag är det jobb igen.
Hoppas på flytt denna veckan. Tänkte sluta lite tidigare på jobbet då..så där tolv eller nåt torsdag och fredag.
Så man har att plocka med.
Vad händer i er vecka?
Kram till er alla.

God förmiddag Sverige!
Här måste det städas och bokas tvättid idag. Ridtermin start idag för Jennifer och imorgon är det Alicias tur.
Har hunnit ringa skolans fritids och meddela tider samt ta reda på när, var, hur Jennifer börjar på lördag, man är ju van att curla A. Så jag har meddelat honom allt också, men som vanligt har han mobilen avslagen. Jag börjar ledsna ordentligt på detta nu.
A ska ha barnen från onsdag för extra umgänge semester, så nu hoppas jag att han inte lurar mig och jobbar och lämnar bort barnen, för säkerhets skull har jag messat honom om det, så att det finns kvar om det blilr tjafs.
Illamåendet borta, skönt! Måste posta morsans moms idag, får inte glömma, ska nog tejpa kuvertet på ratten.
Ha det bra i landet, nu blir det kolla jobb, suck!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-

Ingann, en fråga till dig som kanske fler vill ha svar på.
De beräkningar du satte ut som svenskt näringsliv räknat på, vart hittar man dem på deras hemsida??????? De om hur mkt barn kostar.
Finns andra rekommendationer där om vad ex underhåll ska täcka?????
Upplys oss du visa människa.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Kikar in här nu och är rätt så slut efter en dag på habliteringen med sonen. Hoppas ni alla fal har haft en bra måndag!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#2 Jag lade upp denna länken tidigare från Konsumentverkets sida kallad Kostnader för att leva i Sverige. Den kanske hjälper.
Bettan: De uppgifterna jag har kommer från en artikel som Svenskt Näringsliv publicerat så det är ett genomsnitt av kostnaden för barn.. Vissa barn kostar mindre och vissa kan kosta betydligt mer beroende på fritidsaktiviteter, bostadsort osv..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
God morgon……Idag blir jag hemma med stora sonen som har både yrsel och huvudvärk. Vågar inte släppa iväg han med tanke på att han kommer springa huvudet före och fötterna efter om han kommer iväg till fritis och när han inte mår ok så vet man inte vad som händer helt enkelt. Just nu är han väldig sur över detta hela men ja han får lugna ner sig. Är han så dålig att han säger till mig så då vet jag att han mår inte ok för det krävs rätt så mycket innan han brukar klaga när det gäller kroppen och värk m.m
Hej på er.
Idag sitter jag på jobbet och chattar…hahahah….Mitt mobila bredband är inte som det ska..tar 20 minuter att bara kommma ut på nätet…*suck*
Pia…Hoppas sonens huvudvärk och yrsel går över. Det är inte så mysigt att ha det.
Idag blir det jobbet till 16….sen hem och laga mat…packa lite….
Ha en bra dag på er alla. 

Börjar med att tacka Sponny och Ingann, ska kolla dessa sidor.
Idag är det mulet som bara den och det passar mitt humör utmärkt. Jag har knappt sovit en blund inatt, kroppen känns konstig och jag är lätt illamående och har som träningsvärk….hmmmm…..börjar fundera på den där jungfrufödseln ändå hihihihi.
Nej då, jag tror det beror på min oro för A, som åter igen har mobilen avstängd och mess går ej fram. Han skickade imorse om att barnen hämtas imorgon kl 9 och när jag svarade till det numret han använde denna gång, så var mobilen redan avstängd och jag känner starkt att han inte kommer att vara ledig dessa dagar heller trots att han bett om extra umgänge. Jag har mailat min jurist, för det här går inte längre, jag kan inte leva på detta vis.
Den dagen något händer barnen och jag inte kan nå honom för han vägrar ha vår enda kommunikationsväg på, vad händer då?????? Jag vet att jag då kommer att få skit för det och barnen kommer inte ha sin pappa där som stöd.
Det här tar alldeles för mycket av min energi och ännu mer less blev jag när tvättstugan var fullbokad precis idag, då jag verkligen behövde tvätta.
Nej, usch vilken gnällapa jag är idag, känner mig som en riktig bitterf***a. En prommis med Leo för att rensa huvudet kanske hjälper och så är det ridlekisstart för Alicia idag, hon är så förväntansfull att jag befarar en urladdning när det väl är dags.
Ha en bra dag och uppmärksamma spamvarningen på separat tråd!

Ojojoj….regnet fullkomligt öser ner så nu behövde inte jag vattna tomatplantorna.
Tjejerna åker kl 9 imorgon bitti så vi har haft lite kvällsmys med glass i soffan innan läggdags.
Alicia har haft sitt första ridlekis pass och jösses så hela ungen sken som en sol uppe på hästryggen, minst i gruppen och alla föräldrar på läktaren sa att hon var så duktig, storasyster tjuvlyssnade nämligen och kom med rapport efteråt.
Yeorin var inte så skoj och Alicia blev väldigt blyg och ville inte göra något alls elr svara på något, dessutom var jag tvungen att sitta med hela tiden, men det släpper väl snart.
Tvättid från kl 7 imorgon bitti och sedan ska jag iväg till min hästbästis och ha lektion med henne.
God kväll…..Snart tid för sängen. Imorgon ska man upp senast 05.00
Ännu er arbetsdag som är förbi…..Var är ni alla?? Mår ni ok?? Vad har ni hittat på idag??
Här är det regnit och mulet, ingen vidare väder helt enkelt….Nu blir det en stunds vila.

Idag är det faktiskt fint här. eftersom det blev strömavbrott igår mitt i tvättiden fick jag tvätta idag istället.
Jag har varit till min hästbästis Pia och hjälpt henne med hennes foderhäst. Pia var superförkyld, så det blev inget långt pass idag.
Ska ut i skogen en sväng snart, min särbo är ju som en j-a kantarellhund, så vi får väl se om det blir något napp idag.
Kollat Jennifer nya schema så att jag vet med idrotten och så, självklart behöver hon nya skor både till inomhus och utomhus idrotten, SUCK!!!! Tufft när vissa bara drar av och drar av på underhållet, jag fattar inte att FK har sådana regler, helt obegripligt!!!!
Känner mig fortfarande inte riktigt i form i kroppen, undrar om det är flunsa på G.
Har varit några intensiva dagar ett tag nu. Jag har fått bekräftelse på min ansökan från försvarsmakten, ytterligare två lass ved har packats in i källaren, jag har fått mitt schema för studier från komvux, jag hade Mathilda här igår när exet jobbade och Mathilda har hälsat på vid sin förskola som hon börjar på nu på måndag.
Och lägg till det att jag har bakat och städat här eftersom Mathilda fyller år på söndag. Så jo, det har varit mycket. Och imorgon är det full fart igen när jag ska iväg till Komvux för att hämta mer papper och sedan upp till farsan för att lassa ett nytt lass ved.
Här har det varit mulet, grått och regnigt idag så jag var till mattaffären (ligger på bakgården) och köpte lite klösvänlig mattstuv som jag fäste på ett par av katternas hyllor på balkongen.. Nu kan de både ligga mjukt och klösa ordentligt där:) Sen plockade jag ur hyllsektionen med vitrinöverdel på Kims rum (han ville inte ha den längre) och började måla om.. Den är svart men blir nu champagne/vit-färgad och ska bli vitrinskåp brevis matsalsmöblerna;)
/Ingalill
Här sover barnen redan och det var nog väldigt trötta. Nu en liten ensam syund vid datan innan det är tid för sängen igen. Imorgon är det fredag…..Äntligen : )
Vilken dag. Nu när det är spikat att jag ska studera så ringer ett företag där jag sökt jobb tidigare och undrar om jag vill börja praktisera. Det är den så kända ketchup-effekten. Först kommer inget, och så inget, och så inget, sen kommer allt på en gång. Men när jag pratade med min handledare på AF så höll hon med mig att det bästa är att tacka nej. Det finns inget anställningslöfte efter praktik så om det inte blir något jobb efter praktiken så står jag här igen. Utan utbildning och då tvungen att ta lån från CSN för att läsa upp matten.Så jag tackade nej men sa att jag hör gärna av mig när jag är färdig. Men det tog emot…
Sponny: Jag tror deu gjorde helt rätt, för du måste tänka på din framtid och eftersom det inte fanns några löften från företaget så var det rätt att välja nog bort de valet.
Idag har jag jobbat som vanligt….Varit och handlat och nu ska jag fixa något att tugga på. Sen är det fredag och vet ni….Imorgon får jag sooooova så länge jag känner för nästan alla fal så jag är jätte glad.

Jaha, då har det där smset kommit som man fruktat för…..Jennifer messade mig igår kväll och sa att pappa berättat att N ska ha barn och jag vill bara sparka sönder saker och vråla, men får givetvis svara att det blir roligt för barnen att få ett halvsyskon.
Egentligen skiter jag i att de bildar familj tillsammans, det som är jobbigt är att jag för mindre än två år sedan fick göra abort pga att A var otrogen med N och lämnade mig. barnet jag bar på var mindre viktigt för honom än sopor och han var inte med mig till sjukhus elr var hemma då jag hade som mest smärtor och mådde dåligt. Dessutom har jag en sjukdom som gör det jättesvårt att över huvud taget få barn och behålla det tiden ut, så JA, jag är bitter och ledsen och arg idag och jag har gråtit större delen av natten.
Varför blir alla människor som behandlar andra illa belönade och glider på en räkmacka, måste det alltid vara så??? Jag känner mig totalt värdelös just nu och det känns som om mitt liv bara står stilla och stampar. jag har inget att ge mina barn, ingen ny familj, inget jobb och de har inte ens varsit rum hos mig. Usch, det här bådar inte gott i rätten och just nu vill jag bara fly så långt bort det bara går.
Bettan: Jag förstår dina känslor runt detta hela. Att behöva genomgå en abort är inget enkelt och för de flesta sätter det sina spår. Har man desutom svårt att bli gravid ja då är det extra jobbigt kan jag tänka mig.
Du även om du inte har ett jobb och även om dina barn inte har varsit rum hos dig osv. så har de det aldra viktigaste och det är din kärlek, din uppmärksamhet och att du bara finns för dem vilket tid som helst på dygnet i alla sammanhagn. Jag tycker att dessa saker är viktigare är just de "matriella sakerna, pengar osv"
Inte alls länge sedan jag kände mig som en gammal använd "disktrasa" för mer värde än så hade jag inte hos en viss person, men det är saker man bara måste ta sig igenom även om man tyvär har barn tillsammans med personen. Det jag brukar tänka på är att det i längden så de som behandlar en illa kommer att få tillbaka för eller senare.
Bettan: Efter allt A har gjort mot dig så kommer det nog komma en dag då hans "lycka" vänder för även om livet känns orättvis just nu så kommer rättvisan att vinna till slut, det är jag säker på.
Kram till dig Bettan!!!

Tack Pia, dina ord värmer extra bra en dag som denna.
Jag tog en tur ut i skogen med min särbo för att leta svamp, Leo fick också följa med, nu när han är 16v orkar han vara igång ganska länge och han var så lycklig! Ingen vidare kantarellhund hehehe, han satte häcken rätt i svamparna och kunde inte förstå varför vi krälade omkring på marken
Jag fick en jättefin Rosenpelargon av min särbos mamma som jag ska ta massor av skott på och få flera och dessutom var min mormor på besök hos mina föräldrar, så jag fick träffa henne, vilket kändes underbart. Jag och mamma bodde nämligen hos mormor innan hon träffade pappa(jag är adopterad av min pappa ifall det jag skrev låter bakvänt)
Små glädjeämnen i vardagen gör nytta speciellt jobbiga dagar. Nu ska vi äta tacos och sedan rensa kantarellerna vi plockade, det blev en hel del faktiskt.
Skönt att höra att du haft en bra dag trots allt idag Bettan!
Du får lära Leo bli kantarellhund:) Börja med att du håller en kantarell i handen så han får lukta, sen kastar du iväg den på gräset en bit och ger tex kommandot "sök"eller "leta" samtidigt som du låter honom gå i kopplet mot svampen. När han kommer fran ber du honom sitta ner (och eventuellt tränar in ett skall vid sittandet men risken finns att han skäller varje gång du ber honom sitta då). Så berömmer du ordentligt med klappar, ord, gottis eller leksak. När han klarar det lätta momentet så gömmer du svampen längre bort i lite högt gräs eller under några löv (han ska fortfarande se var du gömmer det) och så kör du samma sak igen. När han kan det så utökar du avståndet och gömmer det så han inte ser var du gömmer svampen och ber honom söka..
Sen nästa sommar kanske du har världens bästa kantarellhund:)
/Ingalill
Nu har jag varit på Sommar Cupen och sålt hamburgare igen;) Skönt att alla åtaganden förutom matchklädestvätten är över för det här året!
Hoppas det har varit bättre väder i övriga Sverige än det varit här för här har det regnat hela dagen över de stackars småpojkarna (-98or till -00or) som spelat fotboll.
/Ingalill

Aha Ingann, jag kanske får börja träna med honom då och tills vidare får jag väl hålla tillgodo med den 2-benta kantarellhunden, O som är superduktig på att hitta svamp=)
Stackars fotbollsgrabbar som fick spela i hällregn. vad roligt att du engagerar dig så mkt i fotbollen, det har mina föräldrar också alltid gjort förr då båda mina yngre syskon spelat/spelar fotboll.
Sponny, jag tycker du tagit rätt beslut, att ha praktik som ej leder till jobb kan ju ställa till det så att du missar verkliga jobbchanser, man måste försöka att tänka så långsiktigt som det bara går.
Tack allihopa. Jo, jag "vet" att det var rätt beslut att ta, men det känns inte rätt. Det kunde ju ha blivit något. Eller kanske inte. Känns inte riktigt lysande något av det. Ett klassiskt fall av pest eller kolera. 
Hur som helst så är huset städat, finporslinet diskat och allt är redo för ett hejdundrandes 6-års kalas imorgon. Eller snarare kaffe, läsk, hembakta bullar och en glasstårta. Kul ska det bli hur som helst.
Sponny: Du är helt otrolig….Du fixar det mesta. 
Bettan: Härligt att höra att du ändå hade en ok dag med hunden och särbon.
Ingann: Vädrett har inte varit någon vidare här idag heller…..
God eftermiddag!! Jag ska snart en sväng till jobbet. Sedan blir det att komma hem och sova och upp till morgonen igen. Hopas ni alla har en härlig dag….
Sponny: Du får gratta dotter där hemma och hoppas kalaset blev som hon ville ha det
Idag har jag varit duktig:) Jag har storstädat köket och målat en hylla så långt färgen räckte så nu är det inte nåt liv alls kvar i armen trots att jag gjort det mesta med vänstern… Bakat hallongrottor har jag gjort också.. Det höll jag på att glömma *smaskiga*.
Nu ska ungarna få baka pizza till kvällsmat;)
Sponny: Gratta Mathilda så megamassa!
/Ingalill

Sponny: Hoppas ni haft ett underbart kalas för Mathilda som blir "stora" tjejen idag.
Ingann: tycker det verkar som om du har ansträngt dig aningens för mycket idag, du envisa kvinna. Hallongrottor och pizzabak låter toppen.
Pia: det är värst vad du jobbar och står i, fast det är söndageftermiddag/kväll.
Jag har varit med O och Leo på marknad idag, det var nyttig träning för Leo.
Nu ropar O att maten är klar, jag har det lyxigt idag, O tyckte jag behövde samla lite styrka innan imorgon när barnen kommer hem och jag säkert får höra en massa tjat om den nya bebisen som ska komma hos A. Det blir till att utmana sina mentala krafter ordentligt igen. Jag och min bästa hästvän ska börja träna balans och magparti styrka genom att träna på pilatesboll, så jag ska köpa en på Rusta när jag får råd, där var de iaf ganska billiga.
Ni verkar ha haft fult upp alla fast det har varit söndag idag……
Bettan: Jag förstår sin känsla gällande det hela och troligen kommer det bli som så att det kommer nog pratas en del om just bebissen. Vet du hur långt gången mamman är?? Tänker på att de har berättat det för barnen….Ja med tanke på att något kan ju hända under den första tiden….. Men du Bettan glöm inte att du är en supermamma!! Du kommer fixa detta hela!!
Ingann….Vilken fart det har varit i dig!!
Sponny antar jag har haft fullt upp idag….Hoppas de har haft det trevligt!!

Pia: Jag vet som vanligt ingenting, A tycker han har gjort sitt som sagt det till barnen och eftersom jag träffar dem först i eftermiddag vet jag inte hur och vad han sa, men jag antar att barnens hela liv kommer att fokuseras på bebisen där hemma nu, för att få barnen att vilja bo där mer.
Just nu känns det bara som om den där människan stjäler hela min familj, det räcker inte med A tydligen. De gör verkligen allt för att knäcka mig, men så länge som jag vet vart mina barn har det bäst och vad de mår bäst av, kommer jag aldrig att låta mig knäckas.
Trots det tror jag att Tingsrätten kommer klara biffen åt A och N och jag kommer att leva som livegen under A:s kontroll tills barnen är vuxna. Det är nämligen vad som kommer att hända när rätten dömer till gemensam vårdnad, det enda jag kan hoppas på är att det inte blir växelvis boende.
Bettan: Har du inte ensam vårdnad på barnen?? Kan de då bara ändra på det hela hur som helst….Jag tänker på att umgänges rätt har de ju alltid och har man ex. avsagt sig vårdnaden så är det inte lätt att få tillbaka den. Nu kan jag inte reglerna men ja skriver bara mina tankar just nu…..
Stå på dig och ge dig inte!!!

Pia: Jag har interimistisk enskild vårdnad om barnen, dvs tillfällig enskild vårdnad tills huvudförhandlingen äger rum i rätten. Min jurist sa att det tyvärr inte innebär att jag kan höja mina förhoppningar om att jag får behålla enskild vårdnad.
Men jag kommer att kämpa med näbbar och klor för mina barns bästa, de är allt jag har här i livet som är viktigt för mig!
Bettan: Stå på dig!! Du ska se att till slut finns det en rättvisa i det hela!! Sanningen kommer komma fram ang. pappan.